sumatra - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu sumatra - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

sumatra

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

18 April 2017 | Indonesië, Bukit Lewang

Ojaa eerst even een dingetje wij hebben onze trip wat verlengd.. haha we komen nu 8 mei terug.. we hebben er nog 3 dagen doha aan vastgeplakt.. dus dan weten jullie dat wij later thuis zijn...

Sumatra bukit lawang
Vroeg op.. taxi om 4 uur snachts naar vliegveld. Eerst vliegen we naar kuala lumpur en dan naar medan. Pff in kuala lumpur had ik al mot met vrouwen in gewaden die wilde gewoon voordringen in de wc! Pff hoe durven ze haha!

Aangekomen in medan. Uurtje later dan gepland we hadden namelijk weer een beetje vertraging. Heel normaal hier. Hebben we denk ik al een groot gedeelte van Sumatra gezien. Het was maar liefst 4 uur rijden namelijk!! Overal druk! Niet te doen gewoon. Verkeer gaat alle kanten op. Mensen tussen de auto's door die spullen willen verkopen. Gezinnen met 4 personen op een scooter. Aan de kant van de weg worden er showtjes opgevoerd van dansen en zingende mensen! Vuilnisbeltjes overal, Echt een chaos! Haha! Heel anders dan de Filipijnen. Hier hebben ze dan wel stenen huizen maar het was daar veel schoner. Onderweg begon het ook nog te regenen en te onweren! Zie je al die families onder de veranda's zitten. Maar ik vind t maar niks. Haha hopelijk regent en onweert het niet morgen!

Zo zo dus om 8 uur Savonds aangekomen. Lange dag.. morgen begint dan ons jungle avontuur. De gids wachtte ons op! Allemaal info voor morgen gekregen wat we moeten meenemen enzo. Ons hotel is ook super schattig maar wel eng. Je moet een hele lange krakkemikkige brug over, waaronder het water keihard stroomt! En dat nog wel in het donker! Maar wel leuk hoor. Mensen die gitaar spelen, water geklots op de achtergrond. Vanavond nog even onze spullen pakken voor de jungle. Want we gaan er ook slapen in een tent! Woehoe! Met 5 personen! Ik vroeg naar muggen maar dat schijnt mee te vallen.. er zijn wel veel bloedzuigers die gelukkig alleen je vieze bloed nemen volgens de gids! Nouuuu Woehoe wat een geluk! En we moeten oppassen voor agressieve oerang oetangs maar die kan de gids herkennen zegt ie.. dus ben benieuwd!!! 100 procent garantie dat we ze gaan zien! Bukit lawang is trouwens ook een super leuk plaatsje. Riemi kasa is dank je wel
Ofzo en sama sama is graag gedaan. Dus dat kan ik morgen al tegen de aapjes zeggen haha! Nu eerst ff hapje eten en een biertje en bijkomen van de lange lange lange bobbelige regenachtige en bliksemachtige rit! Pff echt lang. Oja mam ik heb het nagevraagd volgens de gids is bliksem dus niet erg in de jungle de bloedzuigers zijn erger

• 18 April 2017 - 08:25

Corrie:

Wel ja ,hahaha ,kon dat zo makkelijk .Wel lekker ff bij te komen toch .Zal wel wete duur zijn daar bij al die rijke olie sheiks .
    Hahaha zie het al helemaal voor me bij de wc hahaha Je heb helemaal gelijk .Gewoon wachten hahaha

Niet echt iets voor mij dus ,die chaos die vuilnis ,je bent er geweest CHECK weer iets om af te vinken hahaha

Jungle avontuur ,heel spannend allemaal ,Nu maar hopen dat het een beetje droog is
    Zekere eng als dat bruggetje zo krakkemikkig is en dan dat snel stromende water er onder Smeer je toch maar heel goed in met Deet Hun zijn waarschijnlijk resistent voor die muggen hahaha
    Bloedzuigers wel eng Sokken over je broek heen ,hebben ze minste kans Liefie's heel veel plezier op jullie Jungle safari haha Doe voorzichtig en geniet .Kijk uit naar de foto's Dikke knuffel xxx

• 18 April 2017 - 19:42

Jenny:

Het is toch best een beetje bizar. Dagelijks appcontact en/of bellen via whatsapp (lang leve de digitale revolutie), maar kom er vandaag dus achter dat je naast de schitterende foto's en verhalen via FB en de app, ook hier weer verhaaltjes plaatst. Heb ze allemaal gelezen en kan alleen maar concluderen: 'wat een ervaring(en) weer, check, check, check'. Heel veel plezier, geniet, take care en pas goed op jezelf en elkaar xx hvj