verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

verboden stad

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

08 November 2015 | China, Peking

Forbidden city
Ching en ming denisty 24 koningen hebben er hier gewoond deze 2 tijdperken. Maar ja alleen maar mooie gebouwen.. Was eigenlijk niet zo bijzonder vonden we allebei maar we hebben de verboden stad gezien check! Het heet trouwens zo omdat vroeger er alleen 1 koning mocht wonen met al zijn vrouwen, maakte niet uit hoeveel. Mochten geen mannen naar binnen want dan wist de koning zeker dat alles zijn kind was. Als je er in zat in de stad kwam je er ook niet meer uit. Maarja niets bijzonders eigenlijk verder. Onze groep is wel weer grappig. Er is een indiaanse familie allemaal zonder jas, ze zijn ook steeds weg. Een man met 2 vrouwen en een kind. Mam en ik denken dat die man 2 vrouwen heeft! En een koppel uit Boston en die man is zo oud haha dat ze een rolstoel hebben geregeld voor hem anders was de toer om 10 uur vanavond nog njet klaar. Te grappig! Maar er is dus nu een Chineesje met ons mee die de hele tijd een rolstoel duwt en die vrouw van dat koppel loopt gewoon steeds bij der man weg. Haha hilarisch!

Daarna naar de medicijnen cultuur van de chinezen. O jeeee!! Dit is erg! Een mannetje vertelde ons wat over de Chinese medicijnen etc! Toen kwam er een handen man die vertelde aan de hand van je handen en je tong of je ziek was! Eerst mams! Nou ze troffen het meteen hoor! Ze zeiden wat over dat ze er jonger uit zag, hadden ze al 1 punt bij haar te pakken! Nou en toen... Misschien weten de meeste van jullie het niet maar mam was een paar maanden geleden bij de dokter en daar kwam uit dat haar bloed circulatie niet goed was maar in Nederland kunnen ze daar niks tegen doen! Vertelde deze Chinese prof haar dus ff dat ze een bloed circulatie probleem had en dat dit als ze daar nu niets aan zou doen dit ergere problemen kon geven. Slecht slapen etc! BAM punt 2 zei denkt oo hij weet gewoon wat ik heb de dokters in Nederland hadden daar meerdere bloedtesten voor nodig! En je hoeft maar 3 maanden medicatie te slikken a 1000 euro en dan ben je er vanaf! Maarja tis natuurlijk wel je gezondheid! Dus ik zo Jaaa dag geouwehoer maar nee mam vond t te duur! Nu heeft ze 2 van de 3 pillen die ze moest hebben genomen voor een maand a 215 euro ahhum en dan kijkt ze of het wat is! In Nederland hebben ze er namelijk niks tegen dus we zullen het zien he! Ik hoop t ook voor haar en der 215 euro dure pillen dan als het njet werkt! Ik hoop het ook voor haar! Nou lach ik wel om dit natuurlijk maar mijn handen zijn ook gelezen. Volgens hem was ik duizelig. Komt vast door m'n linker slecht gelaserde ook en ik moest gaan sporten! Dat zei de pro hij vond m'n mollige handen dus gewoon te dik hahah! Dusss. Terwijl die handen gedeelte plaats vond kregen we ook gewoon een half uur lang een voor 4 euro durende voetmassage! Echt super lekker! Eerst in een badje en toen gingen ze een half uur m'n voetjes aaien echt te lekker gewoon! Had ik wel de hele dag kunnen blijven!! Daarna gingen we lunchen! Maarja in Nederland mam dus aan de pillen en ik moet dus sporten.

Daarna naar de tempel of heaven geweest. Wel oke maar nu genoeg tempels. Waren wel allemaal bruidfotoshoots. Daarna naar een parel fabriek! En mams heeft der parelring voor een longlifetime! Yeah!! Mams happy! Daarna naar summer palace. Was wel leuk maar ook weer een tempel! Genoeg tempels! Terug naar het hotel!

Terug in het hotel, nog even wat gegeten, koffer ingepakt, spelletje gedaan en dan helaas morgen weer naar huis! Einde van de vakantie! Once in a life Time zeker dat trein gedeelte! Nooit meer! Haha

THE end

  • 09 November 2015 - 21:57

    Corrie :

    Whaaahaaaahaaaa Wat had ik er graag bij geweest,Tis net n film Humor genoeg hahaha
    Chinezen ,zijn echt goed in gezondheid
    Weet wel als ik naar Acupunctuur ging moest ik ook altijd mijn tong uitsteken ,dan wist ze precies waar ik last van had Echt .
    Vind die pillen wel heel duur Je moet hier eens kijken bij Chinese apotheek Er zit er hier een op de Calandlaan hij doet ook acupunctuur Ben zeer benieuwd of mam zich beter gaat voelt. Spannend .Bedenk me opeens dat terwijl ik dit berichtje zit in te tikken ,Zitten jullie waarschijnlijk al in het vliegtuig op weg naar his .Zo niet ,wens ik jullie een hele goede en vooral veilige terug reis Dikke zoen en tot gauw ,Dan kom je lekker samen met Marco hier eten Dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 73056

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: