honduras,snorkel drama - Reisverslag uit Gravel Bay, Honduras van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu honduras,snorkel drama - Reisverslag uit Gravel Bay, Honduras van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

honduras,snorkel drama

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

13 November 2014 | Honduras, Gravel Bay

Honduras
Lange reis dag naar roatan, eilandje in Honduras. Half 6 gingen we weg uit Leon en kwamen 6 uur savonds aan op roatan. Busje, vliegtuig, busje pfff. Omg en het vliegtuigje was een inimini eentje. Echt waar maar 15 mensen in kunnen ofzo! Echt zo cute!! Mam vond t wel eng maar we hebben het overleefd! Daarna naar ons hotelletje gegaan met zwembad. Omgekleed lekker gaan eten en drankjes gedaan. Mam heeft ook nog even een dansje gedaan en ik ook haha. Daarna naar bed.

Volgende dag vroeg Wakker, 8 u ontbijten in lokaal tentje. Lekkere tortilla met ei en advocado. Daarna met de water taxi naar een mooi strand west bay heette dat ofzo waar ik ging snorkelen. Was echt een super toeristisch strand alleen super jammer. Maar huppa mams stoeltje en een boek op t strand en ik snorkelen. Het water was super helder dus als je met je voetjes in het water stond kwamen de visjes al en zag je er 1000en. Super vet. Nou ik de duikbril, flippers aan. En gaan met die banaan. Ik ging met Lou Australisch meisje. Zij vet handig zo door al dat koraal en al die vissen. Ik vet moeilijk doen en dat ademenen Jonguh niet te doen. Had ik het eindelijk onder de knie ging echt super goed en vet mooie visjes. Kon er zelfs naar toe zwemmen onder water (1e x vergat ik dat je dan natuurlijk niet door moet ademenen, dus weer proestend naar boven). Echt cool maar toen!!!! Omg!!!! Omg!!! Omg!! Ik zag een mini kwal! Ik raakte in paniek straks valt Ie me aan!!!! Dus k naar Lou een yelly fish. Zij zegt gewoon die doen niks joh en heb der ook nog geen een gezien. Nouja ik dacht vooruit ik ga weer verder!! Zag ik er gewoon weer 1!!!! Dus ik zei we moeten egt terug hoor dus ik zo hard als m'n beentjes konden flipperen terug toch proestend van het niet goed ademenen haha. Pfff. Veilig aan land. Maar ja toen zei gus, de vriend v Lou, ik heb een schildpad gezien en een of andere vis. Die wilde hij ons laten zien. Dus ik maar er zijn yelly vissen en hij zegt die zijn langzaam joh jij bent veel sneller. Dus ik hoppa met m'n domme hoofd weer het water in flipperend achter die 2 fanatiekelingen aan. Echt zooooo ver niet normaal j kon het strand bijna niet eens meer zien. En ik zag geen kwallen meer yeah. Nouja dacht ik ;). Na 20 min waren mijn beentjes moe want ik ben niet zo sportief maar hun maar door gaan ik dacht ho stop ik ga terug. Hun vroegen nog kan je wel alleen duss ik ja joh. Omg de ergste tijd V m'n leven. Eerste 5 min prima m'n beentjes waren moe maar goed. Na 5 min dacht ik ksn echt niet meer maar ik ben nog niet eens bij de Rots of überhaupt op de helft hoe dan. Help!!! Maar toen zag ik gewoon opeens een schildpad dus ik super blij!! Proberen gus en Lou te roepen maar die reageerde niet. Dus ik weer terug naar her schildpadje kijken! Tadaaaaa 100000000 miljoen yelly fishes!!!!! Omg ik had gewoon n paniek aanval ik denk nee nu ga ze me allemaal aanvallen ik ga dood!!! Dus ik dacht nee gus zei ik ben sneller... Dus zwem! Maar ik kon ze niet meer aankijken dus ik met m'n hoofd boven water hopen dat ik ze niet zou raken. Soms weer met die bril, even kijken, ging dat ademen weer niet. Proestend naar boven en m'n beentjes waren zo moe. Ik dacht oo Neee waarom ben ik achter duw fanatiekelingen aangegaan en ging ik alleen terug. FML ( fuck my life even nu gewoon)! Maar na in paniek elke keer de kwallen ontweken te hebben dus ook niet elke keer recht vooruit zwemmen maar nog extra zij waards gewoon kwam ik steeds dichter bij het strand. Pffff ik ben uiteindelijk nog even op koraal gevallen omdat t water te ondiep was en er een steen met koraal uitstak dus nog even lekker was geschaafd. Maar ik ben er nog! Ik heb het overleefd! Vong een gaat uit me groep zag me struggelen en ging me laatste stukje helpen uit het water. Dusss ik heb het overleefd maaaaar ga nooit meer snorkelen! Al waren de nemo visjes, regenboog vissen, koraal, schildpadje wel heel leuk! De kwallen niet!!! Dussss ik heb geleerd dat snorkelen niet echt iets voor mij is. ( wist ik eigenlijk wel hoor, heb vaker een poging gedaan! Maar was nu echt super bang!) daarna met de water taxi terug naar ons eilandje. En gechild bij het zwembad om v mijn trauma bij te komen haha. Dus no worries Iam still a life!!

  • 16 November 2014 - 16:01

    Corrie:

    Was zeker een lange reis ,maar uiteindelijk op bestemming was het alweer heel gezellig en relaxed
    OMG wat een angstig avontuur ,ben ook als de dood voor kwallen brrr
    Zou ook niet zo snel gaan snorkelen als ik niet meerkan staan hahahaha
    Maar lieverdje toch ,nooit meer snorkelen ,dood en doodeng.
    Vraag volgende keer maar of iemand wat foto's voor je kan maken .
    Ben zo blij dat alles goed is afgelopen .

    Op naar het volgend avontuur ,maar geen enge dingen meer he
    Hele dikke knuffel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Gravel Bay

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 73046

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: