fortuna en monteverde Costa rica - Reisverslag uit Santa Elena, Ecuador van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu fortuna en monteverde Costa rica - Reisverslag uit Santa Elena, Ecuador van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

fortuna en monteverde Costa rica

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

02 November 2014 | Ecuador, Santa Elena

La fortuna

Super leuk plaatsje ondanks de regen. Lekker gegeten ook. Nu kwam een meisje uit mijn groep met het idee we moeten beter en meer Spaans praten. Dus elke dag krijg je een opdracht. Dusss mijn opdracht was dat ik moest zeggen tegen een Costa ricaanse man dat hij mooie ogen heeft. Haha dus ik dacht ik zeg dat meteen ff tegen de oude ober. Nou daar kwam ik dus niet meer van af haha. Hij kwam terug om m'n naam te vragen, met een verassing een pakje kauwgom waar ik m'n ogen dicht voor moest doen. Ik dacht jaja komt vast door m'n pasta pesto! Nouja hele groep ging natuurlijk ook weer helemaal lachen!! Maar ben wel geslaagd voor m'n eerste opdracht Spaans! Check!!!

Volgende dag lekker ontbeten bij het rainforest cafe. Heel toepasselijk want het regende pijpenstelen. Daarna kwam gelukkig de zonneschijn, lekker door la fortuna gelopen door de wijkjes. Echt grappig hoe ze hier wonen. Stenen huisjes en aluminium plaat huisjes naast elkaar. Maar wel grappig de Costa ricanen chillen allemaal lekker op hun veranda's in zon ouwe stoel. Ook hebben ze overal hekken rondom hun huis, zal wel inbraak gevoelig zijn. La Fortuna ligt ook 20 km van Een vulkaan af. Het was de bedoeling dat het plaatsje dichter bij de vulkaan zou liggen maar er zijn een aantal uitbarstingen geweest. De laatste uitbarsting is in 2011 geweest en daarna is de vulkaan niet meer actief geweest. Daarna zijn we met 2 andere mensen van de groep naar een waterval geweest. 325 treden naar beneden om bij de waterval te komen. Op dat moment was het lekker zonnig nog even in het water van de waterval gezwommen. Maar daarna joh regen regen met bakken gewoon en het stopte niet meer. Toen de regen iets minder werd dus hoppa de 325 treden weer omhoog lekker pittig. Maar we hebben t gered, mams ook ben trots op der! Was best heftig haha. Daarna lekker spelletje yahtzee gedaan in een gezellig cafeetje. Savonds gegeten en daarna naar bed morgen weer vroeg op naar monteverde.

8:30 naar monteverde. Eerst nog eventjes ontbeten in het rain forest cafeetje natuurlijk jn de stromende regen want het regent nog steeds

• 03 November 2014 - 09:31

Corrie:

Hahahaha ,Denk die gaat je meteen mee uit vragen hahaha Geweldig .
    jammer dat het steeds regent ,maar gelukkig schijnt tussendoor ook vaak het zonnetje
    Die mensen hebben geen haast zoals wij Nederlanders ,Dat is een aardige survival geweest naar die waterval ,respect voor je moeder dat ze het toch heeft gedaan Echt top
    Heel veel plezier in Monte Verde ,en de volgende trips Genieten doen jullie in ieder geval wel ondanks de regen ,Liefs x

• 03 November 2014 - 18:15

Bert:

Hallo beide,

De reisverslagen gelezen en natuurlijk de foto's van Facebook bijhouden.
    Leuke hoor, dat we het zo kunnen volgen.
    Verder nog geen nieuws en veranderingen.
    Ga steeds een stukje vooruit.

Groetjes van ons 4en,

Bert xxxx

• 05 November 2014 - 04:11

Vikram:

Leuke blog Rach, geniet lekker van je vakantie nog een maandje en dan ben je weer in het koude Nederland. Have fun en tot snel. Kussies!!!