otavalo - Reisverslag uit Mariscal Sucre, Ecuador van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu otavalo - Reisverslag uit Mariscal Sucre, Ecuador van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

otavalo

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

07 Januari 2014 | Ecuador, Mariscal Sucre

Otavalo
Busreis overleefd. Ging opzich nog best goed. De bus stopte wel vaak met piepende remmen om er mensen in en uit te laten.
Aangekomen in otavalo, taxi genomen naar het hostel waar we werden opgehaald. Eerst ff geluncht en daarna werden we opgehaald. We kwamen aan bij een huis met n oud vrouwtje, de chauffeur bracht ons daarheen. Het leek of ze ruzie hadden... Uiteindelijk bleek de familie er nog helemaal niet te zijn. Dus we kregen een kamer en de chauf vertrok. Op zich best wel een oke kamer, je kan zien dat het wel toeristisch is, er is een bed sn gewoon een douche en normale wc in de kamer. Na een half uurtje,40 min kwam de familie eindelijk. Nou we hebben ons voorgesteld en kregen na 10 min een rondleiding. Maar het stelde eigenlijk niet zoveel voor. Was voornamelijk gras en koeien wat we zagen. Vrouwtje is niet super aardig we hebben nog niks te drinken aangeboden gekregen. En op straat is ze gewoon schaamteloos een uur ofzo met n dorpsgenoot gaan praten in quicha. Dat is eigenlijk hun taal want echt Spaans kunnen ze ook niet. Daarna kwamen we terug bij het huisje en zei ze, om 5 u is volgende activiteit koeien uit weiland halen. Dus we kunnen nu 2 u in de kamer wachten. Op zich niet zo erg want gezin is echt niet vriendelijk. Je merkt echt dat ze hier alleen maar mensen laten slapen om het geld. Dus nu ff 2 u relaxen. Nou om 5 u dus koeien uit het weiland gehaald! Dat duurde lang jongen! Die koeien stopte na elke 5 meter niet normaal. Onze familie is niet zo sociaal dus hoefde niet te helpen met eten koken. Dus mochten weer 1,5 u rusten. Maar ach! Er zijn gelukkig 2 personen bij gekomen. Ze slapen in een andere kamertje. En 1 daarvan komt uit quito dus die spreekt prima Spaans dat scheelt weer met eten straks. Haha nou avond eten was erg lekker je had dat gezicht van mams moeten zien ! Indd die Spaanse vrouw praatte alleen maar dus dat scheelde. Daarna terug naar de kamer en toen begon t feest pas echt ;)! Haha waren overal beesten. Dus mam en k met slippers alles doden maar t was zoveel kwam geen eind aan haha. Volgens mam zag ze ook overal malaria, en die zitten hier niet eens haha. Ahh fijn kheb mams toch overgehaald te gaan slapen in mijn sleepingliner. Helemaal dat ding over der hoofd te grappig. Haha welterusten

5:45
Opgestaan, haantjes kukeldekude. En vanacht waren er ook kikkers jongen wat n geluid haha maar verder best oke geslapen ;), mams heeft ook nog wel wat geslapen. Ben benieuwd wat voor ontbijt er op t programma staat ;).ontbijt was wel lekker. Pannekoekjes en fruit. Die gast v gister zei dat hij ons tussen 7 en 8 zou ophalen maar om 9 uur was er nog niemand. Toen zijn we naar buiten gelopen, geprobeerd taxi te vinden maar toen ging toch een mannetje bellen voor ons.We werden uiteindelijk naar ons hotel teruggebracht haha dus geen kruidenmarkt niks haha nouja wehadden toch al geen zin meer. Gaan nu de beruchte markt in otavalo bekijken. Was super leuk even te zien. Daarna kregen we een toer van 2 uur. Het regende niet normaal hard. Maar wij zijn in een bos geweest en hebben een textiel iemand aan het werk gezien en daarna gingen we terug dat was de toer. Haha daarna lekker wijntje gedronken in hotel en spelletje gedaan :)!

Sochtends weer bus terug naar otavalo. Daarna taxi naar het hotel. Taxi chauf wist alleen de weg niet en zei opeens hier is het! Nou dus niet! Haha maar hij zetten ons er gewoon uit!! Dus verder wezen lopen en hotel uiteindelijk gevonden yeah!! Nu tas inpakken op naar het nieuwe avontuur! De Galapagos!

• 07 Januari 2014 - 20:26

Corrie:

Beetje asociaal van die mensen ,wel geld verdienen ,maar verder geen interesse .Kan me voor stellen dat ma het ff niet zag zitten met al die enge beesten hahaha
    Ik zou dus echt geen oog dicht hebben gedaan.brrr.Balen dat het zo hard regende.maar was gelukkig geen urenlange tour met die regen hahaha ,Ach je moet maar zo denken we hebben het gedaan en gezien,En nu het nieuwe avontuur ,hoop dat dat een stuk beter is ,Veel plezier en geniet .Dikke knuffel xxx