End NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu End NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

End NZ

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

21 November 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Twizel
Van Queenstown naar Twizel gereden naar mount cook. Ook weer een super mooie weg. In Twizel zelf is verder niks maar het is een uur rijden naar het national park van mount cook. Daar even een wandeling gemaakt. Je kon een 3 uur lange tocht doen maar wij zijn na een uurtje lekker op een rots gaan zitten in het zonnetje naar de bergen met sneeuw gekeken en het water! Na die 3 uur hike zien de foto’s er trouwens precies hetzelfde uit Haha! Dus ja was een heerlijk dagje! Savonds hapje gegeten!

Volgende ochtend naar christchurch. Onderweg gestopt bij een plaatsje dat geraldine heet. Daar was een festival met een farmersmarktje en muziek super leuk om even over heen te lopen met de locals Haha.

Christchurch
Aangekomen in christchurch hebben we een rondleiding gekregen van gigi. Een meisje dat ik heb ontmoet tijdens mijn reis in maart met Marco in sri lanka. Zij woont in christchurch dus zij heeft ons een rondleiding gegeven in christchurch. In 2010 en in 2011 zijn er 2 aardbevingen geweest in christchurch en de stad is dat nog steeds aan het opbouwen. Super zielig al die lege gebouwen! Wel bijzonder om te zien en de uitleg van haar te krijgen. Daarna bij haar thuis gegeten! Super groot huis met een tuin met zelfgemaakte groententuin. Daar heb ik zelf de salade geplukt voor onze salade hele ervaring Haha! Lekker even daar gezeten en gekletst was echt super gezellig! Mams vond het ook ook helemaal leuk! Daarna terug naar de groep voor het goodbye dinner. Kwamen we onder weg tonga mensen tegen. Dat is een rugbyteam met rode shirts met een kruis en vlaggen enzo. Ze hadden gewonnen en zijn naar de kwart finale gegaan! Hele happening! Schreeuwende en dansende fans op straat. Nee was echt super leuk gigi weer te zien maar wel super erg dat die stad zo erg is verwoest 6 jaar geleden en nog steeds niet is opgebouwd. Eigenlijk woont bijna niemand meer in de stad alle flats staan leeg! En de shops eronder ook! Echt zielig gezicht! Duurt nog wel even voordat de stad weer helemaal is opgebouwd. Ook langs memorial gegaan 185 mensen zijn dood gegaan in 2011 door de aardbeving. Heel mooi om te zien dat ze zo een plekje hebben gekregen Maar wel heel triest.
Daarna lekker nog wijntje gedaan met de groep en daarna op naar bed morgen vliegen naar Auckland.

Auckland
Aangekomen in Auckland wachtte de shuttle alweer op ons. Aangekomen in een echt super kleine hotel kamer maar dan ook echt heel klein. Wat winkeltjes gezien, terrasjes gepakt, spelletje gedaan van alles. Voor morgen op mam der verjaardag gaan we naar waiheke Island waar we allemaal wijngaarden gaan bezoeken en overal natuurlijk wijntjes gaan proeven super leuk!

Waiheke Island en mams bday
Na alle appjes en liedjes die voor mams gezongen zijn over de app voelde ze zich helemaal jarig. Eerst even lekker ontbeten bij een super lekker cafeetje en toen op weg naar de veerboot naar waiheke Island. Daar gaan we langs de wijngaarden en wijntjes proeven! Meer dan 38 wijngaarden daar! Super leuk eiland! Zoon leuk eiland echt even lekker genoten. Totdat ik erachter kwam dat ik de tickets was verloren! Oeps! Nou de hop on hop of bus kwamen we nog in met moeite maar voor de veerboot moesten we een nieuw ticket kopen van 24 dollar per persoon a 15 euro Haha dus heb 30 euro kwijt gemaakt vandaag! Lekker handig Maarja! Was wel echt een super leuk eilandje en nog 2 a 4 graden warmen dan in Auckland zelfs! Echt een heerlijke dag met de wijnproeverijtjes uitkijkend over de wijngaarden. Daarna nog even lekker bij een pubje gezeten met live muziek! Nog even wat gegeten. Leuke dag op mams der Bday!

