Op de scooter naar Baktapur en verjaardag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Op de scooter naar Baktapur en verjaardag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Op de scooter naar Baktapur en verjaardag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

10 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag
Donna en ik hadden de dag ervoor bedacht om een scooter te gaan huren en naar Baktapur te rijden. Ongeveer een uurtje rijden. Dus dat hebben we zaterdag gedaan. Haha!

Nou het begon lekker we stapten op de scooter en die viel de hele tijd uit omdat er te weinig benzine in zat. Dussss. Ik begon met rijden naar het benzine station. Wat een gevaar op de weg zeg! Er zijn hier dus geen regels, iedereen rijd aan de linker kant en de meeste wegen zijn van steen. Dus was wel even een ervaring! Als mn mama het ook van tevoren had geweten was ze het er vast niet mee eens!! Sorry mam!!

Maar na het benzine station ging Donna rijden. We reden nog niet weg of ze had al bijna een taxi geraakt.Maar gelukkig net niet maar daarna ging het prima! We hadden Baktapur best snel gevonden. Eerst kwamen we alleen bij een soort trap waar Durbar Square stond,dus wij helemaal omhoog was daar boven alleen een party met muziek. Dus wij weer terug moesten we nog iets verder doorrijden en toen hadden we het gevonden! Yeah!

Het was een leuk plaatsje. Het was een soort groot dorpje met allemaal tempels. Hele mooie! Maar na 2 uur hadden we het toch wel gezien. En gingen we weer terug rijden.Ik reed terug. We hadden onze mondkappen,zonnebrillen en helmen weer op! Want al dat stof op de weg!PFF! Nou er was een vet irritante vrachtwagen.Ik wilde hem inhalen links of rechts dat maakt hier niet uit.Maar elke keer als ik naar links ging,ging hij ook.Hij deed het echt expres maar na een half uur was ik er dan tog eindelijk langs.
We hadden Thamel eigenlijk meteen gevonden.

Het was een leuke ervaring om de scooter te huren en we hebben veel gezien.

In Thamel aangekomen zaten we helemaal onder het stof dus wilden we eerst douchen voor onze verjaardag! S'avonds vierden Donna en ik namelijk samen ons verjaardag.

We hebben gegeten bij Le bistro. Een vet leuk restaurantje met een fireplace. We hebben daar ook cadeautjes gekregen.Vet lief! En een taart met onze namen erop! Na het eten zijn we nog even wezen poolen in de Tom en Jerry's.Maar iedereen was eigenlijk vet moet dus we waren lekker vroeg naar huis gegaan.

Maar het was echt een super leuke avond!!!

Het is nu zondag en ik weet nog steeds niet of ik school heb volgende week.Haha. Maar miss hoor ik dat vanavond nog.Ook is er weer een staking vandaag. Dus alles zal wel weer dicht zijn vandaag.Dus vandaag ga ik lekker relaxen op het dakterras.

Nog steeds super leuk al jullie reacties!Thnx!!

kusjes

  • 10 Januari 2010 - 12:16

    Marijke:

    Hoi Rachelle,

    net als jouw moeder ben ik ook blij dat ik dit niet wist en dat jullie weer goed zijn aangekomen.
    Jij nog gefeliciteerd, leuk dat jullie feest geslaagd was,
    groeten Marijke, moeder van Donna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 73029

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: