Galapagos, eerste 3 dagen - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Galapagos, eerste 3 dagen - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Galapagos, eerste 3 dagen

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

10 Januari 2014 | Ecuador, Puerto Ayora

Galapagos

Dag 1
Aangekomen met vliegtuig, werden opgewacht door mannetje, moesten nog wachten op 2 andere mensen dat duurde echt 45 min. Daarna eerst met busje 10 min, toen kwamen we bij bootje, oversteken naar eiland santa Cruz, daar nog half uurtje rijden naar hotel en we waren daar om half 2. Daar stond onze contact persoon ons op te wachten. Eerst werden die andere 2 mensen geholpen want voor ons was de reservering niet binnengekomen. En t hotel zat vol dus hadden maar voor 1 nacht n kamer werd ons ff verteld, was inmiddels kwart voor 2 en toen zei onze contact persoon doodleuk Oja over 10 min worden jullie opgehaald voor toer. Nou lekker geregeld allemaal dus wij moesten echt super erg opschieten. Pfff en om 6 u zouden we dan meeting hebben en zou ze ons vertellen over onze kamer. De kamer is echt inimini met inimini bedjes. Maar goed. Wij opschieten, werden opgehaald. Naar haventje gebracht en daarna begin boottocht v 3,5 uur. In het begin was t even wennen aan de boot. Hij ging heel erg heen en weer, was een mini bootje dus werden beetje misselijk maar na half uur ging het beter. We gingen naar allemaal verschillende eilandjes. We zagen leguanen en zeeleeuwen. Geen zeehonden want die hebben geen oortjes en zeeleeuwen wel. We zagen heel veel vogels, de leukste was met blauwe voetjes en heel veel grote krabben. We zagen ook nog een beetje schildpadden maar dat was moeilijk te zien. Omdat we ze zagen zwemmen vanuit de boot. Dus je zag elke keer alleen hun kopjes boven water, maar wel leuk om te zien. Was wel echt een leuke toer. Om 6 uur kwamen we terug in hotel. Contact persoon had geregeld dat we toch 2 nachten deze kamer hadden. Daarna gingen we eerst even lekker eten en daarna tas gepakt voor morgen. Worden 8 uur s ochtends opgehaald en zijn om half 5 weer terug. Gaan weer me bootje en auto's maar nu naar ander eilandje.

Dag 2
6:00 wakker, in het mini kamertje is geen airco en het is super warm! Maarja verder wel oke geslapen. Lekker ontbeten. Om 8 u opgehaald. We gingen eerst met Bus naar andere kant v h eiland ong een uurtje. Daarna lekker op een vet mooie boot met lounche banken naar eilandje geweest. Nog wat vogels, leguanen en zeeleeuwen gezien. Ook baby zeeleeuwtjrs super schattig en j kon super dicht bij komen. Daarna lekker geluncht op de boot, nog wezen zonnen. Daarna kon je snorkelen. Hebben we niet gedaan en daarna weet terug op bootje. Maar op die boot omg,, zo blij dat ik niet ben gaan snorkelen!' Ik heb denk wel 15 reusachtige haaien gezien! Geen foto van natuurlijk ze waren snel. Maar omg en die mensen snorkelde gewoon ietsje verderop. Echt groot he die haaien niet normaal!!! Ook Super mooie uitzichten en heel erg lekker weer op de boot. Daarna waren we om half 4 terug op het land, huppa weer busje in en terug naar ons hotel en de boulevard v Santa Cruz. Daarna naar het Darwin instituut geweest. Vet grote schildpadden gezien en ook hele kleintjes. Heel leuk om te zien. Daarna naar hotel terug gegaan. Biertje gedronken en een spelletje yahtzee gedaan. Lekker gegeten en daarna gaan slapen.

