port Barton - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu port Barton - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

port Barton

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

15 April 2017 | Filipijnen, Bancaobancao

Port Barton
Om 9 uur vertrokken voor een rit van 3 uur naar port Barton. Schijnt in de middle of nowhere te zijn maar echt een paradijs! Onderweg daar naar toe echt al heel leuk. Alleen maar door jungle rijden met hobbelige weggetjes. Al die huisjes ook zo cute. Elke keer kwamen we er een paar tegen. Maken Ze echt van bamboe denk ik.. alleen maar riet zie je en stokken en jn zon mini huisje wonen ze dan! Ver van de bewoonde wereld. Leuk om te zien hoe ze daar leven. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar onze chauffeur rijd zo snel en de weg is zo hobbelig whaha. Onmogelijke opgave om scherpe foto te maken.

Daarna naar het white beach resort. Super mooi! Lekker gerelaxed. Nog een starfish gezien nouja stond er per ongeluk op haha! Enn Marco heeft nog even gejogaad met een andere jongen uit de groep met 3 Israëlische meisjes! Haha super grappig!! Terwijl ik en Sarah toekeken vanaf de zee met een biertje! Nog even lekker in een hangmat gelegen.. nouja ik lekker. Marco is eruit gevallen. Bloedende knie en al maar hij maakt er van dat hij een kokosnoot uit een boom wilde halen en dat hij daarom gewond is! Yeahh right! Haha

Ook nog een nieuw vriendje gemaakt. Mony heette hij. Hij woont in een huisje verderop van het resort vandaan met zijn familie. Ik dacht loop er even langs kan ik een foto maken van het huisje. Dus ik netjes vragen.. even met de locals gekletst. 1 meisje dan de rest kon geen Engels. Ze woont daar met haar moeder, vader, oom, tante nichtjes en neefjes en het huisje is piepklein. Ze waren honing aan het maken van bijen. En ze hebben het het huis zelf gemaakt. Super leuk gesprekje. Mony vond dat wel gezellig en is me gevolg naar de hangmat waar we nog even een selfie fotoshoot hebben gedaan! Haha hij is 4 jaar. Super lief!

Daarna met de watertaxi naar de bewoonde wereld. Daar wat gegeten en rondgelopen. Leuke wijkjes gezien met rieten huisjes.. met locals gepraat. Zonsondergang gezien. Eten was ook super lekker aan het strand aan een tafel met de voetjes in het zand. Zeewater geluid voor je.. echt lekker. Daarna weer terug met de water taxi naar ons resort. Morgen hebben we een snorkel trip dat we schildpadden gaan zien!

Port Barton snorkel toer
Half 8 ontbijtje.. 9 u op snorkel avontuur! Yeah we hebben schildpadden gezien en zwaardvissen en mooi koraal eindelijk! Ook kwallen gezien minder mooi! Haha was een leuke dag. Allemaal schattige kleine eilandjes gezien echt een paradijs omgeving. Daarna lekker bij ons resort wezen chillen aan de witte stranden.. hangmatje gehangen! Super relaxed!Daarna lekker gegeten aan het strand. Top dagje! Ook nog kampvuur Savonds. Hele geslaagde avond!

Volgende dag nog even ontbeten aan het strand en daarna terug naar puerto princessa om weer terug te vliegen naar manilla! Vaarwel paradise!

Nou paradijs wilde ons niet laten gaan hoor! Onze vlucht zou om 3 uur moeten vertrekken maar we hadden gewoon vertraging! We vlogen pas om 6 uur weg! Pfff.

Savonds nog even afscheid nemen van de groep en dan vliegen we morgen naar medan waar ons jungle avontuur gaat beginnen in Sumatra in het plaatsje bukit lawang! Bey philiphines,Hello Sumatra!

• 16 April 2017 - 08:54

Corrie:

Zag er echt schitterend uit daar ,en die zee zo mooi helder
    Heerlijk
    Marco Yoga ,hahaha dat had ik graag willen zien hahaha ,Hij heeft zijn best gedaan
    Lief ,die kindjes ,en super leuk om ff met de locals te praten ,Die hangmatten zijn wel top om ff te relaxen aan het strand
    Snorkel avontuur ,lijkt me echt geweldig om die schildpadden en zwaardvissen zo te zien zwemmen
    Maar kwallen ,hugh ,griezels
    En nu Sumatra Here the come .Opnieuw spannend ,ben zeer benieuwd
    Heel veel plezier ,ben zeer benieuwd ,naar jullie belevenissen in de jungle en natuurlijk de foto's
    Liefie's geniet Dikke knuffel uit het koude NL xxx