Project Marit en Jan en Chitwan OLIFANTEN! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Project Marit en Jan en Chitwan OLIFANTEN! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Project Marit en Jan en Chitwan OLIFANTEN!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

06 December 2009 | Nepal, Kathmandu

Eeey lieve mensen,

Maandag gingen Tamara en ik bij het project van Jan en Marit kijken. Dit zijn 2 andere vrijwilligers uit onze groep. Het leek ons wel leuk om te kijken hoe het op hun school in Kathmandu ging. We gingen er met de taxi heen maar in Kathmandu heb je dus geen adressen,dus we hebben er egt 30 min over gedaan om hun school te vinden. (Terwijl het 5min rijden is).Marit en Jan werken op de school van Mr.Rabin. Dit is zo n schattige man. Hun school ziet er niet uit, de klaslokalen zijn egt superklein en hun speelplaats is gewoon een kale vlakte. Ook stinkt het hele gebouw. Maar Mr.Rabin die woont ook in dat gebouw en heeft daar ook 5 weesjes wonen. Hij doet wel egt zijn best voor zijn schooltje! Het was mooi om hun project te kunnen bekijken. Jan en Marit hebben het daar ook erg naar hun zin en kunnen veel voor deze school betekenen.

Woensdagochtend gingen we al heel vroeg weg met de bus naar Chitwan, het was 7 uur rijden. We kwamen daar terecht in een vet leuk resort in Chitwan.Het is daar zo mooi he, je hebt daar egt nog van die huisjes die van klei of ik weet niet van wat eigenlijk zijn gemaakt. Je vind daar egt allemaal traditionele huisjes met stro en geitjes,kippen en koetjes ervoor. Daar aangekomen kregen we eerst een rondleiding door het bos, we zagen daar termietenhopen,vogels etc.Ik vond dit niet egt interresant haha. Daarna gingen we met zn alle naar de zonsondergang kijken. S avonds gingen naar een theater,daar was een groep jongens die een optreden verzorgde. Egt heel vet met stokken en trommels en op het laatst gingen we allemaal meedansen!
De volgende dag moesten werden weom half 7 gewekt met geklop op de deur! de safari ging beginnen! We gingen eerst 45 min kanoeen. Met zn 10e kon je denk ik in de kano. een mannetje was voor ons aan het peddelen dus we hoefte niks te doen. Onderweg was het heel mistig en zag je allemaal krokodillen naast je zwemmen. Het was egt heel tof maar ook wel een beetje eng met die krokos zo dicht naast je. Daarna liepen we naar de olifantenplaats.dit moest de 1 na grootste vd wereld voorstellen. maar er waren daar denk maar 20 olifanten. Ik vond het eigenlijk maar heel zielig, ze zaten vast aan kettingen en konden niet erg vrij bewegen.Er was daar ook een tweeling met hun moeder. Die tweeling zat de hele tijd aan die kettingen de trekken. Egt zo zielig.

Na de olifanten breeding gingen we iets super tofs doen! We gingen met de olifanten badderen. Egt zo cool je zit gewoon op de olifant met zn 3e of 4e, zonder mand en dan ga je het water in. Dan gaat ie je nat maken met zn slurf en gooit die je zo in het water door in het water te gaan liggen! Dit was zon leuke ervaring. De olifantjes moeten namelijk tog worden gewassen en dat doen ze dan met mensen erop en zo verdienen ze per persoon tog 50 cent. Egt heel weinig maar het was super vet om dit een keertje mee te maken. De fotos ga ik volgend weekend proberen op rachelle4190.hyves.nl te zetten want ik heb nu mn latop niet bij me, en uploade duurt hier de traag! Na deze vette gebeurtenis hadden we een luch en daarna gingen we op jeepsafari in het park. We hebben toen neushoons gezien, krokos, herten. Maar vooral de neushoorns waren bijzonder. Eentje was zo dichtbij en het was gewoon in het wild, hij wou de jeep voor ons bijna gaan aanvallen. Maar hij rende snel naar de overkant, huppa het water in! Bij de jeepsafari gingen we ook naar de krokodillen breeding.Daar zag je allemaal soorten krokodillen met allemaal andere soorten bekken. Bij deze breeding was ook een groot hok met stenen muren waar een tijger in zat opgesloten.Dit vind ik zo zielig, ze hebben de tijger uit het wild gehaald omdat ie een man heeft opgegeten en nu zit ie ze hele leven in dat minnie hokkie. Maar de mensen komen in hun leefgebied dus dan is dat tog logisch. Nee dit vond ik niet zo leuk om te zien. S' avonds hebben we daarna nog in een gezellig restaurantje gegeten in Chitwan.

De volgende morgen hadden we onze midden evaluatie. Je hoorde daar iedereens ervaringen etc.Ik vertelde dus dat er op mijn werkplek vrij weinig meer kan worden gedaan omdat ze daar alles zo gestructuureerd doen. ajay (leider vrijwilligers) vertelde mij dan ook dat ik de laatste was. Maar tijdens deze meeting bleek dat de groep van Januari uit 23 personen bestaat en dat het nu niet meer zeker is of ik daar de laatste vrijwilliger ben. Dit vind ik wel een beetje slecht eigenlijk. De eerste weken was het heel vet op mn werkplek en de docenten en kids zijn heel lief,maar dat komt vooral door alle indrukken die je op doet. Maar op mijn werkplek is alles dus al zo goed geregeld dat je daar als vrijwilliger gewoon niks meer te doen hebt. Er zijn er ook al 17 geweest. Alleen als een docent ziek is heb je de hele dag werk en anders kan je daar vrij weinig doen want het is ook niet de bedoeling dat je de docenten hun werk overneemt. Maarja door in de pauzes met de kids te spelen haal je veel voldoening uit je werk. Dus ik heb het wel nog steeds naar mn zin!

Na de meeting gingen we op olifantensafari. We gingen in een mand op een olifant zitten en dan door de jungle op de olifant. het was wel heel leuk je kreeg wel allemaal takken in je gzicht. Maar af en toe werd die olifant met zon ijzeren stok geprikt en dat vond ik niet leuk. Ook was mijn olifant waar ik op zat zwanger,al 16 maanden van de 22.Ik vond het dus een beetje zielig voor de olifant. Tijdens deze safari kwamen we weer een neushoorn tegen. Deze zijn bang voor olifanten en hij zat heel stil bang te wezen.Hij durfde niet eens goed weg te rennen en dat kon ook niet want er stonden 10 olifanten omheen,maar ik heb zowel heel goed fotos kunnen maken. Het was wel leuk om een keertje te doen zon safari want wanneer maak je dat nou nog een keer mee.

S avonds hebben we Sinterklaas gevierd met de hele groep vrijwilligers bij een kampvuurtje in het resort. Het was een super gezellig die avond. Iedereen had een gedicht en een cadeautje en Donna en Tjiske hadden pepernoten gemaakt dus we hadden zelfs pepernoten. Ja het was egt een top avond.

De volgende morgen moesten we al vroeg terug naar Kathmandu. Ik vond dit wel een beetje jammer ik wou nog wel een keertje olifantje wassen,dit was zo cool! maar het was een supergezellig uitje met mooie momenten!

De zondag in Kathmandu wilde we terug naar ons dorpje Sankhu maar dat kon dus niet omdat er een staking was en al het verkeer niet reed, ook alle winkels waren dicht! Dus we konden niet trug en moeten nu maandagochtend om 6 uur egt de bus pakken. Maar er is dus een staking omdat de leider van China,Mau genaamd, het communisme in het land wil. En in Nepal heb je dus mauisten die achter hem staan en zo komen er dus rellen. De politie heeft dus een paar mauisten gedood en daarom was vandaag de staking. Gisteren las ik op internet dat er autobanden worden lekgestoken en in brand gestoken.Tis dus best wel erg. Ik ging vandaag met 2 andere vrijwilligers de rellen zoeken maar we konden niks vinden.Wel was overal politie en heerste er een nare sfeer alsof er elk moment wat kon gebeuren. Maar ik heb dus niks gezien.

Nou morgen begin ik weer met werken op het DCC. Ramitha miss, het hoofd, belt me niet dat ze er morgen niet is dus ik heb morgen wel lekker veel te doen maar ik hoop dus dat ik wel naar Sankhu toe kan en dat er geen stakingen meer zijn.

Nou lieve mensen ik hoop dat jullie een leuke sinterklaas hebben gehad. Ik mis jullie allemaal en ik vind al jullie reacties nog steeds heel leuk!!!! Volgend weekend ga ik proberen de fotos van mn olifanten ervaringen en van Chitwan erop te zetten!!!

  • 10 December 2009 - 13:05

    Jan Brouwer:

    Hallo Rachelle

    Wat een avontuur ,ben benieuwd naar de foto's,sterke en pas goed op jezelf.

    Groeten uit Geldermalsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 73339

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: