Cuba en thuis - Reisverslag uit Slotervaart, Nederland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Cuba en thuis - Reisverslag uit Slotervaart, Nederland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Cuba en thuis

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

07 December 2014 | Nederland, Slotervaart

Maria del gorda
Savonds nog even cocktailtje gedaan en lekker slapen. Volgende dag weer op naar ander plaatsje!

Soroa
Gechild bij het zwembad en savonds bij een echt super vies restaurant gegeten! Bah.

Havana
Voordat we naar Havana gingen. Kregen we nog een community toer. Nou je zag alleen gebouwen, een hotel die rekening hield met de bomen door ze in het gebouw te betrekken en we kregen koffie dat was de toer.

Nog een weetje over Cuba. Amerika en Cuba zijn nog al vijanden van mekaar. En daarom heeft Cuba dus geen internet en de rest vd eilanden wel. Het heeft Amerika veel gekost om helemaal om Cuba de verbindingen te leggen, heel veel geld. Maar ze willen gewoon niks aan Cuba geven. Maar Cubanen krijgen wel internet op een of andere manieren, net als satelliet-tv want dat kennen ze hier ook niet legaal. Maar ze tappen dat dan weer af van een buurman die het dan heeft en die weer van die dan en zo gaat dat door haha. Alleen internet kost wel veel voor de Cubanen. 2 euro per uur als ze het op de een of andere manier al hebben haha. En gaat dan niet om WiFi maar om de huis computers. Heel gedoe Maarja. De overheid tolereert het namelijk niet dat de Cubanen satelliet tv of internet hebben. Maar zeker in Havana hebben heel veel Cubanen het dus illegaal. Als er controles zijn weet iedereen het omdat het zo corrupt is en dan gaan gewoon de satellietjes even van het dak. Super grappig. Ook over de politiek is het een gedoe met fidel Castro en die bekende gevangenis kwantaba malbe ofzo. De Cubanen praten er niet over. Maar onze gids vertelde ons dat de gevangenis niet eens normaal water heeft. Dat dat is afgesloten. Ze moeten water dus importeren en krijgen super weinig geld. Maar Cubanen willen er niet over praten haha.

12 uur aangekomen in plaza hotel en kregen een stad toer van 1,5 uur. Super interessant door alle oude straatjes gelopen. En de gids vertelde er super veel over echt heel leuk om te zien. S avonds gingen we naar zon bekende Cubaanse show maar dat was allemaal een beetje over de top en viel een beetje tegen. Daarna afscheid genomen vd groep.

Volgende dag nog even bus toer gedaan door Havana. Voornamelijk het nieuwe gedeelte. Je hebt namelijk oud Havana en nieuw. Die loop stad toer was gister in het oude Havana en dat is eigenlijk toch wel interessanter hoor. Maar goed nieuwe Havana ook even gezien. En daarna begon het te regenen!!! Neeeee!! Dus nog maar even geluncht en daarna geyatzeed! Tot we werden opgehaald door de taxi.

Daarna 8,5 u in vliegtuig naar Parijs en toen door naar Nederland. Dat was helaas het einde alweer!! Was een top vakantie!

• 08 December 2014 - 10:52

Corrie:

Heerlijk hoor al die lekkere cocktails Lust er ook wel pap van.Haha die toer door Havana met al die gebouwen zal echt top zijn geweest hahaha
    Wat n toestanden met dat internet en satelliet tv ,Tis toch eigenlijk wel heel triest dat Cuba door al die sancties zo'n achterlijk achtergebleven land blijft .
    Stadstour door het oude gedeelte lijkt me echt leuk dan zie je tenminste het echte oude Cuba ,Die show was dus ook wel echt toeristisch ,Ach je heb het gezien en je bent er geweest ,Zou je nog n keer terug willen naar Cuba ,of zeg je ,heb het wel gezien.
    En nu weer lekker thuis bij je poezen beesten en je eigen bedje ,Hoop dat Josh goed heeft gezorgd voor alles .Moet je vandaag al meteen weer werken ,of ben je nog dagje vrij .Lieverd heb genoten van al je verhalen en foto's ,dikke knuffel en tot gauw xxx