2 e kerstdag t/m donderdag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu 2 e kerstdag t/m donderdag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

2 e kerstdag t/m donderdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

31 December 2009 | Nepal, Kathmandu

2e kerstdag
S'avonds zijn we wat gaan eten in een restaurantje. Het leek een beetje Oosterijks, op een zon chaletje. Heel gezellig met een kampvuurtje in het midden. Daarna nog een drankje gedaan in de reggeabar. Heel gezellig met een livebandje en wat cocktails. Het was een leuke 2e kerstdag.

Maandag
Stond ik alleen voor de klas want Binu miss had examens. Maar het ging wel goed. Om 5 uur waren we uitgenodigd voor de Pudja op het klooster. Je zit dan in een ruimte met allemaal banken en instrumenten en allemaal versierde buddha's. Voordat we gingen zitten moesten we 3 keer knielen met de handen op ons hoofd en daarna mochten we zitten. De monniken begonnen op trommels te slaan en sommige te trompetten. En daarop waren ze tibetaans aan het rijmen. Erg interessant om een keertje te zien van binnen zo n Pudja. Het duurde ongveer een uur. Daarna nog wat foto's gemaakt van de ruimte en daarna gingen we in het klooster eten.Dal bat kregen we te eten. Het was best lekker. Wij werden in een aparte ruimte gezet met de wat oudere monks. De kleinere zitten in een andere ruimte. Na het eten gingen we vrij snel weer weg want de kok wou weg en de ruimte moest worden gesloten.
Toen moesten we in het donker de berg weer af. Het klooster is namelijk 2 min de berg oplopen. In het donker moest je wel goed uitkijken met al die stenen en slechte wegen maar we hebben het overleefd.

Dinsdag
Dinsdag was het weer badderdag. Mn laatste badderdag want de volgende dinsdagen zijn er sportdagen. De kids waren weer in hun nakie aan het rondrennen maar hadden het erg koud want het word hier overdag nu toch wel kouder. Ik ging daarna de kleintjes helpen met aankleden maar ik snap hun hemden niet en doe ze blijkbaar verkeerd om. Dus al die ukkies gingen me uitlachen. Maar ja. Ook al die kids hun teennaggels en nagels knippen. Dat is egt moeilijk hoor!!Ze zitten namelijk echt niet stil. Ik knip ze ook maar half. Maar de badderdag was weer om. Vandaag stond ik ook alleen voor de klas maar het ging best wel weer goed. Zo schattig Niruta kwam vanmorgen naar me toe. Miss miss, come. Moest ik om het hoekje komen. Had ze een stuk fruit voor me. Nou echt het was zuur. Maar wel heel lief. En aan het eind van de middag kwam ze weer. Miss miss, come. Toen gaf ze me een soort kaartje met friendship erop. Egt de kids willen alles aan je geven ook al hebben ze zelf echt bijna niks. Maar als je het niet aanneemt gaan ze heel zielig kijken. Bishal geeft ook elke keer al zijn stickers aan mij. Dan laat die ze vet trots zien en dan geeft die ze aan mij. Zo poepig.
Boven het schoolgebouw is een soort ruimte voor werkende vrouwen. Ze leren daar naaien op naaimachines. Dat is ook een project van Stichting Veldwerk. Maar die vrouwen zitten me dus de hele tijd te bespieden van boven. Soms als ik klaar ben met werken lopen ze me ook achterna en willen alles van me weten en aan je zitten. Vandaag ging ik dus even bij hun boven kijken. Maar ze zijn echt wel heel lief hoor. Ze gingen trots aan mij hun naaiwerkjes laten zien. En ik moest een nepalese pyjama passen. (dat is eigenlijk gewoon hetzelfde als een koerta maar dan zonder broek, of hij was nog niet af). Maar ik kreeg dat ding echt niet over mn hoofd. De Nepalese zijn heel smal. En bij mij zat de pyjama echt te strak. Maar ze blijven maar trekken en uiteindelijk had ik hem dus aan. Moest ik met ze op de foto. Ze hebben allemaal een foto van mij gemaakt met de pyjama aan op hun mobieltjes. (Degene die een mobieltje hadden dan). Ik moest beloven morgen weer langs te komen want dat vinden ze gezellig. Nee, het waren echt wel lieve vrouwtjes. Sommige heel jong en andere weer wat ouder.

Woensdag
Ik kwam op school en wat bleek morgen was ik vrij. Dat was het eerste wat ik hoorde toen ik binnen kwam. Maar de kids hebben dan de dag voor de vakantie dag de hele middag spelletjes. Dus de 1e 2 uur waren er gewoon les en daarna was er een danscompetitie en lepelrace. Was wel een hele gezellige middag. Je zag tijdens de danscompetitie dat de kids mijn danspasjes hadden opgepikt en die gingen doen. Dat was echt heel leuk om te zien en dan keken ze mij heel trots aan! Echt leuk! S avonds hebben Tam en ik nog even gekookt en toen zat de dag er al weer op.

Donderdag
Om 9 uur opgestaan, bagpag tas gepakt en met de bus naar Thamel gegaan. Vandaag is het gewoon al oudjaarsdag en morgen vanacht zitten we al in 2010. Als het bij mij 12 uur is, is het bij jullie kwart over 7 haha!

Maar ik wil jullie allemaal een fijne oude jaars avond wensen en alvast een gelukkig nieuwjaar!!!!


kusjes

  • 31 December 2009 - 13:37

    Ivana:

    Hoi rachelle,
    wat een toffe juf ben je geworden. De kids zien er egt schattig uit, en ik geloof het helemaal dat ze druk zijn. ik vind het zo goed wat jij doet. het straalt liefde vanaf; nageltjes knippen. zowiezo,lijkt me zo een was dag erg grappig en chaotisch gezicht. dikke kus van Ivana en een knallende Amsterdam op de achtergrond. Liefs

  • 31 December 2009 - 14:33

    Mits:

    Leuke foto! Alvast happy new year lieverd!! tot snel xx

  • 31 December 2009 - 15:15

    Germa En Karel:

    Hoi Rachelle,

    Erg spannend die rellen daar. Doe maar voorzichtig. Geniet van de mooie natuur. Ben benieuwd hoe je daar oud-en-nieuw viert. Zal wel bijna zo ver zijn. Hier is het nu kwart over vier dus nog bijna 8 uurtjes en dan gaat het hier los. Wij doen vanavond een spel met een grote groep vrienden en vriendinnen van onze kinderen. Jij hebt waarschijnlijk net de rugzak afgedaan. Drink een borrel (niet te veel :-) maar geniet er van.

    Groetjes uit Grootebroek van ons allemaal.

  • 31 December 2009 - 15:16

    Germa En Karel:

    Inderdaad, een heel leuke foto! Schattige kindjes. Ik wou dat ik zo'n juf had!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 73138

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: