china great wall - Reisverslag uit Peking, China van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu china great wall - Reisverslag uit Peking, China van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

china great wall

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

07 November 2015 | China, Peking

Treinreis naar china!
Laatste nachtje in de trein. Half 8 sochtends vertrokken we en de volgende dag 11.40 zouden we aankomen. Zaten nu met 2 Finse in de coupe! Wat duurde de reis weer lang zeg! 2 u bij de border v Mongolië, 4,5 uur bij de border v China! Pff na deze rit kunnen we voorlopig echt geen trein meer zien!! Zo lang! Gelukkig zit het trein gedeelte er eindelijk op! Nu genieten van China!

Beijing
Prima hotel! Super oud uit 1918 maar wel leuk. Savonds na het eten nog even door de oude stad gelopen! Echt super arm ziet het eruit en het stinkt overal ook zien de huisjes er niet uit. Ze hebben wel allemaal scooters met een soort van handschoenen op de handvaten bevestigd, te grappig! Op de kamer werden we Savonds gebeld de Tour morgen begint om 7 uur Sochtends! Lekker vroeg!

Lekker geslapen en stonden om 7 uur klaar voor de Tour. Wij netjes op tijd natuurlijk maar er mist iemand! Dus we moesten nog een kwartier wachten. Onze gids vond het njet leuk en die heeft dat meisje lekker verteld dat we door haar nu overal te laat zijn. Net goed. Hahah.

Onderweg nog wat mensen opgehaald. Wij verblijven in het oude gedeelte van beiijing de oude stad. We gingen mensen ophalen uit de nieuwe stad, ziet er ook leuk uit! Heel groot. Daar is ook de verboden stad en het hemelse plein, daar gaan we morgen heen.
In de bus vertelde het meisje ons de Gids iets over de huizen. Blijkbaar moeten de man en de vrouw in het noorden van het huis, meisjes links, jongens rechts en in het zuiden de keuken. Arme gezinnen zitten met meerdere in huizen en ze hebben vaak ook geen wc en badkamer. Daarom zijn er om de 200 m overal in de stad wc s omdat de meeste huizen die dus gewoon niet hebben! Apart he! Ook wonen er in beiijing 23 miljoen mensen.

Daarna gingen we verder op naar de Chinese muur. 140 km van Beijing vandaan!
Maar we kregen eerst een commerciële stop bij een sieraden fabriek. Daar maakten z'n jade stenen. Ik verbaasde me er over hoeveel toeristen daar nog kopen zeg! Wij hebben niks gekocht! Goed he?!
Daarna naar ding tomb. Daar liggen allemaal monumenten tombs met gezinnen in 1 tomb allemaal van de ming dinesty. We konden er alleen maar in. En even serieus he we hebben 1 vent in de groep uit Australië. En die is zo dik en loopt zo raar. Maar toch heeft ie nog een te grote broek en je ziet dus de hele tijd zijn onderbroek! De gids heeft hem al een keer opgetrokken whahha! Hilarisch! Het is echt erg! Toen reden we door naar de Chinese muur. Gingen we eerst wat lunchen. Allemaal soorten Chinees eten want dan rond draaide op zon ronddraai ding op tafel.

Daarna great wall Chinese muur!! Wat ongelooflijk mooi en indrukwekkend zeg! Er ligt overal sneeuw en het is een beetje glad dus we zijn met de kabelbaan gegaan naar boven! Echt super vet! Echt een aanrader! Ongelooflijk! Daar een stukje over de muur gelopen! Moesten wel oppassen want sommige gedeeltes waren echt glad! Maar echt bijzonder! Daarna weer met de kabelbaan naar beneden! We moesten om 14:30 beneden zijn terug bij het lunch restaurant. Maar de helft vd Groep was er dus gewoon nog niet, echt lelijk! Ik hoop dat ik wat foto's op Facebook kan zetten want in het hotel is de WiFi echt super slecht! Anders komen ze later!

De gids vertelde nog iets super grappigs! Chinese zijn erg traditioneel en wonen vaak samen met groot ouders ouders etc. Sinds kort mogen ze meer dan 1 kind. Eerst mochten ze maar 1 kind namelijk. Maar ze moeten dus ook voor de ouderen zorgen. Voor j ouders als ze oud zijn. Als j dat niet doet! Kunnen je ouders in beklag bij de overheid en krijg je straf van de overheid. Nou dat is absurt! Maar ze vinden het normaal wat het is hun traditie.

Onderweg terug naar Beijing stad reden we nog langs eens olympisch stadion. Ik heb alleen geen foto. Ik vertrouwde namelijk mijn moeder mijn iPhone toe om een foto te maken maar die heeft van alles gefotografeerd behalve het stadion dus dat doen we de volgende keer ook maar niet meer pffff. Haha. We gingen daarna nog naar een fabriek hoe we zagen hoe zijde gemaakt werd. En je kon spullen, beddekovertrekken, zijden pyjama's etc kopen maar we hebben niets gekocht haha.

Daarna wilde ik uitstappen bij snack street want daar bereiden de chinezen de meest bizarre snacks! Zoo grappg! Mams wil liever niet in het donker over straat maar ik zei dit moeten we gezien hebben! Nouuu serieus wat hebben we gezien! Begin bij het normale ijs fruit en aardappels maar nu de rest! Ze hebben snacks als; spinnen, schorpioenen, mini hanen, zeesterren, kwallen, sprinkhanen, rupsen, ballen van dieren denk ik, apen, serieus alles eten ze en roosteren ze! Bizar! We durfde het alleen niet te proeven! Ja een patat chip achting ding want dat herkende ik van de Efteling die snack maar helaas smaakte toch niet zo dus weer weggegooid! Daarna pizza gegeten bij de pizza hut! Lekker in het centrum. Nouja in het nieuwe centrum! Echt wat ik me van China Beijing bedacht had! Bill boards, Chinese winkels etc super grappig! Na het eten wilde we een taxi terug nemen naar het hotel want wij zitten in het oude gedeelte, half uur lopen ongeveer, gids verteld 30 yuan ong. Nouuu wij taxi vragen! Gewoon 100 vroegen ze he! Wij ja dag! Wij verder vragen verderop! Nou wij paar taxi mannen vragen en die zeiden gewoon no no die reden gewoon helemaal niet! Nouja zeg die reden gewoon sowieso niet!! Duss uiteindelijk 1 voor 50 gevonden haha! Toch weer 2 bier extra als we de eerste taxi hadden genomen! We reden langs het mausoleum van mau en langs het Vredesplein op weg naar het hotel! Maar dat gaan we morgen bekijken! Nog ff yatzee doen en dan slapen morgen weer 7 uur opgehaald voor dagtoer lekker vroeg!

Maar helaas Facebook doet het niet dus kan jullie geen foto's vd great wall laten zien! WiFi is te slecht!

• 09 November 2015 - 21:47

Corrie :

Yeeaahh Laatste nacht in de trein.Dat zit er op .
    Pfff dat zal n opluchting zijn geweest Dat zo iemand met die omvang deel neemt aan een groep excursie ,Alle respect hoor ,maar lijkt me vreselijk als je steeds moet wachten omdat het niet zo snel is hahaha
    Die handschoenen aan het stuur zijn echte handschoenen ,Hadden mijn vader en opa vroeger ook Wat goed dat jullie niets gekocht hebben ,meestal worden de toeristen genept dus of het echtwad is een tweede Laten de echte zien en met inpakken wordt het ff snel omgewisseld Toeristen komen toch niet terug hahaha Maar goed dat het hier niet is ,met de hele familie in een huis Zou gillend gek worden hahaha
    Wat n geweldige ervaringen weer ,In Thailand hebben Ab en ik dat ook gezien dat ze al die insecten als snack verkopen Bizar
    Weet wel dat China een van de weinige landen is waar ze nog hond eten .Daar moet je toch helemaal niet aandenken dat je Bep zit te eten hahahah
    Nog heel veel plezier en geniet Liefs en dikke knuffel Love you xxx