doha - Reisverslag uit As Salāţah, Jemen van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu doha - Reisverslag uit As Salāţah, Jemen van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

doha

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

07 Mei 2017 | Jemen, As Salāţah

Laatste dag Colombo
We zaten lekker in de lobby te wachten op de rest! Ze waren laat! Maar dat gaf niks! Er was een ceremonie! Allemaal mooi geklede dames, militairen alles! Ons zwembad is stuk. Dus de manager heeft een busje geregeld dat we naar een ander hotel mogen voor het zwembad! Maar we zaten te wachten in de lobby toch. Wordt er een hele show opgevoerd! Blijkt dat de president van sri lanka komt! Dus wij zitten daar gewoon te kijken naar de shows en de president. Geen idee ze waren allemaal sjiek gekleed maar de president zat er ergens tussen, te grappig!! Nou het wordt mooier! De prins van sri lanka ging trouwen en de president was er ook bij. Zoiets zei de taxi chauf! Whaha we zaten in een belangrijk hotel vandaag! Ennnn er was ook allemaal paperazzi. Toch even het sri lankaanse nieuws nakijken misschien staan we wel ergens op een foto op de achtergrond!

Maar daarom heeft de manager voor ons dus een busje geregeld haha! Hij wil ons niet bij de president hebben en de sjieke mensen denk ik! Wij in onze beach outfit en hun allemaal sjiek gekleed! Maar toch even mooi gezien allemaal haha! En gratis hotel met zwembad de rest van de dag! Check! Gaat lange dag worden namelijk. We vertrekken vanacht pas om 3.25. Dusss hele lange dag! Maar begin was iig al grappig!

Lekker gechild in het andere hotel. Kregen een vip behandeling. We werden gebracht, welkoms cocktail! Super leuk! We zijn vandaag nog met Olivia een Engels meisje en een Deens koppel en Marco en ik dan! Klein groepje van 6 maar super naar ons zin!

Om 5 u gingen we richting vliegveld. Olivia vliegt 9:30 ofzo maar is 1,5 uur naar vliegveld. Het Deense stel heeft een hostel 3 km van het vliegveld vandaan dus wij gaan daar nog even paar uurtjes chillen voordat we super laat op het vliegveld aanwezig moeten zijn!

Pfff lange wachtdag zeg! Zijn maar naar vliegveld gegaan. Maar voordat we naar vliegveld gingen hebben we nog een ongeluk gezien! Opeens knal achter ons! Lag er een man op de grond. Scooter lag op de grond volgens mij was er nog iemand op de grond maar was al in shock van de eerste. Wij te hulp schieten! Zag die man z'n been er super raar uit van een afstandje, leek of het been er af was! Bleek later hij miste gewoon een been!! Hij had zijn stompje! Marco heeft zijn scooter midden van de weg gehaald en Thomas (jongen van het Deense stel) de helm. Andere omstanders brachten de man naar de kant. Daarna waren er genoeg mensen dus zijn maar weggegaan! Straks zeggen ze nog kwam door hun ofzo omdat ze denken toeristen hebben geld ofzo.. dus we zijn weggelopen maar super heftig!

Daarna waren we om 9 uur al op het vliegveld maar mochten pas om 11:45 achter de douane!! Pfff dus dat word nog even 2,5 uur wachten en niks doen! Verschrikkelijk!!!! Het word nog veeel erger ! 4,5 uur vertraging en we waren al zo moe! Gewoon een hele nacht overgeslagen! Helemaal kapot!

Doha
Gelukkig werden we opgehaald vanaf het vliegveld door ons hotel! Dus lekker naar ons hotel. Lekker geslapen. Daarna doha city bekeken. Langs de souq allemaal marktjes, grote moskee gezien. Skyline van doha! Maar tis echt super warm. Echt 40 graden met warme woestijn wind. Als vrouw moet je hier ook een beetje bedekt zijn. Loop ik dan met lange broek etc in de warmte. Alles is dicht van 12 tot 4 vanwege de hitte. Maar het gekke is dat ook ons hotel zwembad dicht is van 12 tot 4! Hoe dan? Pfff! Maar wel leuk om tussen de steegjes te slenteren etc. Morgen hebben we een desert toer met dune bashing en kameel rijden enzo. Trouwens er zaten allemaal Nederlanders op onze vlucht die gewoon onze huidige vlucht hadden. Om 7:30 zou dan de vlucht naar Nederland gaan. Hadden wij natuurlijk ook eerst. Maar door die 4,5 u vertraging hebben ze hun vlucht natuurlijk gemist. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag van doha naar Nederland. Dusss die mensen moesten waarschijnlijk tot 12 u vAnacht wachten om naar Koeweit te vliegen en dan nog naar Amsterdam! Pff wij toch wel mazzel dat we hier dan nog die paar daagjes hebben. Want we waren echt kapot na al dat wachten!

Eerst even laat geluncht. Daarna lekker langs het water gelopen. Skyline van doha city bekeken en de bootjes op het water. Daarna terug naar het hotel. Even lekker gezwommen! Savonds gegeten bij de mac Yeahh. En vroeg naar bed want was een super lange dag. Natuurlijk gewoon 1 nacht overgeslagen. Trouwens he ons hotel heeft een gentleman spa. Alleen voor mannen. Vrouwen hebben het echt zwaar hier!

Doha desert tour
Ontbeten. Om 9 uur opgehaald. Op naar de woestijn. Gaan daar kameel rijden, dune bashing en naar de inland sea van Saoudi Arabië. Hele dure tocht maar schijnt super vet te zijn! We zijn benieuwd! Onze gids is in ieder geval zon man met een wit gewaar en een tulband achtig ding op z'n hoofd. Dat is al super grappig! Heel veel mannen lopen er hier zo bij en de vrouwen helemaal in boerka's. Je ziet alleen de ogen! Als vrouw mag je ook echt niet in korte broek lopen. Lekker dan met 40 graden en de woestijn is natuurlijk nog veel warmer! Die man zegt net dat het hier 56 graden kan zijn! Dat dat gewoon normaal is! In sri lanka trouwens ook maar hier ook dragen meisjes in publieke ruimtes bij zwembaden ook geen zwemkleding. Ze zwemmen gewoon in hun kleding.

Terwijl we richting de woestijn reden. Uurtje rijden van doha, zagen er eigenlijk bijna alleen maar lege vlaktes zand en af en toe dorpjes en van die moskees! Leken echt een beetje op van die aladin dorpjes maar dan helemaal wit/crème achtige huisjes met aparte vormen. Palmboompjes hier en daar super mooi om te zien. Daarna kwamen we aan in de woestijn! Gingen we eerst rondje op een kameel. Daarna kregen we Arabisch theetje en toen begon het dune bashing! Super super super vet! We scheurde gewoon de woestijn door! Kei en keihard! Gleden met stofwolken naar beneden. Echt een super vette ervaring zo scheuren door de woestijn. Ook wel beetje eng hoor maar super spannend! Ook midden in de woestijn gestopt voor foto's. Daarna door naar de inland sea. Even pootje gebaden. Op een gegeven moment rijd je in de woestijn zo naar Saoudi Arabië! Kreeg een sms welkom in Saoedi Arabië. Geen grens niks in de woestijn! Dus je kan makkelijk van Qatar naar Saoudi Arabië hier zonder paspoort! Haha! Na de inland sea weer terug door de woestijn naar het vaste land. Echt een hele leuke trip! Al was het wel duur 105 euro per persoon voor 4 uur terwijl je al vanaf je hotel 45 min naar de woestijn moet rijden en terug! Maar was het wel echt waard! Alles is in Qatar duur maar is ook echt zon rijke oliestaat. Maar toch even leuk om gezien te hebben! Maar super vette ervaring!!

Smiddags nog even bij het hotel gechild bij het zwembadje en Savonds wat gegeten.

Volgende ochtend ook nog even lekker bij het hotel gechild bij het zwembad. Daarna centrum in naar de grote hoge gebouwen! Wel leuk om even langs te lopen maar meer dan hoge gebouwen, hotels een een shopping center is er eigenlijk niet. Toch even leuk! Daarna weer terug naar de souq. Dat zit in het oude gedeelte waar ook ons hotel zit! Allemaal marktjes met troep en kruiden maar super gezellig om door die steegjes te slenteren. Ondertussen zie je allemaal eettentjes, mensen die sisha aan het roken zijn op de terrassen, mannen in gewaden, vrouwen in zwarte boerka's. Dat moet me toch warm zijn! Ik heb het al warm met m'n lichte lange broek. Die vrouwen helemaal in het zwart, alleen de ogen kun je zien! Moet me een hitte zijn zeg! Nouja wij hebben op het terras even al die mensen bekeken. Daarna restaurantje opgezocht en de skyline van doha city nog even in het donker bekeken. In het restaurantje hebben wij ook even sisha gerookt hoor! Haha! Ennn er zat een kat op me voeten die mijn pizza tonno wilde. Dus heb haar wat gegeven, daarna kwam ze knorrend op m'n schoot liggen! De skyline in het donker was ook super indrukwekkend met alle lichtjes! Vanavond onze spullen inpakken en dan gaan we morgen alweer naar huis! De maand is om! Helaas! We hebben echt een super leuke vakantie gehad! Maar nu weer terug naar het leven in Nederland en terug naar m'n kattenbabies fenna en zinzi!

The end!

• 07 Mei 2017 - 21:23

Corrie:

Dat was echt leuk om zo maar in het feestelijk gebeuren van een presidentiele bruiloft te belanden en mee te maken Geweldig .Nog foto's in de plaatselijke pers gevonden van het feest !!! Wel lekker dat jullie in een ander hotel nog ff konden zwemmen en chillen . Idd wel heel lang wachten op jullie volgende vlucht .Heftig hoor dat ongeluk, maar heel verstandig dat jullie zijn weg gegaan ,Net wat je zegt ze proberen toch zo maar een toerist een poot uit te draaien ,Zal je gebeuren ,blijft apart volk ,Foto's Doha zagen er schitteren uit ,alles zo netjes en schoon ,maar idd loei duur.
    Blijft raar dat vrouwen in veel landen helemaal niets te vertellen hebben ,en zo gekleed moeten lopen .Desert tour zag er ook geweldig uit ,hele belevenis om mee te maken .Maar die muziek ,haha na half uur wordt je daar toch helemaal knetter mesjogge van hahahaha.
    Morgen een eind aan een geweldige, enerverende en soms ook heel eng, spannend en vermoeiend
    Maar al met al een TOP vakantie ,wat hebben jullie genoten ,Rest mij nog een ding te zeggen
    Lieverdje hele goede vlucht en fijne reis terug ,Snel afspreken ,wil alles horen over jullie reis Dikke knuffel lieverds ,Welkom thuis .xxx

• 08 Mei 2017 - 07:45

Jenny: