irkoetsk en balkai meer - Reisverslag uit Ostrov Sibirskiy, Rusland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu irkoetsk en balkai meer - Reisverslag uit Ostrov Sibirskiy, Rusland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

irkoetsk en balkai meer

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

31 Oktober 2015 | Rusland, Ostrov Sibirskiy

Balkai meer, listvyanka
Super schattig plaatsje! Na even onze rust gepakt te hebben het plaatsje ontdekt! Onderweg naar het hotel ben ik al 2 x gevallen met koffer en al hah, beetje glad hier. Maar daarna dus even op ontdekkingstocht! Hmmm tja het balkai meer is super helder en er zwemmen zeehondjes in, super lief! We hebben ook de hele nouja soort van plaats uitgelopen en het moet er allemaal heel mooi uitzien denken wij als het toeristen seizoen is, want er zijn overal cafeetjes, retaurants, hotels, kabelbaan. Maar dat lopen wij allemaal net mis want 3 kwart is dicht maar dat vonden wij wel ff best zo na de heftige trein reis! Dus we hebben lekker rondgewandeld en de beentjes ff gestrekt. Het was wel -6 maar met een zonnetje dus prima te doen! Ons homestay is gewoon een hotel haha trouwens. Er stond op het blaadje homestay maar je hebt een gezamenlijke woonkamer met 4 slaapkamers eraan vast. Alleen wij zijn de enige in het hotel dus we hebben alles voor ons zelf! Even nog een spelletje gedaan, gelezen en vroeg gaan slapen.

Van 1 nachtje balkai meer terug naar irkoetsk centrum. Volgende dag ontbeten, gelopen met onze koffer naar het busstation want de Chick van de balie snapte niet wat taxi betekende!! Dusss wij 800 m lopen naar het busstation! nu denk je 800 m? Maar wel met een rolletjes koffer in de sneeuw whahha! Mam der gezicht stond op onweer! We zouden alleen de bus van 4 uur moeten hebben maar wij waren er al 2 uur! Dus we hebben een bus eerder genomen! Stoer he? Nouja mam vertrouwde het niet haha er zaten alleen maar mannen in, we werden ontvoerd, want wat je niet allemaal hoort in andere landen, blabla. Ik zei we hebben zo gewoon hetzelfde busje hoor. Dus onder geprotesteer toch mee en uiteindelijk stapte er ook nog vrouwen in dus toen was het wel goed wat mam betreft! Ze rijden wel echt als kamikaze piloten! Maar goed wij in irkoetsk centrum, konden we geen taxi vinden naar het hostel en we moesten zo nodig plassen! Nou na kwartier toch 1 gevonden en afgezet bij het guesthouse dachten we! Nouuu we moesten naar leninstraat 7 en dan 15 ofzo op de hoek van gorkystraat. Nou wij hebben serieus een uur rond gelopen met onze koffers achter ons aan,bijna de hoop opgegeven en toen na 20x vragen iedereen stuurde ons maar een kant op dan toch gevonden! Maarrr we zochten hier eigenlijk ook niet naar hah! Een vrouw lenina stelt haar huis beschikbaar en wij slapen in het hobby kamertje op een krakkemikkig bedje! Wc op de gang, vies badkamertje haha! Ooo k vond het wel schattig echt zon homestay maar mams gezicht stond op onweer! Nee 4 nachten, niet poepen, niet douchen, niet slapen neee!! Want na deze nacht hebben we weer 2 nachten trein en dan de nomadentent! Ik ben het met haar eens was wel lekker geweest als we nu ff hotel hadden maar helaas! Toch leuk zon huis v binnen van een oud Russisch vrouwtje. Had ik al gezegd dat ze op de bovenste verdieping woont zonder lift?? Dus we moesten 10 trappen op met onze koffers en tassen! Ach ja nu irkoetsk centrum ff bekijken! Haha wat ervaring!

Savonds lekker biertje en pizzatje gedaan! Daarna vroeg naar bedje want we hebben morgen om 9 uur een stadstour!

7 uur wekker! Mams was al wakker! We zitten aan een hele drukke straat en er schijnt precies zon billboard door ons raam naar binnen want we zitten op de bovenste verdieping, schijnt precies naar binnen met de flikkerende lichtjes door de gordijnen dus we hebben niet super goed geslapen maar ja des te beter slapen we miss in de trein!
Stadstour was super interessant! Meisje van 21 die ons in 2,5 uur van alles over irkoetsk vertelde. Het is niet zon hele grote stad maar was toch leuk en interessant! Ook hebben we lokale kauwgom van boom geproefd en lokale chocola. Was beiden niet zo lekker! Daarna nog lekker door irkoetsk gelopen, cafeetje gepakt, etc.

• 31 Oktober 2015 - 18:33

Corrie :

Tis meer een survival dan n vakantie als ik het allemaal zo lees hahaha
    Als jullie terug komen maar eens lekker uitrusten Mensen van de homestay hebben wel hun best gedaan met het ontbijt ,Maar keukentje ziet er ook niet helemaal geweldig uit
    Mijnhemel niet douchen of ff lekker op het toilet zitten ,Tis echt n survival
    Schatjes weet niet wat ik jullie moet wensen voor de komende dagen Veel plezier of veel sterkte
    Doe het gewoon alle 2 .
    Ben benieuwd naar de volgende survival dagen hahaha Dikke knuffel xxx