Hobbiton tour
Heerlijk ontbeten en daarna gingen we beginnen met de hobbiton tour! Nou iedereen helemaal hysterisch bij aankomst! Maar mam heeft de film nooit gezien en ik kan het me niet eens herinneren Haha. Dus leuk hoor kleine huisjes en het landschap enzo maar om daar nou helemaal hysterisch van te worden! En 3 uur he vanaf Auckland met het prachtige weer! Wel een beetje zonde aangezien de weersverwachting morgen in Fiji de komende dagen storm is met bliksem! Whah! Maarja als je geen lord of the rings of hobbit fan ben kan je de tour best skippen al zijn de hysterische mensen fantastisch de 1 nog meer ruzie dan de ander om op de foto te gaan whaha! Te grappig! Was wel even grappig maar dat wijn eiland is 1000000x leuker! Trouwens bij ons in de groep zat een man met een vlek op zn kont! Het was zoo goor maar ik kon niet stoppen met kijken! Ken je dat gevoel? Dat je maar blijft kijken en het was Zoooo vies! Bah! Haha. Oja en het was heerlijk weer denk dat we nog een beetje zijn gekleurd ook dat is wel mooi meegenomen! Daarna nog een drankje in de green dragon ook iets bekend uit de film. Daarna weer 3 uur terug naar Auckland met onderweg een ijs stop.

Vanavond nog even hapje eten in Auckland en dan morgen op naar Fiji!

• 21 November 2017 - 08:04

Bert Vreeken:

Hallo dames, fijn dat het zo goed gaat. Uiteindelijk is je moeder wel heel lang jarig geweest. Voor ons 36 uur. Best wel apart. We zullen duimen dat het weer in Fiji gaat omslaan!!! Hier gaat alles zijn gangetje. Veel plezier en groetjes en kusjes van ons 4en.

• 21 November 2017 - 09:04

Rachelle Meijlink:

Thnx voor jullie berichtje wij hopen ook echt dat het weer omslaat!

• 21 November 2017 - 11:21

Corrie:

Hahahaha ,lig hier helemaal gevouwen met de tranen van het lachen
    Die vlek, hahaha ,Ja ook ik, zou daar vol walging naar blijven kijken ,Dat ik zo moet lachen is omdat ik jou snoet voor me zie en je commentaar hoor hahahaha Zou precies het zelfde zijn hahaha

Geweldig dat mam zo een leuke ,gezellige verjaardag heeft gehad, en al die wijntjes ,Heerlijk, hou der zo van hahaha
    Idd prachtig eiland ,wat ik op de foto's heb gezien
    Tickets kwijt, zou ook wat voor mij kunnen zijn
    idd zonde van het geld ,maar het is niet anders ,Het putje maakte weer veel goed .

Mount Cook
    Doen jullie goed dat jullie zo lekker hebben genoten van het zonnetje ,ipv de lange tocht te doen .
    En wat een prachtig uitzicht.

Christchurch
    Leuk is dat om dan zo onverwacht op een farmers marktje te lopen ,altijd leuk en gezellig om eens mee te maken .
    Wat ontzettend leuk dat je daar heb afgesproken met iemand van een van je eerdere reizen
    Gigi ,woont idd schitterend ,geweldig dat zij jullie daar geweest zijn en dat zij jullie het eea kon vertellen over Chr. Ch.
    Ja ,die aardbevingen staan nog in mijn geheugen ,vreselijk voor de mensen daar ,Wist niet dat er zoveel slachtoffers te betreuren waren .
    Lunch uit eigen tuin ,zal wel heerlijk gesmaakt hebben ,Verser kan niet.

Hobbition tour ,
    Geweldig ,werd al helemaal blij bij het zien van Frodo's huisje ,Echt zou net als mam helemaal hysterisch zijn hahahaha

Wat een schitterende foto's weer ,ik geniet er zo van En natuurlijk je berichtjes

Wie weet ,kunnen we hem ooit nog eens met zijn allen maken ,
    Lijkt me geweldig en reuze gezellig .

Hoe is het leven daar ,duur ... of valt het wel mee .

Wanneer komen jullie precies terug ,dan gaan we zeker mam haar verjaardag nog een keer vieren
    En proosten we op jullie nieuwe paleisjes .

Schattie's ,ik hoop dat de regen mee valt op Fiji, probeer in ieder geval zoveel mogelijk nog te genieten

Hoe lang zijn jullie daar,.....
    Vliegen jullie vanuit Fiji terug naar Dubai .....
    Daar blijven jullie ook nog 2 of 3 dgn ,Toch!!!

Heel veel liefs en dikke knuffels Love you xxx

• 21 November 2017 - 11:54

Sandra :

Wat een geweldig verhaal! Toch nog maar ns naar de films gaan kijken dan ga je vast veel herkennen van wat jullie nu gezien hebben! Wat een belevenissen samen XX

• 24 November 2017 - 14:14

Tessa :

Super nice verhaal shel en echt leuk geschreven ;)! liefs tess xx

• 24 November 2017 - 18:47

Rachelle Meijlink: