Amazing Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Amazing Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Amazing Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

16 November 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hanmer Springs naar Franz Josef
Savonds even heerlijk cocktails gedronken met di mami. En de volgende dag 8 uur lange rit naar Franz Josef waar ik een heli hike ga doen! Omg zooooon zin in!

Lange rit vandaag 8 uur totaal met stops maar wel een geweldig uitzicht! Over de Arthurs pass gegaan van oost naar west. Gestopt bij Amberley, Springfield allemaal kleine plaatsjes. Foto’s gemaakt in de Arthurs pass, super mooi! Gestopt bij hokitika een plaatsje dat bekent staat om de groene steen van nieuw zeeland.

Franz Josef
Na een lange rit aangekomen in de regen. Pff. Nouja heerlijk gegeten en drankjes gedaan in een plaatselijk barretje. Morgen ga ik de heli hike doen. Zou met 2 andere zijn maar eentje is al afgevallen die mag niet mee omdat ze te zwaar is. Nouja iig het hangt af van het weer of het door gaat en dat hoop ik echt dus fingers crossed!

Oja er is hier ook een kiwi vogel waar je 55 nieuw Zeelandse dollar voor moet betalen in zon wildlife centre. Dusss jammer voor de kiwi vogels we drinken wel een cocktail op hun haha.

Sochtends eerst heerlijk ontbeten en de was gedaan! Haha daarna heli hike!

Heli hike
Omg super vet gewoon! Zoo mooi! 3 uur gehiket in de gletchers. Eerst met een helikopter erheen! Echt ontzettend gaaf! Een once in a Life time experience! Was wel even spannend of het doorging was namelijk Weers afhankelijk en er waren veel wolken maar gelukkig toch doorgegaan! Daar bij de gletchers scheen de zon gewoon! Yeah super amazing. Het is ook nog is een bewegende gletsjer he en een super grote! 4 meter per dag verschuift die. Nee was echt te gaaf gewoon! Daarna nog even in de hot Pools geweest maar Nigel de stalker was er weer is dus hij kleefde weer dus we waren weer snel weg Haha!

Savonds even lekker hapje geheten. De volgende morgen op naar queenstown, de adrenaline city waar je van alles kunt doen! Canyon swing, bungee jump, skydive van alles. Maar heb ik al gedaan dus wij gaan een gondel iets doen! Haha ben benieuwd! Onderweg naar queenstown door haast gereden. Haast is een Unesco erfgoed omdat er planten en bomen leven die 18 miljoen jaar oud zijn. Mooi gebied. Zeker zo met het zonnetje! Langs wanaka super leuk plaatsje aan het meer en tussen de bergen! Super leuk! Even stopje gedaan in t zonnetje! Zuidereiland is ook echt super mooi! Je moet wel grote afstanden rijden maar het uitzicht is geweldig!

Misschien nog een grappig feitje. Haast pass waar we doorheen zijn gereden daar leeft een schaap die ze Shrek noemen. Hij was 10 jaar ontsnapt aan het scheren van zijn wol hij ontsnapte steeds. Na 10 jaar werd hij gevangen en is er 20 kilo wol afgehaald. Dat Zei de gids iig of het is een verhaaltje voor de toeristen maar ze zegt dat het in de krant heeft gestaan dus laten we het geloven. Wel even een leuk dingetje tussendoor.

Queenstown
Super leuk plaatsje! Zonnetje klein strandje aan een meer tussen de bergen. Je mag alchohol drinken op dat strandje super relaxed! Echt leuk! Lekker gegeten bij een Mexicaans restaurant echt heerlijk. Met de gondel naar boven gegaan, drankje gedaan bovenop heerlijk in de zon, lekker rond gelopen. Leuk plaatsje!

Milford sound
Op naar milford sound waar we op een boot cruise gaan voor een nachtje. Ben benieuwd! Onderweg paar keer gestopt. Gepicnickt bij een meertje. Ook de meeuwen wat brood gegeven die vervolgens bleven schreeuwen om meer eten kwamen we gewoon niet meer vanaf! Haha. Daarna nog door een mooi gebied gereden met een paar mooie foto stops en door naar Milford Sound. Egliton valley van lord of the rings, mirror lakes, the Chasm mooie waterval allemaal gezien in het fiord National park. Echt geweldig!

Milford sound cruise
Langs fjorden varen, heerlijk rustig in het zonnetje met een biertje. Echt genieten dit. Nog een apart boottochtje gedaan gratis in een wat kleiner bootje. Dolfijnen gezien, een pinguïn, ook nog een whale whaha die je in de verte een sprongetje zag doen! Klinkt ongelooflijk het was ook in de verte maar was echt zo. 2 keer sprong die maar te ver voor een foto! Super vet! Nog gratis ook, gewoon klein tochtje met klein bootje gratis tussen de fjorden. Arme mam die dacht blijf wel op de cruise boot wat kan dat kleine gratis bootje nou te zien krijgen ik blijf aan het bier! Mist ze de pinguïn en de whale! Arme mams!

Nee nee niet arme mams! We hebben whales gezien vanaf de boot! Super dichtbij en indrukwekkend! Geweldig!!! Helemaal happy! Daar drinken we een drankje op!! Yeahh super vet! Leuk man die cruise op milford sound! Mam is helemaal in shock dat ze een whale heeft gezien! Haha ze was zo in shock dat ze niet eens aan foto’s maken heeft gedacht! Ze genoot intens! En ze zijn er maar 5 weken per jaar he de whales hier dan Haha. En de zonsondergang WoW! Echt mooi! Het eten was ook zoo heerlijk! Lekker nachtje overnachten op de boot.Na het ontbijt nog heel even varen en zeehondjes en dolfijntjes langs zien springen! Het zeehondje dacht dat hij ook een dolfijntje was want hij sprong met ze mee! Echt zo cute! Ook nog wat pinguïns gezien. Daarna weer zeehondjes liggend en zwemmend om een rots. Nou mams helemaal happy hoor toch nog alles gezien. Ik ook hoor! Echt bijzonder! Daarna weer terug naar Queenstown!

• 16 November 2017 - 09:03

Bert Vreeken:

Hallo daar in het verre Nieuw-Zeeland. Wat maken jullie toch allemaal weer mee. Wat een verhalen en mooie foto’s. Genieten nog maar even. Hier alles goed!!! Veel plezier en groetjes van ons 4en!!!

• 16 November 2017 - 10:09

Corrie:

Hai lievie's ,
    Wat n schitterende foto's en wat n geweldige avonturen ,
    Echt super om al die beesten van zo dichtbij te zien ,geweldig .
    Op de foto's is het al echt zo mooi ,in het echt adembenemend, denk ik maar zo.
    Wat genieten jullie ,het straalt echt van jullie gezichten .

Weet u ook echt heel zeker dat ik dit ook een keer wil mee maken ,
    Dat wordt dus de komende jaren ,sparen, sparen,sparen .
    en dan maar hopen dat we dit ook echt een keer kunnen doen .

Lieverdjes ,geniet nog maar lekker ,Kijk alweer uit naar jullie volgende foto's en verhalen .
    hele dikke knuffel en heel veel liefs van ons .

Love you xxx

• 16 November 2017 - 10:14

Rachelle Meijlink:

Heey Bert, bedankt voor jullie berichtje! Super leuk hier! En zo mooi! Goed te horen dat alles Goed met jullie gaat! Xxx

Heey corrie,
    Jaaaa zooo onwijs mooi hier echt een bijzonder land! Echt prachtig echt een aanrader! Ja wij genieten intens! Dankjewel voor je lieve berichtje! Kusss

• 20 November 2017 - 19:57

Sandra :

lieve Jenny en Rachelle,
    wat een belevenissen allemaal! echt geweldig hoor!!!
    nog heel fijne tijd! liefs sandra

• 21 November 2017 - 07:28

Rachelle Meijlink: