20-12 tm 22-12 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu 20-12 tm 22-12 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

20-12 tm 22-12

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

22 December 2009 | Nepal, Kathmandu

Heey lieve mensjes,
Nou het plan was dus om zondag te gaan werken maar ik werd zondag morgen opgebeld dat er tot dinsdag geen school was vanwege de rellen.

Hier in Sankhu zijn de rellen niet zo erg, s morgens word je alleen wakker gemaakt door een optocht die onder je raam doorgaat. Ze lopen daar dan met rode vlaggen en roepen strijdkreten maar je ziet ze alleen maar lachen. En ze zeggen tegen vrolijk iedereen gedag. In Kathmandu schijnen de rellen wel heftig te zijn maar daar heb ik gelukkig geen last van.

ALle winkels waren alleen wel dicht tot vandaag in Sankhu maar gelukkig hadden we wel een etensvoorraad.
Tijdens mij vrije dagen heb ik mn sportdag voorbereid voor mn schooltje. De sportdag wordt gehouden op 5 januari. Ik heb tijdens mn vrije dagen de spellen bedacht.De kids gaan 7 spellen doen. Zaklopen, spijkerpoepen, ballonen stuktrappen, citroen race, bowlen, voor de ukkies een balspel en een spel dat waterlelies heet. Je hebt dan een bak met water en daar moeten ze muntjes in werpen.
Bij elk spel krijgen de kids punten en uiteindelijk is er van elk team een winnaar en die krijgt een prijs. Ook krijgen alle kids een glaasje limonade met een koekje en een certificaat.

Vanmorgen heb ik even allemaal prijsjes gekocht. Ik denk dat de kids het egt een hele leuke dag gaan beleven ze hebben het namelijk nog
nooit gedaan.

Morgen ga ik weer naar mn schooltje en wil dan eigelijk de schoolfoto maken. En donderdag is nu de sportdag van Rosa. Die is niet meer morgen omdat dat te kort was ivm de stakingen. En vrijdag is het kerst dan gaan we met alle vrijwilligers in ons stamcafeetje kerst vieren. Het gaat denk ik heel gezellig worden.

In Sankhu hebben we ook een beetje een kersthuis. Ik heb gister een kerstboom gemaakt met vouwblaadjes en kerststerren. Ik heb ze op de muur geplakt. Heel gezellig! Jullie huisjes zullen er vast ook allemaal heel feestelijk uitzien!!

Ik wens jullie allemaal alvast fijne kerstdagen en ik zal aan jullie denken!!

kusjes!!

  • 22 December 2009 - 08:51

    IVANA:

    Lieve Rachelle,
    wat een leuk idee zo een sportdag. Klinkt nu al leuk. Hoewel ik nog moet uitzoeken wat spijkerpoepen echt inhoudt. ben nu 2 weken vrij! vrij! Vrij! Moet eigenlijk ook aan script voor productie 14 + werken. dat doe ik effe twee dagen dat Bruno op de crecheis. Hier sneeeuwt het en alle parken zijn voor kinderen en ouders die doen als of ze ook 5 zijn. erg grappig al die snneeuwpoppen op straat. Iets minder om je te verplaatsen in de stad of land. Wel gek zo een kerst ver weg van thuis. lijkt als of je daar ook al een aardige familie opgebouwd hebt. Fijne feestdagen. heel veel plzeier! liefs en knufs, Ivana

  • 22 December 2009 - 14:38

    Mitzi:

    Sportdag wordt vast top! Hele fijne kerst lieverd and a freaking great new year :P hihi.. (L)

  • 25 December 2009 - 11:03

    Jan Brouwer:

    Heel fijne kerstdagen
    en een heel goed 2010

    Groeten Lola en jan Brouwer

  • 25 December 2009 - 12:16

    Karel En Germa:

    Hallo Rachelle,

    We kregen je adres van Opa en Oma, die zijn hier vanwege de kerst. We zijn meteen gaan lezen en vooral foto's kijken. Wat is het een prachtig land waar je bent en wat doe je een mooie dingen met die kinderen daar. Geweldig, ook die olifantjes in bad stoppen!
    We hopen dat je nog erg geniet daar, het is een belevenis die je niet snel meer zult vergeten.

    Heel veel groetjes uit Grootebroek van je tante en je oom.

  • 26 December 2009 - 10:10

    Rachelle Meijlink:

    Ahhhh egt lieve reacties weer allemaal!! Wordt er helemaal blij van dat jullie me zo volgen. Me verhaaltjes lezen en mn fotos!!
    Fijne kerst en zie jullie snel weer!
    Ik hou van jullie en spreek jullie snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 73113

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: