26 t/m 30 okt - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu 26 t/m 30 okt - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

26 t/m 30 okt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

31 Oktober 2009 | Nepal, Kathmandu

26-10-09

vandaag begon het programma egt, we begonnen om 10 uur in café 1905 met een ontbijtje met alle vrijwilligers. We hebben 1 vet leuke man van 61 en er is ook nog een jongen stefan. Die man leer ik een beetje smssen enzo! zo sgattig! Je krijgt hier trouwens elke keer vet veel te eten! dus verhongeren zal ik in Kathmandu niet miss wel in Sankhu waar ik doordeweeks ga zitten, Maar dat weet ik nog niet daar ga ik volgende week donderdag pas heen namelijk.
We kregen tijdens het ontbijt een mapj met allemaal info over de introductiereis. Ook vertelde Ajay een beetje over wat de reis inhield en wat ervan ons werd verwacht. We gaan met zn allen raften, klimmen, in tenten overnachten etc. Dat wandelen en klimmen word een probleem we moeten namelijk een dag 4 uur wandelen op een steile berg! ik kan je nu al vertellen dat dit niks word in deze hitte hier. Tis namelijk nog steeds warm hier (30 graden ofzo).
Na het ontbijt kreeg ik een beetje vrije tijd en ging ik met tam op het dakterras zitten. Om half 2 kregen we nepalese les. Dit was zooooo saai! DIe leraar die ging gewoon een heel boekje voorlezen. Wat wij voor onze neus hadden en ging het in het engels spelle! nou wat een grap! niemand begreep zijn engelse spellen. de h sprak ie uit als as ofzo! egt te saai vervolgens gingen we lunchen. daarna kregen we weer saaie nepalese les! deze was nog vermoeiender dan de 1e les.
Savonds hebben we weer met zn allen gegeten in 1905 je hebt daar trouwens zon sgatti poesje! een babytje! en die is speels! ahhh zo cute! we zijn daar wezen natafelen tot 11 uur ongeveer en daarna trug naar het hotel gegaan! de vrijwilligers groep is heel gezellig en daar ben ik blij mee.
Vandaag heb ik eigelijk alleen les gehad in het nl hoe je op een nepalese school lesgeeft, Deze les was best wel handig! We kregen situaties voorgeschetst en we moesten een thema uitwerken in het engels en op elkaar oefene! dit was best wel leuk! vanaaf gaan we weer met zn alle eten in gaia. Ik ga vandaag vroeg naar bed want morgen moeten we om 6 uur opstaan omdat we met de bus naar Barabise gaan. Daar begint de klimparty etc en het programma! ik heb dan geen internet daarom typ ik nu nog ff wat! Na de Barabise gaan we naar Pokhora. Dat logt helemaal in de bergen! Na 3 dagen kom ik pas weer trug! Dus heel miss kan ik dan weer ff op internet maar weet niet of er dan tijd voor is!
Nou nog wat leuke nepalese woordjes!
Naamaste= hoi en doei
Pheri bhetaula= ik zie je snel
Mero naam Rachelle ho= mijn naam is rachelle
Tapaailai kasto chha?= hoe gaat het
Nepal raamro chha= Nepal is mooi

Nou dat is het weer! Thnx voor alle leuke reacties!

Porichayia (groetjes)!



28-10-09

Vandaag zijn we met de bus naar Barabise gegaan. We kwamen daar terecht in een vet smerig hotel! Egt zo goor! Er zitten daar gekko’s in je kamer en triljoenen spinnen en andere vreemde insecten! Bah! Nadat we in Barabise waren aangekomen gingen we eerst lunchen. Linzensoep ofzo. Das een soort van soep met vieze dingetjes erin. Ik kon dit egt niet opeten. Egt te goor! Om 1 uur begonnen we met de bergwandeling. Ik dacht van tevoren dit ga ik egt niet redden. We moesten vet hoog klimmen enzo. Maar uiteindelijk bleek dat ik egt een vet goede conditie had. Ik hield het makkelijk vol. Ik vond et zelfs stiekem nog wel een beetje leuk! Nou dat kan je tog niet geloven?! Het was trouwens wel vet eng want margreet een vrijwilligster was uitgegleden en in een soort ravijntje terecht gekomen en dat gebeurde voor mijn neus.

Boven op de berg gingen we thee drinken bij een gezinnetje. We mochten ook hun huisje van binnen bekijken. Egt grappig om te zien hoe die mensjes daar leven zo boven op de berg. Op de terugweg naar benede kwamen we ook allemaal schoolkindjes in uniform tegen. Die moeten dus elke dag berg op en berg af. Egt te erg. Op de terug weg ging ik mn nepalese zinnetje oefenen op een kindje en vroeg Tapalaai kasto chha? (betekent hoe gaat het) toen begon ze helemaal terug te prate in het nepalees maar daar snapte ik natuurlijk niks van. En toen kon ze gwoon vet goed engels praten zo sgattig. In totaal zijn we in 4 uur de berg op en af geklommen. Toen we bijna benede waren gingen we nog langs een weeshuis. Stichting veldwerk had deze daar opgezet. We mochten dit weeshuis van binnen bekijken. Die kindjes daar waren zo lief, ze zaten allemaal lief in hun pyamaatje. Ik schrok alleen wel van een meisje ik moest haar een antwoord voorzeggen en al deed ik dat niet dan zou de meester haar morgen slaan zei ze. Maar voor de rest waren de kids zo sgattig. Eentje ging ik leren hoe je fotos moest maken met een digitale camera. En toen wilden de rest van alle kids ook. Dus ik heb nu egt 100 fotos van die kindjes daar. Deze kindjes konden trouwens wel egt super goed engels dat kunnen de andere nepalese kids niet zo goed. Daarna gingen we weer trug naar het vieze hotel en gingen daar eten. Ik vond dat avond buffet ook niet bepaald lekker maar heb wel wat gegeten. Tam en ik gingen na et eten douche. Nou wat een gore douche! Koud water, schimmel op de grond en vieze mannetjes van het hotel die elke keer over de rand probeerde te kijken. Wij hebben dus alleen ff snel gedoucht maar o wat vies. We wilden daarna gaan slapen maar op ons bed liepen allemaal rode mieren! We durfden dus niet zo goed maar uiteindlijk zijn we in slaap gevallen en hebben we de nacht overleefd.

29-10-09

We moesten om 6 uur opstaan want om kwart voor 7 ging de lokale bus naar het last resort waar wij tot half 12 konden chillen. Het was druk in die lokale bus. De bus was egt propvol en je kon amper staan. Maar gelukkig had ik een zitplek. Sommige van ons gingen op het dak, dat is hier in Nepal heel normaal. Ik was blij dat ik daar niet op hoefde. Bij het resort aangekomen hebben we lekker ontbeten. Op dit resort had je ook de hoogste bungeejump brug en swing. Maar ik ben niet gegaan. Ik wou wel vet graag maar vond het een beetje te duur en aangezien ik het tog al een keertje had gedaan. Daarna gingen we weer met de lokale bus naar een ander resort, genaamd borderlands. Dit keer moest ik wel op het dak, o wat eng als de bus schuin gaat lijkt het net of je het ravijn in valt maar ik heb het overleefd. Het borderlands resort was zo mooi! We sliepen in tenten maar egt luxe tenten, en je kon douche onder de sterrenhemel. Egt een top resort. Te mooi om waar te zijn in vergelijking met gister (dat gore hotel). We hadden vandaag een lekker luier dagje maar dat mag wel met dit drukke schema. Tot volgende week donderdag heb ik bijna geen vrije tijd. Dus heb ik ook geen tijd om mn mail meer te checken. Ik heb vandaag ook mn tas gemold trouwens! S avonds gingen we met zn alle ezelen. En als je verloor moest je een dansje doen. Dit was egt super gezellig iedereen ging helemaal los. En er werd allemaal leuke muziek gedraaid.


30-10-09
Vandaag heb ik geraft!!! Ooo het was zo vet!! Egt op die wilde rivier, er elke keer bijna uitvallen. Maar ik leef nog gelukkig. Jan is er wel uitgevallen. Arme Jan. Als je er uitvalt is het ook egt gevaarlijk want de stroming is vet sterk en je kan tegen stenen aankomen enzo. Maar ik ben wel blij dat ik het heb gedaan want het was egt een leuke ervaring. Het raften heeft eiglijk de hele dag geduurd. Na het raften gingen we met een gehuurde bus trug naar het Mustang hotel in Kathmandu. Dit was 3 uur rijden en daarna gingen we weer eten bij Gaia. En daarna zijn we vroeg naar bed gegaan.

oja ik ga de fotos weer op mn hyves zetten, dus die moeten jullie dan maar ff checken!

xxxxxx

  • 01 November 2009 - 20:33

    Maxime:

    helemaal top liefie! ik hoop dt je t nog steeds naar je zin hebt! leuk die nepalese woordjes! ik steek dr nog wat vn op;) lief trouwens je berichtje op me hyves! ik ga snel de foto's op je hyves bekijken!
    spreek je snel xxxxxxx
    Porichayia!!!(L)(L)

  • 02 November 2009 - 11:58

    Sabrina:

    Heey meis, super leuk om al je verhalen te lezen! Je hebt al aardig wat geschreven tot nu toe;)Top dat je de berg trouwens overleefd hebt haha:D Maar k had ook niet anders verwacht hoor:P
    Liefss!

  • 03 November 2009 - 17:14

    Bebijami:

    Ha die Rachelle,

    Je kan gelukkig wel direct veel van het land zien. We kijken er naar uit om foto's te kunnen zien. Hier gaat alles prima. We hebben eerst op de verkeerde site gekeken, dus nu pas een reactie van ons. Veel plezier en groeten van Jara, Mika, Birgit en Bert.

  • 12 November 2009 - 11:22

    Jan Brouwer:

    Rachelle ik vind het heel moedig en goed wat je daar gaat doen.veel geluk en plezier.Vanuit geldermalsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 73101

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: