Vancouver - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

19 November 2016 | Canada, Calgary

Vegas
Nog even lekker geshopt in een shopping mall gewoon maar 1 tasje gekocht maar wel super leuk! Kon geen leuke schoenen vinden.. en toen door naar Canada Vancouver!

Vancouver
Vanuit de taxi door naar hotel. Ziet er toch ook weer heel anders uit hoor dan Amerika vind ik. Vancouver is zeker rustiger dan las Vegas.

Lekker ontbeten in een super cute ontbijt restaurantje! Er werkte een Belgisch meisje super grappig! Nouja het was lekker. Ik kon niet vinden of er ontbijt bij zat in ons hotel dus we gingen buiten kijken. Zegt Marco opeens terwijl we op de hop on hop off wachten dat er wel een ontbijtzaal was in het hotel. Marco en Ruud waren namelijk met de lift gegaan en mam en ik met de trap. Hun hadden de grote koffers. Was de lift open gegaan op de 1e verdieping waar de ontbijtzaal dus blijkbaar was. Zegt Ruud nog ja zag er luxe uit maar dacht jullie willen wat simpels! Hebben die mannen dus gewoon niks gezegd maar het ontbijt zat er dus blijkbaar gewoon in! Ff serieus he mannen!!! Je hebt er niks aan!! Grrr..

Hop on hop off langs Gastown, Canada place, robinson shopping district, Stanley park, totem poles, prospect point, Ferguson point, second beach, english bay beach, false creek, granville Island, entertainment district, library square en Chinatown. Super leuk om op deze manier de stad een beetje te verkennen! Ons hotel zit eigenlijk midden in het centrum. Dus we zitten lekker midden in! Leuk om de sfeer van Vancouver mee te maken! Wel een beetje grauwig weer vandaag en 6 graden maar het regent gelukkig niet! Maar valt allemaal een beetje tegen vind het niet zo bijzonder allemaal eigenlijk. Maar in een dagje ben je wel klaar met Vancouver. Wel mooi die bergen overal!
Marco zag in Stanley park alleen squirtles hij is teveel met z'n Pokemon spel bezig hoor want hij bedoelde eekhoorns. Whaha moet hij maar niet zoveel pokemonnen, z'n hersens gaan ervan kapot hahah.

Nou Vancouver wel beetje gezien dus we gingen shoppen!! Ik heb nu vet leuke nieuwe schoenen van Michael kors echt te cute!! Helemaal happy! Nieuw tasje, nieuwe Shoes nu wil ik eigenlijk alleen nog nieuwe zonnebril! Mama heeft ook leuke schoentjes gekocht van Guess super leuk! Vancouver heeft iig wel een leuk shoppingcenter!! Hahah! Nu op naar Calgary! Nou dat is nog niet zo makkelijk haha. We gingen met het vliegtuig maar met een overstap op kelowna en daar zouden we dan 30 min hebben. Nou die vlucht was een kwartier vertraagd dus begon lekker maar nu komt het wij zouden 18:35 moeten vertrekken we zijn uiteindelijk 5 voor half 8 vertrokken.. duss en onze andere vlucht ging dus kwart over 8 en het was 40 min vliegen dus ben benieuwd! Whaha! Pfff gered!! Heeft nu die overstap vlucht weer vertraging omdat er een meisje heeft gekotst moeten ze even het vliegtuig opruimen Whaha! Zit niet mee! Maar Was wel echt ff super spannend!!!

Calgary
Oke drama 2. Aangekomen op de luchthaven willen we de auto ophalen. We hebben de reservering nog gewijzigd en gebeld met de autoverhuur hierover en het stond in het systeem. Dat we de auto in Calgary ophalen en in Vancouver terug brengen staat het niet in het systeem natuurlijk! Ja komt dit en dat bedrag bij en zus en zo en blabla. Ik zeg nou annuleer de auto verhuur maar maar dat kon ook niet want was al betaald. We moesten een andere auto en de wegen waren blijkbaar ook niet goed begaanbaar hier in november. We rijden door alleen maar bergen en veel wegen afgesloten. Dusss we moesten uit nood een plan b. Lekker goed door ons voorbereid dus. Het is nu als volgt. We rijden naar Calgary nacht 1 voor het hotel nu midden in de nacht dus.. morgen rijden we naar banff dat is 1,5 u rijden en we zien wel hoe het lukt dan met de sneeuw. Kunnen er de hele dag over doen iig. We slapen daar 2 nachten. Met mam der birthday ook en de husky toer daar en daarna gaan we dan weer terug naar Calgary en vliegen we terug naar Vancouver. Pff allemaal extra kosten. Maarja is niet anders. Wegen zijn te slecht en we hebben maar 1 dag om terug naar Vancouver te komen en door alle afgesloten wegen is dat dan gewoon onmogelijk en met de sneeuw. Dus helaas. Beetje jammer dit gedeelte van de reis!

