1 e gedeelte sri lanka - Reisverslag uit Hawa Eliya East, Sri Lanka van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu 1 e gedeelte sri lanka - Reisverslag uit Hawa Eliya East, Sri Lanka van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

1 e gedeelte sri lanka

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

29 April 2017 | Sri Lanka, Hawa Eliya East

Polonnaravu
Heerlijk geslapen. Ontbijtje gegeten en toen op naar de stadstour van polonnaravu. Je zou denken dat sri lanka hartstikke goedkoop zou moeten zijn. Maar het is aardig prijzig. Het eten niet hoor! Maar de tripjes wel! Zeker voor een Aziatisch land!

Eerste stop was een museum. Tweede stop een ruïne wat vroeger een paleis was. En nog wat ruïnes.. het viel eerlijk gezegd allemaal best wel tegen! Helaas! Nog even geluncht na de ruïnes en daarna op safaritocht naar de olifanten.

Safaritocht naar de olifanten
Nou we hebben olifanten gezien hoor! Superveel, in een groep maar ook apart! Helaas waren er In het begin nog zon 100 auto's als het er niet meer waren dus echt heel dichtbij kwam je in het begin niet! Maar na een tijdje kwamen we toch dichterbij dat was wel bijzonder! Super leuk om ze zo dichtbij te kunnen zien! Het was echt super vet! Op het einde splitste alle autos en zagen we de olifanten echt van heel dichtbij! Super toffe trip! Heb het wel al vaker gezien! Maar was zeker bijzonder! Savonds super vies gegeten in een restaurantje. Ik nam 1 hap en het was zooooo spicy ik kon het niet meer aan haha!

Lion rock, sigiri
Vroeg ontbeten. 6 uur sochtends. Het is hier namelijk zo warm dat we sochtends onze klim naar het fort gaan doen! Was wel mooi hoor! Wel super ver omhoog lopen maar was het waard! Mooi uitzichtpunt en wat informatie over dat het vroeger een kasteel was enzo.

Daarna kregen we zo iets zieligs! We moesten op zon kar terwijl 2 stieren je dan voortrekken! Vind het zo zielig voor die beestjes! In de hitte met 4 toeristen achter in zon karretje terwijl een man tegen je schreeuwt heel de tijd! We zijn er afgestapt konden het niet meer aanzien!

Daarna kregen we een natuur walk. En daarna gingen we met een kano door het moeras!! Daarna kregen we een local lunch. Dat fort was toch echt het mooist! Haha. Daarna lekker terug naar het hotel! Zwemmen en chillen! Savonds eindelijk een keer geen currie gegeten maar bij iets wat op de pizzahut lijkt! Yeahhh!

Kandy
Vroeg ontbijten en daarna op weg naar kandy. In het midden stopten we en kregen we een spice garden tocht! Daarna stoppen we bij een gem museum. Ik maar denken wat is dat.. dus ik even navragen. Juwelen shop! Net of je in Turkije bent.. brengen ze je naar zon juwelier. Krijg je uitleg! Haha en de prijzen zon beetje 1200
Dollar per stuk whaha! Dus beetje een afgang. De groep is een beetje boos op de gids. Hij verandert steeds z'n plannen en als we zeggen dat we niet naar zon juwelier willen gaan we toch! Maar dan zegt hij Oke maar 20 min whaha vervolgens zitten we daar een uur. Hij zegt ook we komen 1 u in het hotel aan het was gewoon 3 uur. Zijn time management is niet zo goed, maar z'n uitleg ook niet whaha! Niemand vind hem goed! Ik heb ook echt nog nooit zon slechte gids gehad. Hij verandert ook continu van tijd etc. Geen touw aan vast te knopen. Ik vroeg kunnen we nog even zwemmen voordat we de stadstoer krijgen. Hij zegt ja hoor dus ik vraag hoelaat vertrekken we dan. Het was 5 over 3 ( moesten nog inchecken, etc) gingen we half 4 al weg! Hoe snel moet ik zwemmen dan

• 29 April 2017 - 10:46

Jenny:

Pfffff, hebben elkaar net gesproken, maar toch even een korte reactie. Jullie hebben het toch maar mooi allemaal gezien en heel veel ervaringen rijker. Succes met de hike morgen!!! Take care en pas goed op elkaar x x hvj

• 29 April 2017 - 11:46

Corrie:

Heyy schatjes ,Dacht bij het zien van de foto's Oké ziet er leuk uit ,misschien toch x doen .maar na het lezen denk ik No way hahaha .
    Maar net wat mam zegt .afstrepen van jullie ticket list hahaha
    Jullie hebben het wel weer gezien en gedaan ,
    Zeer irritant als zo'n gids steeds verandert .Ik haat dat .
    Was wel een heel rap zwem moment ,hahaha met uit en aankleden ben je dat al zowat kwijt hahaha
    Geniet nog maar ff lekker ,,Heb in ieder geval wel weer genoten van de mooie foto's Dikke knuffel ,veel plezier nog xxx