Dag 3
Lekker ontbeten. We werden om 9:30 opgehaald. Op mam der rookplekje, tussen de pelikanen en zeehonden bij het water. Zag ze een zeeleeuw een tonijn opeten. Vond ze erg leuk. En gaat favoriete plekje is de vissenslacht, hier om de hoek. Mensen maken vissen daar schoon en geven de ingewanden aan de pelikanen en zeeleeuwen dat vind mams helemaal geweldig. Ik ook vind t ook leuk om te zien maar mam gaat 10x per dag haha. Lekker roken daar. Haha. Om 9:30 werden we opgehaald. Gingen eerst naar 2 kraters, daarna schildpadden ranche en daarna het grappigste de lava tunnels. Nou de taxi gast zei wacht op jullie aan de andere kant. Nou ik denk dat de tunnel 10 min was ofzo. Maar mams wilde na 1 min al terug dus ik zei neee dat kan niet die gast wacht aan de andere kant toch. De tip was eigenlijk lange broek dichte schoenen. Maar wij liepen op slippers, ik zelfs nog n korte broek ;). Achja na tunneltje was lekker donker, paar lampjes. Dus ik (blijkbaar bijna bij uitgang) vragen aan 2 toeristen, hoever het nog was. Nou er waren er bijna maar er kwam wel nog een gedeelte dat j onder een mini tunnel moest kruipen. Nou mams vond t al niet grappig die lava tunnels maar eenmaal voor dat mini tunneltje v 30 cm hoog kwam de paniek aanval! Ze is claustrofobisch en ik kreeg der niet door dat mini tunneltje heen hoor. Ik dacht ga jij maar eerst anders sta k strax aan de Andere kant maar mevrouw ging echt niet en wilde terug. Maar de taxi chauf stond toch echt daar. Toen kwam er een groepje toeristen. Een mannetje had der tas gepakt en zei dat ze als een zeehondje moest kruipen. Was maar 200 meter zei die. En daar ging mams als een zeehondje der tas achterna! Ben egt heel trots dat ze gedaan heeft hoor!!! Niemand had ons van tevoren verteld dat we moesten kruipen ofzo. Maar gelukkig overleefd en mams was nadat ze gekalmeerd was en 10x had gevraagd of der shirt nog wel schoon was (lekker belangrijk zou je denken) was ze ook wel erg trots op zich zelf!! Hebben we toch maar weer mooi gedaan. Nu weer teryg naar hotel en dan straks met de boot naar ander eiland Sant cristobal, dag dag santa Cruz. Was wel een super leuke tijd op Santa Cruz, behalve lava tunnels dan ;)!

• 10 Januari 2014 - 19:28

Corrie:

Wat een toestand weer,wel hotel,geen hotel Pffff wordt je toch doodziek van .Maar ja voorlopig kunnen jullie nog 2 nachten.Wat een feest op zo,n luxe boot,Nee zou ook het water niet ingaan met al die haaien ,echt doodeng.Vindt het ongelooflijk knap dat je moeder het toch heeft gedaan ,ik had het ECHT niet gedaan ,Kreeg al paniek bij het lezen .
    Spannend hoor ,wat zullen jullie op het volgende eiland aantreffen ,Als in ieder geval het hotel maar oké is .Meiden geniet lekker ,ben ongelooflijk trots op jullie .Dikke knuffel xxx

• 10 Januari 2014 - 22:20

Marieke:

hoi meissie,

Toch fijn dat Jos een week voordat je terugkomt even meldt dat wij je verslagen kunnen
    volgen -:)! Maar goed, wij hebben nog een week, toch?
    Ik heb genoten van je verslag over de lavatunnel en zie je moeder voor me, al tijgerend
    door de tunnel achter haar tas aan! Ik denk dat ik mijn tas had laten gaan hoor!
    ben benieuwd naar je volgende verhaal Groeten en kus, ook van Ron

• 14 Januari 2014 - 11:14

Ruud:

Ben ontzettend trots op je moeder. Ik kan me heel goed voorstellen hoe ze zich heeft gevoeld. Wat een overwinning. Geniet nog maar lekker met z'n tweetjes.