belize - Reisverslag uit Cay Corker, Belize van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu belize - Reisverslag uit Cay Corker, Belize van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

belize

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

25 November 2014 | Belize, Cay Corker

Belize
Super leuk land!! Leuke muziekjes, leuke huisjes en iedereen praat Engels dat is de hoofdtaal. Savonds gegeten in het hotel, in het plaatsje san ignacio, was wel gezellig maarrrr pampampam!!!! Toen kwam er uit het niks een fuckin grote spin op de muur!! Was gewoon een tarantula!!! Omg!! Die kwam ons even vergezellen tijdens t eten! Trouwens die Duitsers he uit onze groep zijn zo vreemd!! Ze eten dus geen avond eten zodat ze meer bier kunnen kopen!! Hoe gek is dat! Nouja daarna slapen.

ATM caving
Fuckin vet!!! Omg echt zo leuk! Eerst moesten we door jungle, 3 x water ook oversteken enzo en daarna kwamen we bij een grot na een uur ofzo. Met een watervalletje. Dus we moesten die eerst passeren voordat we de grot in konden. Dus huppa in een treintje de waterval op, het water in met onze helm en hoofdkantoor en naar de grot. De grot zit dus ook vol water en obstakels dus we moesten vet veel watervalletjes, moeilijke rotsen, kruipen, zwemmen want dan kon j weer niet staan! van alles en nog wat. De gids was wel goed tenminste hij vertelde goede geschiedenis van de grot en van de maya's die erin hebben geleefd. Alleen moesten we soms ook onze hoofd lamp uit doen. Helemaal in het donker dus en ging die verhalen vertellen over dat er geesten in deze grot waren enzo!! Ik was bang haha. Echt griezelig. Gewoon in het donker he en er leven ook vleermuizen jn de grot. Daarna kwamen we bij een klim rots en gingen daar naar boven. Daar kwamen in de kamer waar de maya's mensen offerden en spullen. Je zag serieus gewoon skelet hoofden, ook een heel lichaamskelet, botten, pannen, en andere dingen echt zo vet. Gewoon in de staat hoe de archeologen het hebben gevonden. Echt heeeeeeel indrukwekkend. Je mag helaas geen camera meer meenemen. Niet dat dat kon met al dat water. Maar een toerist heeft namelijk op zon skelet hoofd der camera laten vallen. Zat gewoon echt een gat in dat hoofd. Zo erg!! Dus nu mag niemand meer camera's mee. Je zag ook echt soms stukken ontbreken uit het skelet, de gids zei dat dat kwam dat dus botten waren gebroken omdat ze het hart gingen offeren aan de goden. Ook zag je baby botten enzo. Echt bizar!! De terugweg was ook weer ingewikkeld. Soms moest je met je nek gewoon 2 rotsen passeren en je lichaam onder water. Echt gevaarlijk maar echt een super vette trip. Wel wat schaafwonden bij de meeste maar ach je moet er wat voor over hebben ;). Waarschijnlijk is het Caven in deze grot ook binnenkort niet meer mogelijk want de overheid wil njet dat het beschadigd wordt maar wij hebben het maar mooi gezien. Heb dus helaas alleen geen foto's. Mam heeft vandaag lekker het stadje bekeken.

Volgende dag 7 uur vertrekken naar caye caulker. Dat is een tropisch eilandje :) eerste dag gegeten iedereen ging kreeft eten maar ik niet hoor!! Hoorde je al die botten breken enzo echt zielig!!! Daarna nog naar regea bar geweest, enige barretje op het eiland. Was wel even grappig.

Volgende dag!
Oja ik werd gister gebeld door m'n creditcard maatschappij ik ben geskimd dus kan m'n creditcard niet meer gebruiken. Ook die van mams is geskimd!! Dusss hopelijk vinden we een pin automaat waar onze ABN pas werkt.
Daarna ontbeten bij een Nederlands vrouwtje die heeft hier 10 jaar geleden op caye caulker cafeetje met lekker ontbijt geopend. Was super Grappig. Daarna ging ik snorkelen met een groepje op een boot. Eerste stop was wel leuk. Koraal kijken en visjes en ik ben de haaien spotter zag 2x als eerst een haaitje. Maar de haaien hier hebben geen tanden zeggen ze en ze doen niks dus dat hoop ik dan maar!! Ik zag ze iig als eerst! Maar daarna omg omg omg ik ben hem weer gefreaked!! Allemaal haaien, super grote roggen, super grote vissen die boos keken en daar moesten we tussen zwemmen ik dacht oke ik kan dit!! Duss ik gedaan he!! Omg paniek paniek! Ik was zoooooo bang gillen in t water!! Ze zeiken
overal om me heen kon er niet omheen en iedereen bleef super rustig behalve ik. Gingen die stomme gidsen me ook laten flippen, die pakte me hand en duwde me zo de haaien kring naar binnen. En lieten me vet hard schrikken. Dus ik moest en zou uit dat water natuurlijk!!! Gingen die gidsen eten in het wAter gooien terwijl ik uit dat water wou! Dus al die vissen haaien alles springen omhoog!!! Zoooo eng!!!!!! Maar ik heb het gedaan met haaien gezwommen! Check!! Nooit meer!!
3e snorkel poging super mooi!! Geen haaien maar 5 schildpadden gezien, van die grote alen, grote vissen geen idee hoe ze allemaal heten maar was echt super vet!!! Echt n toffe snorkel trip behalve dat gedoe met die haaien dat was zoooooo eng maar toch ook wel super cool!!!!!!!!! Maar geen yelly fishes yeah!! Super vet en de boot was ook leuk met regea muziek en lekker zeilen en bruin worden. Ennnn op de terugweg voor de schrik van de haaien rum punch drinken!' Super teut haha!!

  • 26 November 2014 - 20:52

    Corrie:

    Wat ben je toch een super stoer wijffie .Echt top ,Klinkt idd helemaal geweldig ,maar ik zou het ook niet durven .Niet in de grotten,watervalletjes .Als dat zwemmen tussen al die vreselijk enge vissen .Stoer hoor

    Zijn wel weer schitterende foto's en wat is het daar mooi echt heel relaxed ,heerlijk

    Lijkt wel of die joekels van spinnen er een gewoonte van maken jullie iedere keer te komen begroeten Brrrrrrrr

    Ja mop ,het blijven Duitsers hahahaha. Ik vindt een hapje eten toch ook net even iets belangrijker en lekkerder

    Dat is echt ff shit dat jullie zijn geskimd ,en ook shit dat je hem nu niet kan gebruiken .nu maar hopen dat je ergens een bank vindt waar je geld op kan nemen

    Maar het hele snorkel avontuur is gelukkig ook deze keer weer goed afgelopen Pfffff
    En daarna werd het ook nog heeeel gezellig ,Punch ,uhhh proost

    Veel plezier nog en dikke knuffel van ons

    Proost hahahaha

  • 29 November 2014 - 10:41

    Shanna:

    Haha Rachel!! Geweldig al je verhalen!! Ben wel blij als je weer veilig terug bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Cay Corker

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 73048

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: