negombo - Reisverslag uit New Town, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu negombo - Reisverslag uit New Town, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

negombo

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

24 April 2017 | Australië, New Town

Sri lanka
Pfff de reis naar sri lanka begon al goed! We wilden inchecken op het vliegveld begint die vrouw opeens over een visum! Visum? Ik had in Nederland gegoogled en was niet nodig! Wel dus! Online aanvragen! 4 u tot 72 uur duren met spoed! Slik!!!!! Wij helemaal stressen! Marco bellen! Gelukkig is het in Nederland geen 7 uur maar 1 uur smiddags dus gelukkig nog kantoor tijd! Dus die vrouw uit Nederland heeft het nog snel voor ons kunnen regelen! Pfff! Dus het is uiteindelijk toch nog gelukt op tijd! Anders hadden we in maleisie moeten blijven! Whaha! Maar toen hadden we het geregeld moest het geprint worden! Ook super lang allemaal. Werd van het kastje naar de muur gestuurd! Maar tis gelukt! nu op naar sri lanka!

Aangekomen in sri lanka! Midden in de nacht. Ging Marco wel eventjes een Uber regelen. Nouuu jongen iedereen zei dat ze van uber waren! Echt heel irritant! Verkeerde auto's ingestapt! Toen was ik het zat na goed prijs onderhandelen had ik een taxi naar het hotel dacht ik. Dus ik aan die gozer waar is je taxi.. taxi? Tuk tuk dus wij met de tuk tuk naar het hotel! Haha!

Aangekomen in hotel prima hotel. Meteen gaan slapen. Maar de kamer was zo licht dus om half 7 al wakker! Dus wij ontbijten en erop uit!

Negombo
We vroegen aan het hotel de receptie wat er te doen was in negombo. Nou vrij weinig.. strand, restaurantjes en een vismarkt! Dus wij 3 km gelopen naar de vismarkt! Kerkjes tegen gekomen onderweg. Andere markt tegen gekomen.Toen de vismarkt! Nouu en meteen liepen we in de armen van een vissersman. Hij vet aardig van alles uitleggen, over de vis! Van alles! Hele tour door negombo! Overal uitleg! Toen werden we opeens in een boot geparkeerd! Dus wij nog hoeveel is dit.. not much not much! Dus ik wat is not much! Gewoon 40 euro en huppa hij vaart weg! We komen in de mangrove terecht, zien alle huisjes. Aapjes eiland waar we ze konden voeren! Wat de gids echt super leuk vond en wij normaal vinden nu eigenlijk! Ook zagen we allemaal wrak schepen. In 2004 is er een tsunami geweest. Daar zag je dus nog allemaal resten van. De wrakschepen zijn niet allemaal opgeruimd dus. Op het eind gaf ik de gids een tientje! Nee nee hij wilde meer terwijl hij gewoon op ons af kwam lopen he! Pff gewoon weggelopen na dat 10tje! Zoekt het uit! Nouja we hebben wel een toer van 4 uur gehad en heel negombo gezien, wat wel super vet was! Ook nog langs een gevangenis geweest ook heel bijzonder nog even met een bewaker gepraat! Super leuk! Maar toch voelen we ons in de maling genomen! Gewoon iemand praat tegen je, legt wat uit, we worden na 2,5 u in een boot gezet! Vaart opeens weg! En dan willen ze geld geld geld! Haha wij domme Nederlanders zijn er weer ingestonken! Maar ach het was een leuke trip waarvoor we waarschijnlijk veeeeeelsteveeeel hebben betaald! Maar toch wat gezien zo! Haha nu lekker badderen in het zwembad!

Al beetje de groep leren kennen in het zwembad! Biertje gedronken! Heerlijk lekker gerelaxed rest van de dag!
Savonds gegeten met de groep. Het is een leuke groep alleen de gids die is niet te verstaan! Haha! Dat wordt wat 2 weken lang! Maar echt bijna niemand verstaat hem Hahah!

Volgende dag. Vroeg ontbijtje.. Enn we gingen weer naar de vismarkt! Haha! Tweede keer dus! Maar nu zijn we er in 10 minuten over heen gelopen! Dus de trip gister was beter

• 24 April 2017 - 16:28

Jenny:

Uiteindelijk is dan toch de vismarkttrip het geld waard geweest! Take care and have fun.xxxx

• 24 April 2017 - 17:47

Corrie:

Haaaaiiiii ,Wat een spanningen weer ,maar gelukkig alles goed gekomen . Ze proberen toch altijd en overal om toeristen een poot uit te draaien .Maar jullie hebben wel heel veel gezien .
    Ze maken er wel een zooitje vandaar met hun afval En wij hier maar alles sorteren hahahaha
    Wat een gigantische vleermuizen ,brrr doodeng .Leuk om ze zo in hun natuurlijke habitat te zien hangen
    Fijn dat jullie weer een hele leuke groep hebben ,Wat staat er allemaal op de checklist ,ook weer jungle tour hahaha
    Lieverdjes geniet ,kijken weer uit naar de foto's Heel veel liefs van ons Veel plezier xxx