Even serieus het wordt nog erger!! We zouden naar banff gaan voor een huskytoer op mam der verjaardag mailen ze gewoon nu net dat het niet doorgaat vanwege het weer! Wat een kutzooi zeg! Even serieus! Vind Canada echt gewoon al een dom land alleen maar tegenslagen en alles kost alleen maar extra. Daar is teveel sneeuw om auto te rijden de husky toer wordt gewoon 1 dag van tevoren afgezegd omdat in dat gebied te weinig sneeuw is! nou lekker dan! Hele planning in de war!

• 20 November 2016 - 10:13

Bert:

Hallo allemaal,
    Gefeliciteerd met Sara, alweer 50!!!!
    Balen van de huskytoer. Toch maar genieten in Canada!!!
    Groetjes en neem een borrel vanavond op de jarige!!!
    Xxxx van ons 4en

• 21 November 2016 - 12:00

Corrie:

Hai skatties
    Shoppen Las Vegas toch wel in die grote outlet gedaan he
    jullie hadden bij Dress for less moeten shoppen ,echt goedkoop design,

Zag al op de foto's dat het grauw was ,heb ook nog niks aantrekkelijks gezien dat ik dacht ,daar moet ik ff naar toe ,Ja de bergen zijn prachtig met die sneeuw ,Maar dat hebben we ook op onze trip in januari in de States gezien .Als jullie maar genieten .

Ontbijt hahaha ,ja mannen hahaha
    Maar leuk restaurantje gevonden en heerlijk ontbeten toch

Hop on ,is altijd het beste om te doen Je ziet alle highlights en je je kan altijd ff uitstappen .
    Gelukkig was het droog ,en hebben jullie je sightseeing kunnen doen

wat n toestand met al die vluchten en vertragingen ,was ff zweten of jullie het zouden redden
    Marco stop toch met die Pokemon gekte ,en geniet hahaha

Calgary ,belachelijk ze proberen je vaak een andere auto aan te smeren ,Veel wegen worden afgesloten met de sneeuw ,Snap alleen niet dat wegen worden afgesloten door de sneeuw ,Husky tocht gaat niet vanwege weinig sneeuw Ook geen ander alternatief geboden ,Heel slordig van het bedrijf

Lieverds geniet nog van jullie dagen in Canada ,Wie weet wat jullie nog voor moois gaan zien Wat staat er nog in de planning .Rn wanneer vliegen jullie weer naar huis en komen jullie aan ,Dikke knuffel en veel plezier xxxx

• 21 November 2016 - 15:50

Rachelle :

Heey corrie,

Ja zijn ook wezen kijken in de Ross winkel hoor had je ook op de strip in Vegas. Maar zag niet echt iets super leuks daar. Indd wel veel en cheap! Je had een super grote outlet in zuid Vegas en eentje in noord en wij zijn in die van zuid gegaan echt super veel winkels en merken en echt cheap sommige dingen. Alleen beperkte ruimte he altijd jammer

• 21 November 2016 - 15:51

Rachelle :

Bert. Thnx mams heeft egt een top bday gehad! Xxx

• 21 November 2016 - 21:27

Corrie:

Hai lief

Ross is altijd verschillend en iedere winkel heeft ook weer andere dingen
    Maar de outlets zijn top ,heerlijk om ff te winkelen
    Laatste dag in Canada nog maar ff lekker shoppen in outlet .Zullen daar ongetwijfeld ook volop te vinden zijn .Tas of koffer bij kopen voor de terug reis hahahah Moeten wij ook bijna altijd hahaha xxxx