14 tm 20 november 2e werkweek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu 14 tm 20 november 2e werkweek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

14 tm 20 november 2e werkweek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

20 November 2009 | Nepal, Kathmandu

14-11 t/m 20-11

Vandaag heb ik eigelijk lekker weekendje gehouden. Ik heb s morgens Jan geholpen met zn fotos, een beetje mn waarbenjij en hyves bijgewerkt en geshopt. Ik heb tog maar een bag pack tas gekocht omdat ik mn sporttas heb gemold. Er was namelijk een hengsel stuk en dat was uiteindelijk tog best moeilijk sjouwen steeds. Duss nu hoor ik er helemaal bij met mn Bagpack haha! Alleen het verschil is dat iedereen in Nl er 60 euro of meer voor heeft betaald en ik 12 haha! Verder heb k mn mobiel gesloopt vandaag het klepje is stuk dus hij hangt aan een draadje maar ach ik kan tog geen smsjes vanuit NL ontvangen dus ga niet een nieuwe kopen en k kan er nog steeds mee bellen maar weet niet hoelang mn phone het nog gaat volhouden. S avonds ben ik niet uitgeweest want ik was een beetje ziekjes. Zondag heb ik lekker rustig aangedaan. Ook hebben we vandaag MENS ERGER JE NIET gekocht! WOEHOE! dus ik kan net als thuis lekker mens erger je nieten (dat doe k namelijk thuis altijd met mn zusje, vriendinnen of alleen) haha! Ik ging samen met Rachel (het Engelse meisje uit mn appartement in Sankhu) om 3 uur een rieksjafietstaxi nemen om naar het buspark te gaan we moesten namelijk anders een half uur lopen en dit kosten maar 90 eurocent! haha. Wat een avontuur over de weg, egt een chaos ik heb wel 5 bijna doodervanringen gehad! Eindelijk bij het buspark aangekomen. Stonden wij te wachten op de bus. We hadden aan 2 nepalese mannetjes gevraagd waar we moesten zijn. Nouu uiteindelijk na wachten wachten wachten.... 30 minuten lang gingen we het nog een keer aan iemand vragen. En ja hoor die Nepalese hadden het verkeerd gezegd we moesten egt totaal aan de andere kant van het buspark zijn (het buspark is egt gigantisch) dus zon mannetje ging ons er helemaal heen brengen en bij de bus aangekomen ging die helemaal plaats voor ons maken in de bus egt super lief! In de bus op weg naar Sankhu was het weer een chaos!!!!! Druk in de bus niet normaal. Ze doen door egt een wedstrijdje om te kijken hoeveel mensen er in een bus passen volgens mij. Terwijl ik zat werd ik helemaal geplet mensen zitten half op je schoot, leunen tegen je aan egt een hel en dat dan 1,5 uur maar ja je betaald ook maar 20 cent voor de bus hier. Maar ik was blij dat ik eindelijk in Sankhu aangekomen. S avonds in Sanku heb ik lekker de hele avond gemens erger je niet!

2e werkweek!

Maandag kwam ik aan bij het Daycare center en hoorde van Rita miss dat ze een tika gad gekregen van het weekend (dat is zo n stip op je hoofd) en ik kreeg er toen ook heen! Dus ik liep maandag met een tika op, alleen was die wel snel weer weg. Het is een soort van bloemblaadje met poeder dat op je hoofd wordt gedrukt en een bloemetje wordt in je haar vast geklemt.Voor de rest ging de dag wel goed. S avonds hoefde ik met Tam niet naar het children home om huiswerkbegeleiding te geven want de kids hadden een dag vrij omdat er een docent op school dood was gegaan. Dus ik was lekker vrij in de avond. DInsdag ben ik niet naar het Daycare center geweest maar met Tam mee naar het klooster.De weg daarnaar toe was heel zwaar, egt 20 min steil naar boven. Ik was blij toen ik er eindelijk aan was gekomen. Onderweg naar het klooster toe zie je allemaal aapjes, geitjes, honden en koetjes en kalfjes enzo heel leuk. Bij het klooster aangekomen mag je niet via de rechterkant de lokalen betreden alles moet via links. Dus je loopt steeds om! Ik heb Tam de hele dag geholpen met lesgeven, elk laatste kwartierje van de les gingen we bingo met ze doen en ze konden een stickervel winnen. Ze vonden het heel leuk. Tijdens een les met de kleintjes kwam er opeens een monk binnen (zo heten alle leerlingen daar) en die kwam ons halen want we moesten met alle andere monks ergens mee naar toe, Wat bleek nou er was 1 of andere opper opper lama (die komt maar 1 x in het jaar dus ik was er precies op die dag ) en dan moet je met een witte sjaal het kamertje binnen en die moet je dan aangeven, dan legt hij hem over je hoofd en dan ben je gezegend! Nou ik ben dus gezegend vandaag haha! Voor de rest hadden de monks nog wasdag om met speciale shampoo de schimmel op hun hoofd te behandelen. Ook hadden we een les met 2 wat oudere monks (17 en 19). We gingen aan hun vragen stellen over hun geloof zodat ze een beetje een gesprek in het engels hebben. Nou in het klooster mag je bijvoorbeeld ook niet zingen en dansen. En ben achter heel veel dingen gekomen was best een leuk gesprek. Al met al was het een gezellige dag! We waren om half 2 klaar en toen gingen we boodschapjes doen voor het avondeten. Ook heb ik vandaag stof gekocht voor een koerta. (een blauwe met glittertjes) Ik wil namelijk zo n ding hier hebben omdat alle docenten het bij mij op school dragen dus dat vind ik wel leuk! Maar het staat ook best leuk hoor. Tis een soort van te groot shirt met een legging erboven, dus hartstikke in! Hij s alleen de 29e pas klaar. Maar ze maken hem helemaal op maat. Tam en ik hebben s avonds pasta met tonijnensaus en olijven gemaakt, en het was weer best goed! haha ik stond er versteld van. Een pluspunt vandaag, na 3 dagen hebben we eindelijk weer warm water! Foto's van me tika en van de monks zet ik weer op rachelle4190.hyves.nl.
Woensdag was weer een normaal dagje! Binu miss was er alleen niet dus ik stond weer een gedeelte van de dag alleen. Ik had eerst computerklas alleen de laptops viellen om de 5 min uit omdat de kids dan weer over het snoer heen liepen en de snoeren er dan per ongeluk uit trokken, dusss dat was een feest. Ook moest ik vandaag storytelling doen in het engels alleen volgens mij begrepen die kids er niks van. Ik moest een verhaal voorlezen over mensen die een kind wilde en een slang kregen als kind. Heel onwerkelijk en volgens mij begrepen ze er ook niks van maar ja. Ik was vandaag lekker vroeg klaar de wintertijd is namelijk begonnen hier. Dus me lessen duren nu tot 3 uur en daarna is er nog tot 4 uur voorbereidingstijd voor de volgende dag, S avonds weer huiswerkklas en dat ging wel oke!
Donderdag kwam ik op school en toen liepen er opeens allemaal nepalese studenten rond! Nou egt al die meisjes kwamen op me afgerend ze waren van mij leeftijd en gingen allemaal vragen op me afvuren. Ze waren ook helemaal verbijsterd dat ik nagels beet want een paar van hun deden dat ook! haha. Maar egt heel raar maar et was wel grappig. Ook loopt er nu telkens op mn school een soort rare creep, die werkt in het weeshuis ofzo en is een werker daar ik heb geen idee maar hij zegt dat hij vrijwilliger is! Maar ik geloof het niet want hij komt uit Nepal. Nou eerst begon het met elke keer als ik les aan het geven, dan ging ie voor het raam staan en dan de hele tijd naar me staren, daarna begonnen de rare vragen en opeens begon die rare gast te zeggen of ik zen ticket naar Nederland wou betalen. Nou ik heb hem even duidelijk gemaakt dat ik dat niet ga doen en tegen Anti (hoofd weeshuis ga ik het maandag zeggen) en hopelijk gaat ie dan weg. Maar tis wel een beetje raar. Ook heb ik vandaag computerklas gegeven aan de kids. Maar ze zijn zo druk en elke keer lopen ze over het snoer en de laptop moet met batterij aan want ze zijn oud. Nou ja je kent het wel het duurt dan weer 5 min om het op te starten en zo gaat de tijd dan om, elke keer opnieuw. Vandaag kregen de kids om 3 uur een magic show van een belgische man! Ze vonden het zo leuk! Eerst waren de allerkleinste vet bang en kropen allemaal bij mij op schoot maar later gingen ze zelfs met de show meedoen, egt te sgattig! De man deed het ook egt goed, hij had egt goede trucs. Vrijdagochtend mocht ik weer little litlle ducky met de kids zingen. Dat doe ik elke morgen dat vinden ze helemaal geweldig, ze kennen het al helemaal uit hun hoofd, ik heb er ook een dansje bij gemaakt en dat doen ze dan de hele dag! S morgens moet ik ook altijd een spelletje met ze doen voor schooltijd, het is een soort bord, met ronde stenen en die moet je dan in 1 van de 4 hoeken proberen te sjoelen. Nou normaal heb ik er dus altijd 0 of 1 in maaaarrrr vandaag heb ik dus gewonnen, de kids waren helemaal verbaasd en ik ook!
De kids zingen nog steeds elke keer hun bedankliedje voor me, s morgens het nationaal lied, ze vragen nog steeds may i come in mis, eigelijk vragen ze alles. Ze zijn egt beleefd dat vind ik egt wel sgattig! Ik heb ze aan het eind van de dag dansles gegeven. Ze vonden het zo leuk, ze dansen eigelijk allemaal hetzelfde een beetje met armen zwaaien en lopen er bij. Nou nu ging ik ze dus pasjes leren. Je had die lachende gezichtjes moeten zien. De docenten gingen zelfs mee doen want die vonden het ook leuk! Vandaag was mn mama ook jarig en ik heb haar vanuit Nepal een kaartje gestuurd! ik hoop dat ze die heeft gekregen! Vrijdag middag ben ik weer met de bus naar Kathmandu gegaan. Daar lekker smiddags een patatje met satesaus gegeten (ja, dat kan daar) en s avonds pizza. Daarna nog even 1 drankje gedaan en toen gaan slapen. We gaan namelijk morgen uit want Rosa is jarig. Dus dan gaat het denk wel laat worden. Ook ga ik morgen naar de Monkey tempel. Jullie horen nog wel hoe het was!

xxxxxxxxxx luf u

  • 21 November 2009 - 22:10

    Ivana:

    wat een verhaal weer! ikhoop dat de creep snel verdwijnt. echt a-relaxed. lijkt me wel grappig zo een was dag en zegening te beleven. en de tika staat je cool. hier was het srormachtig. Ik kwam net terug uit Italie: irene,kirsten ziek en Mieke krabbelde weer een beetje op. voor de rest; same old same old. big kiss. ivana

  • 22 November 2009 - 08:07

    Rachelle Meijlink:

    Nog steeds hartstikke leuk al die lieve en leuke reacties van jullie!

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 73109

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: