sri lanka 2 - Reisverslag uit Wellawatta, Sri Lanka van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu sri lanka 2 - Reisverslag uit Wellawatta, Sri Lanka van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

sri lanka 2

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

03 Mei 2017 | Sri Lanka, Wellawatta

Op weg naar bandarawela. Marco vond de hike wel leuk.. maar niet super bijzonder ofzo! Dusss ik heb niks gemist! Haha! Hij heeft wel even lekker zijn beweging gehad!

Bandarawela
Op weg naar bandarawela had de rest van de groep een high tea. 5 van ons hadden daar geen zin in dus ik heb even een biertje gedaan. Er zitten 3 indiaanse meisjes in onze groep. Ze wonen in Engeland maar hun afkomst is indiaans. Zij wilden naar een indiaanse tempel. Dus we konden allemaal een half uur
/3 kwartier wachten tot zij klaar waren met hun ritueel. Iedereen vond dat super vervelend want daardoor kwamen we echt weer super laat aan in ons hotel. Maarja is niet anders. Savonds lekker gegeten en daarna nog een biertje gedaan in de beergarden.

Volgende dag hadden we een intense hike met veel geklim! Nouja ze zeiden een intense hike. Maaarrr ik vond het eigenlijk wel meevallen! Ik ben natuurlijk de jungle gewend! 10,3 km gelopen en geklommen!! Rest van de dag dus even wat chill time! Je kan meedoen aan een kookles vanavond! Maar dat gaan we zeker niet doen! Haha ik laat liever voor me koken!

Ella
In dat plaatsje hebben we geluncht! Super leuk! Super leuk plaatsje! Ennnn ijsjes zijn maar 10 roepie dat is 0,001 cent!! Whaha! Chil! Ennnn de eerste nachtclub hebben we gevonden in de hele trip! Dit wordt een spannende avond!! Woehoe!

Nou we zijn naar de club geweest hoor!! Whaha! We kwamen eerst half 10 aan in Ella. We hadden busje geregeld vanuit hotel met zijn 8e! Nou was eerst helemaal niemand in die club. Dus zijn eerst naar de chill bar gegaan en daar wat gedronken en daarna naar de club hoor! Hebben we even gedanst. Whaha was bijna niemand misschien 20 mensen maar was wel even super grappig! Lekker gedanst en gelachen! Leuke avond!

Naar galle fort en het strand! Woehoe! Na een reis van 4,5 uur. Eerst even geluncht en daarna naar het fort. Alleen het lunchen was een fiasco! Marco en ik hebben heerlijk gegeten. De 6 mensen naast ons kregen hun eten maar niet. Toen kwam het personeel opeens na een half uur dat ze dat gerecht niet hadden. Na een uur hadden ze nog geen eten. Ze wilden het niet meer. Dusss hadden ze het gecanceld. Manager erbij, ze moesten wel voor het eten betalen wat ze niet hadden gehad. Kwamen opeens de gerechten naar buiten. Kipburgers waren het. Waren totaal niet gaar, kaas niet eens gesmolten. Ze hadden het niet eens goed gebakken. Moesten ze van de gids of het opeten of betalen! Nouuu dat werd een strijd. Ze gaan toch geen rauwe kip eten! Dus ze hebben niet betaald. Alleen voor hun drinken! Whaha en nu is iedereen ook pissig op deze gids! Whaha! Mij benieuwen hoe dit afloopt. Helft van de groep is nu dus hongerig en shago!

Fort galle
Gewoon een historisch plaatsje met nog een oude afgebroken stadsmuur eromheen. Winkeltjes, vies strandje. Haha maar wel even leuk om doorheen te lopen!

Daarna kwamen we aan in het plaatsje hikkaduwa. Wat heerlijk aan het strand ligt! Eindelijk! Daar slapen we 2 nachten. Morgen gaan we een walvissen en dolfijnen tocht doen!

Hikkaduwa
Whalewatching!!! Jaaaaa we hebben 2 blue Whales gezien!! Yessss! Super vet! Ze gingen water omhoog spuiten en je zag hun staart steeds! Heb een filmpje! Je hebt ook killer Whales hier en nog wat Whales. Maar het is al een beetje einde seizoen.. helaas! Maar toch gewoon 2 gezien. Ze zwommen vet dicht bij elkaar! Super super super vet! Al is de boot geen pretje! Ik heb pillen ingenomen tegen zeeziekte! Gelukkig helpen die!
Maar je ziet super veel mensen kotsen in de boot! Dat is geen pretje! Hahah! Maar de walvissen!! Geweldig!!!! Je moet alleen wel wachten.. als ze boven zijn geweest gaan ze schijnbaar weer 15 minuten naar beneden! Maar echt tof joh!! En ze zijn groot!!! WoW we zagen er nog een paar!! Echt super vet!! Wel moeilijk foto's maken Hahah! Zou kunnen hoor dat we ook killer Wales hebben gezien.. maar je ziet vaak alleen de rug en de staart! Maar we hebben er echt wel een stuk of 10 uiteindelijk gezien ofzo! Ook 10000den dolfijnen gezien! Jumpend in het water gezien! Echt cute!

Smiddags lekker gerelaxed bij het zwembad! Savonds nog wat gegeten in een restaurantje. Lekker dagje!

Volgende dag op naar Colombo
Eerst een stop bij een schildpadden centrum!! Te vet!! Baby Schildpadjes, grote schildpadden en albino schildpadden!! We mochten ook sommige vasthouden!! Leuk!!! Was wel een baby schildpadje ontsnapt die liep opeens op de grond! Maar ik heb hem betrapt en hij is weer terug in z'n watertje! Super super vet!

Aankomst Colombo. We checken in en de gids zegt opeens.. doei! Doei? De trip is nog niet eens afgelopen. We hebben nog een walk in Colombo en een bazaar en een farewell diner. Nee meneer de gids was er klaar mee! Dus de tweede gids heeft ons verlaten terwijl we gewoon nog activiteiten hadden. Dus wij zelf maar eten geregeld wel in gesplitste groepen.. want vegetarische wilde indiaans eten.

Wij eerst ff zwemmen! Wij dachten al Uhmm groen water.. beetje viezig maar ach was super warm.. dus huppa erin je kon je voeten niet eens zien. Na een uur komt Olivia een meisje van onze groep aanrennen! Eruit! Dus wij Huh? Ja zwembad is gesloten. Filter is al 3 dagen stuk!! Gadverdamme!! Er hing nergens een bordje ofzo! Super apart! Wij ons flink schrobben! Marco is trouwens aangevallen door een kraai! Hij had zijn nest boven het zwembad. Dus Marco wilde erin en toen werd hij aangevallen door de kraai!! Whaha!

Nouja na het schrobben en douchen wilde we bij een strand tentje gaan eten. Dus wij lopen naar het strand, moesten de treinrails over om naar het strand te gaan. Alle locals deden het ook. Terwijl de overvolle treinen super vaak langsreden. Wij naar een strandtentje zoeken terwijl we over het strand liepen. Vies! Overal dode vissen op het strand, afval van alles. En alle eettentjes waren dicht. Dus we wilden een tuktuk terug nemen. Toen reed er een local bus langs en die zei centrum. Dus wij huppa aan boord! Dikke file! Dus wij dachten nouja lopen gaat sneller dus wij er weer uit. Toch ook een local bus geprobeerd!

We konden nergens geschikte restaurantjes vinden. Duss we dachten gaan naar het winkelcentrum van vandaag. Beneden heb je allemaal restaurantjes. Dus wij afspraak met de tuktuk voor 100 roepie bracht hij ons. Waren we aangekomen. Wilde beide heren, hadden namelijk 2 tuk tuks met z'n 6e, opeens 200 roepie. Dus een meisje uit mijn groep zei ja daag. En ze wilde 150 ervan maken. Maar dat vond de tuk tuk meneer niet leuk en sloeg gewoon der zonnebril bijna van haar kop af! Idioot!!! Echt niet normaal! We zijn weggerend! Idioten zeg!

Na het eten met tuktuk terug gegaan en nog nagekletst met de rest van de groep over de slecht georganiseerde reis. De tweede gids die ons heeft verlaten etc. We gaan allemaal klachtenbrief schrijven. Gelukkig hebben we wel een super leuke groep dus dat scheelt. Maar toch weer heel wat ervaringen vandaag!

Morgen gaan we een hotel zoeken met een zwembad dat wel open is. Daar de dag doorbrengen en dan snachts naar doha, waar ons laatste gedeelte van onze trip gaat beginnen!

• 04 Mei 2017 - 06:46

Jenny:

Heel veel plezier in Doha en tot maandag!!! xx

• 04 Mei 2017 - 14:49

Corrie:

Gadver ,is dus echt heel vies land .

Dat zwembad is nog gevaarlijk ook met al die bacteriën Gelukkig zijn jullie niet ziek geworden ,slecht dat het niet stond aangegeven of dat er iemand van het personeel even jullie er op kwam attenderen

Wel lekker een nightclub bijna alleen voor jullie zelf ,heb je ff lekker de ruimte om te dansen hahahaha

Te belachelijk voor woorden dat je moet betalen voor eten wat niet goed is klaar gemaakt Dan dei tuk,tuk ,oplichters ,heel goed dat jullie het bedrag niet betaald hebben

De walvissen en dolfijnen ,echt te gek ,kicken om dat zo mee te mogen maken ,

Schildpadden ook geweldig ,zo leuk al die kleintjes en dan die grote ,zullen wel zwaar geweest zijn

Avonturen genoeg weer en een hele mooi ervaring rijker .
    Hoop dat jullie nog hotel met zwembad hebben gevonden om de dag door te brengen .

Sri Lanka schrap ik nu echt van mijnlijstje hahaha ,de walvissen en schildpadden vond ik geweldig
    maar die kan ik ergens anders ook zien .

Morgen op naar Doha ,zo benieuwd hoe jullie dat gaan beleven ,ik den geweldig maar terug duur

Lieverdjes ,hele goede vlucht morgen ,dan nog paar dagen heerlijk genieten aan het zwembad of strand
    En natuurlijk van de zon .

Hier nog steeds fris. Zaterdag worden de temp. iets hoger ,maar ook weer niet voor lang
    Dikke knuffel Love xxx