Birthday, sportdagen en werkdagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Birthday, sportdagen en werkdagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Birthday, sportdagen en werkdagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

08 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

Birthday, sportdag DCC, woensdag t/m vrijdag

Maandag
Ik werd wakker en was jarig! Ik kwam de keuken in en toen begon Climmy voor me te zingen. Dat was nog eens leuk wakker worden. Daarna heeft Tam ook nog voor me gezongen toen ze wakker was. Toen ging ik naar mn werk. De senior klas en de junior klas hadden tekeningen voor me gemaakt voor mn verjaardag. Op al de kaarten van de senior stond may god bless u and i wish that you get everything what you want. Echt op elke kaart. Was wel grappig.
Ik gaf tijdens de circle time elk kind colaflesjes snoepjes en een chilly milly tika. De kids noemen glitters hier chilly milly en zijn er aan verslaafd! haha! Dus ik had chilly milly tikas voor ze gekocht. En tijdens de circle time op iedereen zn voorhoofd geplakt. Ze vonden het helemaal geweldig. De docenten kregen toffees en de vrouwelijkste naaisters ook. Die waren helemaal verbaasd want ze krijgen nooit wat!! Dus dat was vet leuk. Tijdens circle time hebben alle kinderen ook voor me gezongen.
Daarna was het gewoon een normale dag werkdag! MAARRR ik ben uitgenodigd om woensdag bij een miss op visite te komen. Dat is zo vet. Dat wou ik vet graag zo n Nepalees huisje van binnen zien. Ze heeft nog 5 zussen en 2 broers dus ze wonen echt met veel mensen in zon huisje en dat lijkt me echt interessant om te zien, Dus daar ga ik nu woensdag heen.
Nadat mn schooldag was afgelopen. Hebben mn mama en mn zusje nog voor me gezongen aan de telefoon heel leuk was dat! En hebben nog wat mensen van thuis me gebeld en heb ik veel smsjes ontvangen!! Super bedankt allemaal dat vond ik echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief!
Toen ik trouwens aan kwam in mn appartement hadden mn room mates het hele huisje versierd met ballonen. Er hingen ballonen aan mn bed en ze lagen op mn bed. Echt super vet!
S'avonds ben ik uit eten geweest in het Bamboo restaurant hier in Sankhu. Met mn room mates en Kevin en Mike. Het was heel gezellig! We hebben lekker biertjes gedronken en lekker gegeten. Ook heb ik cadeautjes van hun gekregen. Het begon met de beeldjes van Mike en Kevin. Heel leuk een Garnesh beeldje.
Daarna!! Was mijn 1e cadeau van de Sankhu girls knoflooksaus!! Die hadden ze zelf gemaakt. Ze waren mij gezeur zat om de knoflooksaus die ze hier niet hebben. Dus hebben ze het zelf gemaakt, Het was echt super lekker, we hebben ze gegeten met een soort knakworstjes. Echt een heel leuk idee! Ook heb ik een vet mooie ketting gekregen met een buddhatje eraan en een gebedsmolentje. Heel leuk is die! En nog een armbandje!
Het was echt een hele leuke verjaardag hier in Nepal.
Echt super bedankt vooral al jullie felicitaties uit NL!!!!!!!!!!!!!!

Dinsdag
Vanmorgen was ik vet zenuwachtig voor mn sportdag! Ik stond op, alle spulletjes in plastic tassen gedaan en lekker ontbeten. Daarna liepen we rond half 11 naar het DCC. Eerst hebben we daar eventjes gezeten en gekeken naar de naakte badderende kids. Het was namelijk smorgens weer badderdag. Heel schattig. Daarna de ballonen opgeblazen met touwtjes eraan en alle spulletjes op het veld klaar gezet met behulp van mijn andere lieve vrijwilligers. In het begin liep het een beetje in de soep! Ik had een heel schema gemaakt en de dag moest om 12 uur beginnen. Maar de kids waren nog aan het badderen. Daarna kon ook de lunch niet rond het tijdstip wat ik daarvoor had ingepland. Terwijl ik dat van tevoren nog had gevraagd maar dat is Nepal he! Dan gaat het niet om tijd.
Maar later is alles toch nog goed gekomen. Ik heb de spelletjes helemaal niet meer op tijd laten lopen maar ze gewoon alles laten spelen. En de kids vonden het hartstikke leuk. Ze hebben met alle spelletjes hartstikke leuk meegedaan. En de allerkleinste ook. Al waren sommige spelletjes voor hun een klein beetje moeilijk, zoals spijkerpoepen bijvoorbeeld. Ook waren er heel veel ouders komen kijken en die waren ook helemaal enthousiast! Alle spelletjes waren voor de lunch al klaar. We hadden een heerlijke lunch. Na de lunch hebben we de ouders laten bowlen en spijker poepen. En de kids gingen hun ouders aanmoedigen. Aan het eind van de dag hebben we de kids certificaten gegeven en de prijsuitreiking gedaan. Elk kind kreeg een certifcaat en ze waren daar helemaal trots op! Al de kids hadden de hele dag een lach op hun gezicht. Trouwens er was 1 zo n kindje van de junior en die viel tijdens het spijkerpoepen bijna in slaap! haha..De kleinste hebben namelijk normaal een middag dutje en die hebben ze vandaag niet gehad. De dag was om half 4 afgelopen, De kids en de ouders kregen toen nog limonade en een koekje en toen was de dag afgelopen. Voor iedereen was het een topdag en iedereen was heel enthousiast en moe aan het eind van de dag van alle inspanningen. Ik ga vanavond denk ook maar vroeg naar bed want ik ben namelijk helemaal kapot!

Morgen ga ik uit school met Ramitha miss mee naar huis om haar huisje te zien!! Ik heb daar zo n zin in! En donderdag is de sportdag van Climmy. Dus dat wordt ook een drukke dag!
Ik baal alleen een beetje. Mijn schooltje is misschien volgende week gesloten. Ze hebben dan wintervakantie maar dat is mijn laatste week. Dus dan ben ik de laatste week vrij. Dat vind ik wel jammer want het is toch wel leuk om je laatste week nog wel te werken en een beetje afscheid te nemen. Nu is dan maandag de 18e geloof ik mn laatste werkdag. Dus dan werk ik na deze week alleen nog die maandag. Maar ja het is niet anders.

Woensdag
Vandaag was het een normale schooldag. De kids waren nog steeds heel enthousiast over de sportdag en vertelde er de hele dag over, heel leuk! Heel raar misschien heb ik volgende week nu geen vrij. Ik kreeg vandaag eerst te horen dat de vakantie waarschijnlijk 10 dagen zou duren en dat zou betekenen dat vrijdag mn laatste werkdag was. Maar Ramitha miss heeft vandaag met Parmesh gesproken, hij beslist blijkbaar of de school vakantie heeft of niet en hij wil eigenlijk geen vakantie. Parmesh heeft alleen eerder voor het Day carecenter gewerkt en toen wilde hij alleen maar vakantie, dus de docenten waren een beetje pissig. Nu wordt er donderdag avond met een boardmember (er zitten blijkbaar boardmembers in Hamro Gaun, die de leiding hebben) besproken of het DCC nou volgende week wordt gesloten ja of nee.
Dus nu weet ik donderdag avond of vrijdagochtend pas of het DCC gaat sluiten. Het is een beetje vaag allemaal en ik baal er best wel van want nu weet ik niet waar ik aan toe ben. En ook heb ik morgen Climmy der sportdag in het ziekenhuis dus dan is vrijdag echt mn aller laatste dag! En moet ik vrijdag al mn cadeautjes geven (de groepsfoto in het groot, en de kleine groepsfotos), of moet ik toch wachten? Heel frustrerend.

Maar goed uit school ging ik met Ramitha miss mee naar haar huisje.
Het was zo n leuk huisje! Echt heel schattig, je kwam binnen en daar was de wc en een tafel, dan ging je een trap op en kwam je bij 2 slaapkamers terecht. In 1 kamer slapen 3 zussen. Ze slapen echt met z'n 3e in 1 bed. Ook is het een vet klein kamertje. En in de andere slaapkamer slaapt de zoon. Die heeft een kamer voor zichzelf. Echt bizar. Als je dan nog een trap naar boven gaat is daar de keuken. De gaspitten zitten in de grond en echt het is geen keuken te noemen en daar moeten ze dan voor 6 personen in koken. Ook eten ze daar gezamenlijk. Ook was er op deze verdieping de slaapkamer van de ouders/rommelhok. Maar het was echt een heel schattig huisje. Ik heb helaas geen fotos kunnen maken! Daar aangekomen kreeg ik meteen thee, een soort soepje en roti brood. Had ik het eindelijk op, kreeg ik zonder dat ze het vroegen nog een keer. Wejow ik zat vol. Ramitha miss liet me ook trots een fotoboekje zien met fotos van haar zus haar bruiloft. Die ene zus woont dus nu samen met haar man 5 minuten van hun huis vandaan. Maar die wilde me ook vet graag zien. Dus na de thee en de ontmoeting met alle familieleden gingen we naar dat huis. Nou dat was ook weer zo n schattig Nepalees huisje. Je kwam binnen in de woonkamer en als je de trap naar boven liep kwam je uit in de keuken. Ze waren aan het uitbouwen op het dak, dat doen ze helemaal zelf. Dus dat lieten ze me ook trots zien. Ook hier kreeg ik weer thee, koekjes, ei, en kip. Pff ik zat echt helemaal vol. Ik wilde niet bij de kip nadenken. Je ziet de kippen namenlijk hier open en bloot op straat liggen en ik was me al aan het voorstellen dat ze de kip zelf hadden gedood. Maar ik heb hem opgegeten.
Zo lief ook die familieleden willen allemaal me email en met me mailen. Haha. Dus die mogen ze van mij best hebben.

Hier in Sankhu is trouwens een speciaal festival. Ze moeten 30 dagen lang, op blote voeten in het rood gekleed, rondjes lopen. Ze mogen maar 1 x per dag eten. En terwijl ze rond lopen op hun blote voeten lopen er witte mannetje bij. De witte mannen zijn naakt, met een soort witte handdoek om en een witte muts en een soort van stoel op hun hoofd met een plant erop. Elke keer als ze een godsbeeldje zien moeten ze dan op de grond gaan liggen en krijgen ze water op hun plant. En er zijn in Sankhu echt ontelbaar veer goden. Echt elke grote steen en boom is ook een god. Helemaal achter in de stoet loopt er dan 1 man met een godsbeeldje en die heeft een belletje die muziek maakt. En dat moet dan 30 dagen lang. Ramitha miss vertelde me dit allemaal. In Sankhu is dit een spektakel en het is ook iets typisch Sankhus. Na 2 weken moeten die mensen in het rood dan naar een andere plaats lopen, maar dat is echt heel ver en slapen ze onderweg langs de kant van de weg! Echt een byzar festival dit. Maar dat heb ik dus vandaag even staan te bekijken vanuit het raam uit Ramitha miss der huis. Morgen heb ik na de sportdag van Climmy met Ramitha afgesproken om naar het festival terein te gaan en naar de pudja van de rood geklede vrouwen te gaan kijken. Er is helemaal een speciaal festival terein aangemaakt in Sankhu voor dit spektakel dus daar ga ik morgen samen met haar heen. Heel gezellig.

Nou in ieder geval was het egt leuk om hun huisjes te bekijken. En volgende week ben ik weer bij hun thuis uitgenodigd. Ik ga dan fotos van hun maken zodat ze een familie foto hebben, Ze hebben dat namelijk helemaal niet. Alleen 1 fotoboekje van de bruiloft van 1 zus maar voor de rest niks. Dus dat is wel even een leuke verrasing. En ik heb zin om weer naar hun huisjes te gaan, het is echt iets typisch nepalees en ik ga dan proberen fotos te maken.

Morgen is de sportdag in het ziekenhuis van Climmy en dat gaat vast ook helemaal top worden en daarna ga ik dan met Ramitha naar dat festival.

Donderdag
Vandaag was Climmy haar sportdag in het ziekenhuis. We liepen er ongeveer rond 11 uur heen. Terwijl we daarheen liepen werd er opeens een hond helemaal wild en begon een geit te bijten. De hond wou de geit niet los laten dus ze hebben hem er echt af moeten trappen, Maar volgens mij had de geit niks want hij liep daarna gewoon weer verder, Maar het was wel echt eng om te zien. Aangekomen bij het ziekenhuis hebben we eerst even gegeten. Daarna hebben we alle spullen opgezet, Climmy deed 3 spelletjes waaraan de meeste mensen aan mee hebben kunnen doen, In Het ziekenhuis hebben namelijk vet veel mensen een handicap. Ik stond bij het bowlen. Na deze 3 spellen was er egg en spoon race. Ik moest de kleine hummeltjes met een handicap aan hun benen optillen en dan hielden hun de lepel met het ei vast en moest ik voor hun rennen. Zo schattig je zag die kids echt helemaal genieten. Kortom de sportdag in het ziekenhuis is ook geslaagd.
Na de sportdag ging ik met Ramitha naar het festival terein. Onderweg zag ik de rode vrouwen en de witte mannen alweer. Ze stonden weer bij een tempel te zingen en terwijl de rode vrouwen aan het zingen waren lagen de witte mannen om de tempel heen te rollen! Tis echt een heel gek festival! Het was wel leuk om het terein even helemaal te zien.
Ik heb vandaag alleen iets heel stoms beloofd!! Ik heb beloofd morgenochtend om 7 uur op te staan om naar een tempel te gaan! Die tempel is 1 uur lopen de bergen op. Hoe ga ik dat trekken morgenochten vroeg om 7 uur smorgens al en daarna door naar werk. Nou ja ik ga het wel zien en het is wel leuk om nog even wat meer van Sankhu te zien!!

Vrijdag
Mn wekker ging om 6 uur vanmorgen. En o wat was dat zwaar maar het is me gelukt eruit te komen. Normaal gesproken is het een uur lopen de berg op om naar de berg te gaan. Maar voor Ramitha miss niet hoor! Dat was 25 min! Dus ik er egt achteraan gerent die berg op en kwam helemaal bezweet en uitgeput de berg op! De nepalese mensen zijn egt crazy want sommige doen dit dus elke dag. Alleen om die tempel te bezoeken. Het was wel een mooie tempel hoor dat moet ik nageven.
Nou na mn tempelavontuur moest ik nog een half dagje werken. HEt ging prima. Ik weet alleen nog steeds niet of ze volgende week vakantie hebben. Dus waarschijnlijk hoor ik het echt pas zondag! Haha lekker dan! Vandaag heb ik dus maar vast de grote fotolijst gegeven voor de zekerheid en ze vonden het helemaal geweldig! Allemaal blije gezichtjes. De dansles was misschien ook we de laatste vandaag maar de kids hebben weer genoten. Ik had dieren nadoen in de dans verwerkt en dat vonden ze te leuk! Alleen maar lachen. Dat was eigenlijk mn dagje vandaag.

Nogmaals hartstikke bedankt voor al jullie felicitaties!! kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 73233

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: