Laatste werkeek en Pashupatinath - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Laatste werkeek en Pashupatinath - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Laatste werkeek en Pashupatinath

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

16 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

Laatste werkweek

Ik heb toch geen vakantie gehad, ze zijn nog steeds bezig met onderhandelen. Vet zielig want alle docenten, kids en ouders van de kids willen vakantie. Alleen de boardmembers willen het niet geven. Ze hebben woensdag weer een verzoek om vakantie ingediend maar de members zeggen elke keer we weten het morgen en dat zeggen ze dan elke dag dus er komt geen einde aan.
Voor de rest was het een normale werkweek.

Donderdagochtend ben ik om 4 uur mijn bed uitgegaan , we gingen namelijk bij het festival kijken en om half 5 begon het badritueel. Dus wij vroeg uit de veren op weg naar het festivalterrein.
Wat een gedoe zeg daar! Alle rode vrouwen zitten op een pleintje met kampvuren te wachten op de hoorn zodat ze het water in mogen. En het was koud dat wil je niet weten. Toen de hoorn kwam deden ze allemaal een handdoek om en gingen het water in. Later kwamen de witte mannen ook in het water erbij! Een hilarisch gezicht! Toen er iemand op de hoorn blies gingen alle mannen en rode vrouwen bukken in het water en badderen. Daarna kwamen de mannen uit het water en gingen de hele trap om de 5 stappen ofzo en bij elke god ofzo een soort van opdrukken. In hun handdoekje de arme stakkers want het was echt heel koud. Maar echt ginteressant om te zien dat badritueel en dat ritueel doen ze dan 30 dagen lang! Ongeloofelijk!

Ook had ik donderdag mn afscheid omdat ze namelijk vrijdag holiday hadden voor 1 dag die dag stond namelijk al lang vast. En omdat ze weer een verzoek om vakantie hebben gedaan heb ik misschien maandag wel vrij maar ja het is elke dag misschien dus dat scheelt.

Het afscheid was wel moeilijk zeg. De kids hadden allemaal tekeningen voor me gemaakt en ik heb ze de groepsfoto gegeven waar ze zo ongeloofelijk blij mee waren. Al hun vriendjes en vriendinnetjes op 1 foto zeiden ze, ze vonden het geweldig! Ik ga de kids wel echt missen hoor! Ik heb er 3 maanden mee gewerkt en ze waren echt super lief. En ze zeiden dat ze mij ook allemaal gingen missen en vroegen daarna meteen wanneer ik weer terug kwam naar Nepal. Nou ja misschien zie ik ze maandag nog!

Vrijdag was de sportdag van Tamara op het klooster. Eerst met alle sportdag spullen de berg op, dat was wel even zwaar maar daarna kon de sportdag beginnen. Ik begon met de ballonen opblazen en allemaal monks kwamen me toen helpen. Maar ze blaasten de ballonen veel te groot zodat ze weer knapten. Om 10 uur begon de sportdag. Iedereen had een eigen team en ik had de UKG's, dat zijn de kleinste. Ze zijn vet ondeugend en konden zo geen engels dat ze mn uitleg bij elk spel echt niet begrepen. Maar ze hadden het wel vet naar hun zin en het was een leuke dag. Op het laatst lieten alle monks nog hun flikflak en ander coole sprongen die ze hadden zien, echt stoer!

Daarna busje teru gepakt naar Kathmandu daar lekker gegeten en daarna uitgeweest. Het is een late avond geworden want lag pas om half 6 in bed ofzo! Maar het was een leuke avond. Eerst zijn we naar de reggeabar geweest en daart was een vet leuke band en daarna door naar de Fire club. Dat is eigenlijk een hele foute tent. Allemaal spacende Nepalese maar het was nog het enige wat open was. Na de fire club hadden we nog een after party bij de Bottles en Chimmy. Daar hadden we onze aftersnack noodles. Het was een leuke afsluiting van mn Nepal avontuur. Het was namelijk mn laatste weekend en heb nu alleen morgen nog!

Zaterdag ben ik naar de lijkverbranding Pashupatinath geweest. Echt heel indrukwekkend om te zien maar ook echt niet leuk. Je ziet daar gewoon mensen gecremeerd worden en verderop mensen de was doen in dezelfde rivier. Alle mensen daar waren ook heel verdrietig. Maar het was een plek die je gezien moest hebben en het was wel echt heel indrukwekkend maar toch ook echt een begravenissfeer.

Vanavond zijn we nu uitgenodigd bij de internetman om in zijn huisje te eten met zn 7e van de groep. Eigenlijk alle mensen van onze groep die vaak in het internetshopje kwamen. Vet lief! Hij ging vragen of we vegetarisch waren en gaat ons naar de taxi brengen. Hij woont namenlijk niet in Thamel maar in een ander plaatsje. Maar echt super leuk dus ga wel zien want ik vanavond ga eten. Waarschijnlijk iets tyoisch Nepalees maar dat is wel top en daarna natuurlijk weer partyen!!

Nu echt nog maar 6 dagen en dan ben ik al weer thuis en dan zie ik jullie allemaal weer!! |WOohoe!!

kuasjes

  • 17 Januari 2010 - 16:09

    Ivana:

    Oh Rachelle,
    je komt bijna terug! en wat zul je hier weer moeten wennen. ik heb echt genoten van je verhalen.liefs
    Ivana

  • 17 Januari 2010 - 21:14

    Maxime:

    je bent bijna terug! heb je egt super erg gemist en je verhalen zijn top ik hoor het allemaal als je thuis bent:D
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Januari 2010 - 20:39

    Bebijami:

    Nog een keertje een reactie van ons.
    levensgevaarlijk zo'n scooter ritje, gelukkig heb je het zonder problemen doorstaan.
    Afscheid nemen is nooit leuk, dus sla je er doorheen de komende dagen. Je zal vast nog leuke momenten meemaken de laatste dagen.
    Groeten van ons 4en, Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 73128

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: