Rellen, sportdag en kerst - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Rellen, sportdag en kerst - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Rellen, sportdag en kerst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

26 December 2009 | Nepal, Kathmandu

OMG, ik vertelde jullie dinsdag net dat je hier helemaal niks merkt van de rellen etc. Ik had het nog niet 2 min op internet gezet of ik hoorde buiten een knal terwijl ik aan het internetten was. Dus wij naar buiten kijken, waren ze aan het vechten!
Alle deuren van het internetcafe werden gesloten.

Maarrrrr ze waren juist boos dat onze internetshop open was, alle winkels moeten tijdens de banda dagen (stakingdagen) namelijk gesloten zijn! Dus wij moesten snel naar buiten en de shop moest worden gesloten.

Buiten waren er allemaal mensen helemaal geflipt en waren aan het schreeuwen en duwen. Allemaal in kluitjes. Later kwam de politie maar die deed niks, die bleef alleen maar andere politieeenheden oproepen. Wij vroegen dus aan de internetman wat er aan de hand was maar die zei dat ze alleen aan het discussieren waren. Nou rare manier van discussieren dan.

Rosa ik en CLimmy hebben daar in totaal 1,5 uur gestaan. En eigenlijk was het best gezellig. Sommige hadden ruzie maar de meeste waren vrolijk. Alle agenten ook ze waren alleen maar aan het lachen en deden voor de rest niks alleen praten.
Dusss... Na anderhalf uur gingen we trug naar het appartement. Voor ons appartement waren de Nepalese een fikkie aan het stoken met autobanden en er kwamen er steeds meer bij. Maar ze waren allemaal aan het lachen. Dus wij naar binnen en uit het raam kijken.

Na een tijdje stroomde het hele plein voor ons neus weer vol met Nepalese om de fikkende autobanden en maar ;;hunawar;; Ofzo iets bleven ze schreeuwen.

Alle politie kwam er weer op af. Onze internetman leek zo lief maar hij was een reller, Hij bleef maar autobanden en stokken in het vuur gooien. En wij zagen alles mooi vanuit ons raam. Ik wist trouwens niet dat mn dorpje Sankhu zoveel inwoners had.

Opeens kwamen er 5 mannen met groene vesten op motors aan en toen brak de hel los de nepalese werden opstandiger en gingen harder schreeuwen. Opeens kwam er uit een hoek een groepje jongeren met stokken en begonnen op de mannen met de groene vesten af te rennen, iedereen begon opeens weg te rennen en met stenen te gooooien!! OMG dat was egt zo eng!!

Na een tijdje hield het op. Politie probeerde stokken van mensen af te pakken maar deden eigelijk nog steeds niks. De hele dag bleven de nepalese op het plein een beetje strijdkreten roepen maar er gebeurde niet egt meer iets. Maar het was egt wel een spannende ervaring om mee te maken, En ik maar zeggen 2 min voor de rellen uitbraken dat je niks merkte in Sankhu van de rellen!! Nou wel dus en hoe!! En de politie doet gewoon helemaal niks!! Dat was dus mn dinsdag!!

Woensdag op school heb ik schoolfotos gemaakt en ze zijn heel leuk geworden. Ik ga ze van het weekend bekijken en naar de fotoshop brengen. Voor de rest was het een gewone schooldag!

Donderdag was de sportdag van Rosa. 90 kids gingen meedoen met de sportdag! smorgens om 9 u begonnen we eerst met de spelletjes op te zettten en daarna werden de teams ingedeeld. Ik stond bij het spijkerpoepen. Egt leuk om allemaal te zien hoe die kids probeerde de spijker in de glazen fles te poepen! Hahah. Het was een geslaagde en gezellige dag en de kindjes hadden et erg naar hun zin! Alle docenten gingen ook meedoen met zakkenrace. En sommige vielen op de grond. Maar hun hadden het ook echt naar hun zin! Op het laatst kregen ze allemaal een certificaat.

S' avonds met kerstavond gingen we uit eten in het Bamboo restaurant in Sankhu. Je moet je er niet teveel van voorstellen hoor. Een hok mt gordijntjes ervoor. De afwas wordt naast de wc gedaan en dat is dan het restaurant. Maar goed lekker locaal!! In de haast had ik alleen mn huisslippers nog aan merkte ik. Die zijn knal rose met hello kitty. Haha dus dat was wel even een blunder. Door de powercut was het heel donker op straat en je zag niks dus ben wel fijn 3 x in de plas gestapt dus had natte voeten!! Dus begon lekkr maar et was een heel gezellige en geslaagde avond!

We hebben lekker lokaal gegeten daar en was erg gezellig. Trug in het appartement gingen we dansen op de kerstmuziek en hadden ons versierd met kerstattributen. Ook hadden we een dansje gemaakt om de volgende dag aan de andere vrijwilligers te laten zien op 1e kerstdag.

1e kerstdag
Smorgens ben ik eerst gaan werken. Heb dit keer dansles gegeven op Nepalese muziek en de kids vonden het geweldig! Ze kunnen niet wachten op de volgende dansles. Elke dag vragen ze : Rachelle miss dancing today. Ze willen het het liefst de hele dag doen. Om 2 uur hadden we busje trug gepakt en waren om half 4 ong in Kathmandu. S' avonds gingen we eten in Gaia. Ze hadden het daar heel mooi met kerstversieringen versierd en een 5 gangenmenu gemaakt.
Het eten was heel lekker. S' avonds hebben we onze kerstdans opgevoerd en daarna iedreen meegetrokken op de dansvloer. En uiteindelijk was iedereen in het restaurant aan het dansen. Het was een hele gezellige 1e kerstdag. De meeste vrijwlligers hadden allemaal een koerta aan, ik ook (Nepalese kleding). Het zag er allemaal heel gezellig uit en dat was het ook! S avonds nog een drankje gedaan in de kroeg ter afsluiting.

2e kerstdag
Smorgens gingen we om half 10 naar de kerk. Mr. Rabin, het hoofd van de school van Marit en Jan had ons mee gevraagd. We hebbben een echte Nepalese kerstmis meegemaakt. Er was een koor en een spreker. Ze zongen allemaal liedjes in het Nepalees, egt heel leuk om te zien! En om onder de lokale bevolking te zijn!
Trug gingen we met de tuktuk, een soort scooter ofzo met 3 wielen en een bak erachter trug naar Thamel (waar mijn hotel is). Met zn 11e zaten we erin gepropt in die tuktuk! Daar gingen we gezellig lunchen en daarna bowlen! Was heel gezellig! Best hippe bowlingbaan hebben ze daar. Als je over de streep gaat krijg je foutmelding enzo! Ik was alleen wel laatste steeds maar het was erg leuk!

Vanavond gaan we weer uiteten maar we weten nog niet waar. Ook gaan we vanavond allemaal spelletjes doen dus het wordt vast een leuke avond!

Ik hoop dat de kerstdagen bij jullie ook een beetje fijn zijn! Ik mis jullie en veel kusjes uit Nepal

• 26 December 2009 - 10:11

Rachelle Meijlink:

Ahhhh egt lieve reacties weer allemaal!! Wordt er helemaal blij van dat jullie me zo volgen. Me verhaaltjes lezen en mn fotos!!
    Fijne kerst en zie jullie snel weer!
    Ik hou van jullie en spreek jullie snel!!!