kuala lumpur en Singapore - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu kuala lumpur en Singapore - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

kuala lumpur en Singapore

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

22 April 2017 | Verenigde Staten, Chinatown

Kuala lumpur
Na een heerlijk nachtje in een super leuk hotel in medan. Waar we als een vip werden behandeld. Lekker kunnen douchen enzo na de jungle nu op weg naar kuala lumpur!

Na een uurtje al aangekomen in kuala lumpur! Vliegveld ligt 55 km van het centrum dus ook nog even uurtje in taxi. Kwamen we kuala lumpur centrum in. Hoge gebouwen poppen op, normale huisjes. Echt een stad gewoon.

Ingecheckt. Even lekker uitgebreid geluncht. Ons hotel zit in Chinatown in een hele drukke straat met marktjes! Vandaag zijn we naar de batu caves geweest. 260 treden omhoog. Groot goud beeld, aapjes die je beroven van eten en drinken op de weg naar boven. In de grot heb je ook weer allemaal tempels en beelden. Leuk om even te zien. Ennn we zijn gewoon met het openbaar vervoer gegaan helemaal uitgevonden hoe we moesten gaan. Super simpel.

Masjid jamek.
Een moskee. Hij was eigenlijk al dicht maar mocht naar binnen hoor. Als vrouw moet je wel helemaal bedekt! Als man maakt het niet uit! Ik was voorbereid. Lange broek shirt met mouwen en een vest. Nee moest ook nog een hoofddoek om en we mochten even binnen kijken. Was wel apart om te zien. Veel mensen waren aan het bidden dus zijn snel weer weggegaan.

Petronas twin towers beter bekend als de Klcc torens. 2 immens grote torens! Het is helaas wel gaan regenen op weg naar de torens, super groot zijn ze! Daarna in een skybar cocktails wezen drinken met een geweldig uitzicht gewoon!! WoW!! Langzaam hebben we het donker zien worden. Enn het was ladies night dus ik kreeg gewoon een gratis cocktail Yess!!

Ook nog langs central market gelopen. Allemaal kraampjes weer net als in Chinatown waar je van alles kunt kopen!

Kuala lumpur is een leuke stad maar we hebben hier 4 dagen voor uitgetrokken en eigenlijk heb je het in 2 dagen wel gezien. Nou regelen ze vanaf hier allemaal uitstapjes. Dus nu gaan we vandaag met de bus naar Singapore! Haha 5 uur durende rit en dan ben je er. We vertrekken vanmiddag en komen dan vanavond aan. En morgen avond gaan we dan terug. Dus hebben we een avondje en een hele dag om ook even in Singapore rond te kijken! Woehoe! Ben benieuwd! Daarna hebben we nog 1 volle dag hier in kuala lumpur om wat rond te kijken. We willen nog 1 tempel bezoeken en we willen kijken of we in een dakzwembad hotel terecht kunnen komen om even een middagje te chillen als het lukt haha!

Voordat we met de bus weggingen nog even door China town gelopen en de Chinese tempel en een indiaanse Guandi tempel gezien. Wat water gekocht en klaar gemaakt voor onze trip naar singapore! Singapore is echt een super klein land! De meeste toeristen combineren Singapore ook met maleisie. Zit heel dicht tegen elkaar aan! Ook leuk om het met de bus te doen want kuala lumpur is echt een hoofdstad en nu zien we ook wat meer van maleisie buiten de hoofdstad om.

We hebben ook al uitgezocht wat we allemaal willen zien in Singapore. Wordt een druk schema.

Singapore!
Na een busrit van 5 uur wat helemaal niet vervelend was. Het is zon luxe bus waarbij je je stoel bijna helemaal in ligstand kan doen. Aangekomen in Singapore! Yeahh! Gaan proberen ons hotel te vinden met het Ov. Nou we dachten gaan eerst zon rondvaartboot doen over het water met alle neon verlichting gebouwen enzo. Dus wij vragen aan zon help desk waar we heen moesten. Marina pier daar moesten we heen. Kwamen we er aan was er helemaal niks. Ja immigratie dienst en alles. Was het de border om met een cruise schip binnen te komen! Dus we zaten verkeerd! Nou.. dus weer terug. Na nog 1 x verkeerd te zijn uitgestapt eindelijk goed we moesten bij raffles place zijn. Leuk daar! Leuk!! Echt zo gezellig! Hele straat met allemaal terrasjes.. muziekjes, happy hours, mooie verlichte gebouwen aan het water. Waar je dus ook zon rondvaart kunt doen. Dat gaan we dus nu doen! Super mooi die rondvaart. Overal gezelligheid, mooie verlichte super grote gebouwen! Even serieus volgens mij is Singapore veel gezelliger dan kuala lumpur! Echt hoor de gezelligheid straalt er hier gewoon van af! Chique clubs, overal muziek barretjes!! Echt te leuk!! allemaal opgedofte mensen! Helaas best wel duur hoor! Ook het eten! Voor een pizzatje 15 euro, is die ook niet super groot ofzo! Maar super gezellig!! We sliepen in een hostel. Wel een privé kamer en zelfs daar betaal je nog 20euro per persoon voor haha!

Volgende ochtend!!!! Neeee neee neeeee regen, echt alleen maar regen en onweer. We wilden betalen voor het hostel. Van 8 tot 8 zou er iemand moeten zitten bij de receptie. ik was al een brief aan het schrijven. Om half 10 zat er namelijk nog niemand om te zeggen dat ze me maar een link moesten sturen om te betalen. Want via booking.com stond er dat je alleen bij de accommodatie zelf betalen. Toen er eindelijk iemand binnen kwam! Gewoon 1,5 uur later! Toch betaald! Wij toch maar de regen getrotseerd. Hebben Chinatown gezien, little India, Orchard street. Maar het regende zo hard ik heb geen foto's gemaakt alleen de paraplu vast gehouden haha! Daarna naar sentosa Island. 3 aangemaakte stranden, pretparken, universal studio's van alles heb je hier! Echt super leuk behalve dat het regende dan haha! Op een gegeven moment hield het wel een beetje op met regenen en zijn we op een gratis festival beland baxtival! Haha! Super grappig daar nog even gekeken. Gechild met de locals en naar de spelletjes gekeken die ze deden op dat festival. Toen nog even terug naar het centrum. Het weer was helemaal
Opgeklaard! Super zonnig gewoon! Zijn toen naar het observatie deck gegaan waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad! Ook heb je gewoon op het dak een zwembad! Te lekker gewoon! Is alleen helaas voor hotel gasten en je betaalt 300 euro per nacht! Maar echt te bijzonder! Daar nog even drankje gedaan in de lounge op het dak en toen terug naar de bus. Waar onze lange terug rit gaat beginnen terug naar kuala lumpur!

Kuala lumpur!
Pff wat een rit! Hebben 2 uur bij de Singapore grens gestaan dus waren na middernacht pas in kuala lumpur. Maar ach beetje geslapen in de bus. Nu laatste dagje Kuala lumpur en dan vliegen we vanavond naar sri lanka! Nieuw avontuur!

Yesss het is gelukt! We zijn naar een rooftop zwembad gegaan! Was eigenlijk alleen voor gasten. Maar ik ben gewoon de lift in gegaan en aan een meisje gevraagd of ze met haar pasje voor het apparaat wilde gaan en zo zijn we naar binnen gesneakt! Haha Yess! Dus ff lekker gebadderd boven op het dak in een zwembad en van het uitzicht genoten!! Daarna nog naar de thean hou tempel geweest! Super grote tempel! Toen we daar naartoe op weg waren kwamen we eerst nog een andere tempel tegen. Wij naar binnen kwamen we gewoon niet meer van een chinees ventje af! Die heeft ons 3 kwartier aan de praat gehouden over de Chinese cultuur en religies! Pfff hij blijf maar kletsen! Haha! Over zielen, mediums, antwoord op vragen aan de hand van stokjes. Dinasty dit dinasty dat.. pff maar wel super lief oud mannetje!!

Nu op naar het vliegveld en het volgende avontuur Bey Bey maleisie, Hello sri lanka!

• 23 April 2017 - 09:36

Corrie:

Wat n avonturen weer
    Singapore zag er echt geweldig uit ,gaan we ooit zeker nog eens doen .
    kuala lumpur s idd leuk om even te zien en af te vinken van je check list maar zeker niet iets waar je nog eens naar terug moet .Maar dat vonden wij ook van de eilanden Echt balen dat je daar gewoon 2 uur voor de grens heb moeten wachten .gelukkig konden jullie in de bus ook ff slapen.
    Top dat jullie daar in het zwembad nog f lekker hebben kunnen chillen .Prachtig zo met dar uitzicht ,echt genieten .Die stokjes ,heb ik ook paar x gedaan in zo'n tempel ,verbazingwekkend klopte het ook nog in grote lijnen hahahaha. Nu op weg naar Sri Lanka ,ben zo benieuwd hoe jullie het daar ervaren .Hoe lang blijven jullie daar .Heel veel plezieren geniet schatjes Kijk uit naar de foto's .Dikke knuffel xxx

• 23 April 2017 - 09:45

Jenny:

Wat een ervaring weer!! En nu eindelijk ook een rooftopje gedaan en niet zomaar een barretje, maar een chill zwemavontuur. Heerlijk hoor. Inmiddels zijn jullie in Sri Lanka, maar ik zeg verder niks, dat moet je zelf maar doen in je volgende verhaal, pffffff.... Take care en geniet xxxx

• 24 April 2017 - 12:41

Bert:

Hallo Rachelle en Marco,
    Super om weer alle foto's te kunnen zien. Ook de verhaaltjes maken het helemaal af. Fijn dat jullie weer zoveel kunnen zien en meemaken. Heel veel plezier nog!!!
    Birgit, Jara, Mika en Bert.