einde Costa rica,Nicaragua - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu einde Costa rica,Nicaragua - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

einde Costa rica,Nicaragua

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

07 November 2014 | Nicaragua, Moyogalpa

Monteverde
Laatste dagje Costa rica. We stonden op met j raad het al regen :(. We kregen een gids toer door het bos van monteverde. Lekker 2,5 u in de regen yeah!! Maar we hebben wel een soort van rupsje gezien dat giftig is, een hagedis en een tarantula. En wat vogels haha. Tarantula was het enige spectaculaire. Vet harig met oranje pootjes. Maar na die 2,5 uur wel genoeg gelopen in de regen. Morgen gaan we naar Nicaragua hopelijk is het daar beter weer!!!

Savonds nog ff gebbqt bij een lokale familie zeiden ze. Maar het was gewoon in een restaurant. Moest ook wel ivm met de regen. Om half 10 naar bed want volgende dag om 5:30 vertrekken voor een 8 uur lange trip yeah!!

Vroeg opstaan, 5 uur in een busje. Nog even gestopt om te ontbijten, wat dieren te zien en een super schattig watervalletje. Daarna met onze back pag door de douane van Nicaragua. Wat n gedoe zeg. Stempel voor eruit, dan n oording om te kijken of je koorts had ofzo. Daarna stempel in. Duurde super lang. We hebben ook een vrouwtje uit zuid Afrika in de groep die mocht bijna niet naar binnen vanwege de ebola haha. Maar uiteindelijk toch. Duurde super lang. We moesten ook vet lang met onze back pag lopen in de hitte, een kwartier ofzo maar we hebben t gered! Mams ook! Daarna busje in waar t super heet was voor 40 min. Daarna eruit hoppa andere bus in!!

San Juan del sur! Strandgedeelte van de trip in Nicaragua. En je raad het al!!!! Het regent gewoon weer!!!!!! Niet te doen hoe hard!!!!!! Hoe dan! Dan ons maar bezatten in een cocktail barretje!!

Volgende dag!!! Zon!!!!!! Yeah!!!! Super Chil dagje op strand!!!! Gesurfd hele dag, rum cola gedronken en lekker gesurfd hele dag yeahhh. Savonds in een super slecht restaurantje gegeten. Ik ging er naar binnen voor de happy hour maar het zijn alcoholvrije cocktails lijkt wel haha. Maarja. Gezellig gegeten met mams en brett en Karen de 3 oudste van de groep ;) en grappigste haha.

Ometeppe eiland
Lekker laat vertrokken 10:50 met public bus, Ferry. Omg Ferry die was dus stuk dus we gingen met een schommelboot naar ometeppe! Wat n hel een uur misselijk gewoon. Daarna nog met een busje naar ometeppe eiland. Waar we een homestay hebben. Super leuk huisje, aardige familie. Ze hebben savonds voor ons gekookt en we kregen een traditionele dans. Met allemaal schattige kindertjes zo schattig. Nog even lekker in een hangmat gechild en een banana smoothie met rum gedronken haha. Daarna naar bed.

8:30 ontbijt. Even gekletst met de familie. Daarna lazytoer door ometeppe eiland. We kregen eerst een klimtocht van 1.5 uur. We hebben aapjes gezien, insecten, slangen, vogels, hagedissen, schildpad en een wandelende tak. Ook hebben we de vulkanen en lagoon van verschillende kanten kunnen bekijken. Daarna naar gesteentes gekeken waar vroeger de plaatselijke bevolking tekeningen in maakte. Daarna lekker geluncht op het strand en vervolgens gezwommen in een natuurlijke hotspring heerlijk! Toen we terugkwamen nog even gechild in een hangmat bij onze homestay waar ik vervolgens dit verhaaltje heb geplaatst.

Morgen naar Granada ook een plaatsje in Nicaragua. Weer met de schommelboot terug bah haha.

• 07 November 2014 - 23:16

Corrie:

Jammer dat het zoveel regende in Costa Rico,maar volgens mij hebben jullie ondanks wel genoten
    Die tarantula Brrrr bizar wat n creep ,had zelfs bij het zien van de foto al kippenvel hahahaha
    Wat n toestanden bij de douane ,Natuurlijk wel begrijpelijk met die ebola
    Daar wil je toch echt niet bij in de buurt komen .
    Goed hoor van mam dat ze het ook heeft gered met de rugzak In die warmte .Echt afzien.Respect hoor meiden.
    Was ff schrikken weer regen ,Maar daar was die dan.... eindelijk... de ZON Yeeeaaaahhhh
    Geweldige foto's met je surfplank,en een cocktailtje er bij Heerlijk das echt genieten en vakantie hahahaha
    Wat erg dat je een uur in zo'n schommelboot heb moeten zitten Ik zou ook zee ziek worden
    Echt super dat jullie zo'n leuke homestay hebben .Heb de foto's gezien van het dans festijn .Schitterend .Wat n schattige leuke kindjes Echt zo lief ,Zag je liggen in je hangmat ,zat meteen te zingen Trallalala tweedeliedie,tralala tweedeledie enz. hahaha
    Schitterende foto's ,ik geniet met jullie mee van jullie prachtige reis door de foto's te bekijken
    Heel veel sterkte morgen op die vreselijke schommelboot ,hoop dat het n beetje rustig weer is ,dan valt het misschien nog mee ,en kunnen jullie nog een beetje genieten van de overtocht
    Lieverd heel veel plezier samen met mam ,Ik kijk uit naar de volgende foto sessie .Heel veel liefs sweetie Dikke knuffel van ons allemaal x