moskou - Reisverslag uit Cherkizovo, Rusland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu moskou - Reisverslag uit Cherkizovo, Rusland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

moskou

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

24 Oktober 2015 | Rusland, Cherkizovo

Dag 2 Moskou
Lekker geslapen, lekker ontbijtje, super uitgebreid. Daarna gingen we op metro avontuur. Wat een gedoe zeg! Kaartje kopen. Er stond 2 passes maar is dat dan voor 2 personen of een retourtje? Nouja de gok voor 2 personen. Wij zoeken naar de metro met iets met koe erin. Ze hebben hier namelijk een ander alfabet..je ziet er 3en in staan omgekeerde e etc. Super ingewikkeld. Nou uiteindelijk wij de metro gevonden met iets met koe erop en we moesten uitstappen bij een halte met pebo erin. Was gelukkig maar 4 haltes, 15 min. Maar echt zo groot de metro station, er staat dus nergens exit dus we waren natuurlijk helemaal de verkeerd kant opgelopen. Haha. Daarna uitgestapt zagen we zon rode bus toer dus wij denken hoppa zien we meteen alle high lights. Dus wij de rode en de groene bus toer gedaan. Super leuk! Echt gewoon heel Moskou gezien. Het rode plein, het Kremlin, verschillende bruggen (allemaal bruidjes en bomen met allemaal slotjes eraan), oude arbat ( schildersplaatsje met straatartiesten en schilders, waren er alleen nog heel
Weinig), theaters, kerken en hele mooie gebouwen gezien. De grootste orthodoxe kerk van Moskou gezien. En lekker in een barretje wijntje gedronken en een hapje. Daarna was de dag alweer om en lekker terug gegaan naar het hotel en hebben we nog een spelletje gedaan!

Dag 3
Ontbeten. Om 9 uur stadstour! Eerst kregen we metro toer door het metrostelsel. Super interssant want alle metro stations zijn in allerlei stijlen met verschillende geschiedenissen en marmer soorten etc. Daarna rode plein gezien, gister ook maar nu toch met wat meer info en geschiedenis van de gids Vladimir die gewoon Nederlands praat trouwens! We hebben ergens koffietje gedaan, mam dan en ik een milkshake en we hebben in een groot warenhuis gum heet het kaviaar geproefd! Bah!! 70 euro per potje. Ook hebben we een supermarkt in de jugendstil stijl gezien. Verder ook nog kerkjes en een klooster gezien en naar binnen geweest etc. Nog in een speelgoed warenhuis geweest waar je op de hoogste verdieping uitzicht had over Moskou. Was een super leuke stadstour iig! Daarna even lekker gerelaxed in het hotel.

Morgen gaan we dan beginnen me de trein express... Oooo zo spannend! We hebben echt totaal geen idee wat we moeten verwachten gewoon! Hopelijk valt het allemaal mee! Al is het wel gewoon 4 nachten!! Daarna hebben we 2 nachten een home stay en daarna weer een nacht een trein.. Duss het zou kunnen dat jullie 8 dagen geen update v ons krijgen en we moeilijk bereikbaar zijn! Nouja we zijn echt benieuwd! Maar wij kunnen dit! Haha let te Syberie express begin!

• 24 Oktober 2015 - 15:33

Ruud:

Siberië. Here they come. Goeie treinreis.

• 24 Oktober 2015 - 19:30

Corrie:

Mijn hemel wat n avontuur ,spannend avontuur dan ,Die taal is toch haast niet te lezen Laat staan begrijpen hahaha Als ik alles zo lees wordt ik toch wel heel nieuwsgierig om het ook eens te gaan bekijken Wat n belevenissen zeg Maar klinkt allemaal super leuk .
    En dan nu naar de trein SPANNEND ,Ben zo benieuwd
    Schatjes ,heel veel plezier en ik hoop dat het slapen ook een beetje oke is
    Heel veel liefs xxx

• 25 Oktober 2015 - 19:17

Bert:

Hallo dames,
    De eerste dagen zitten er op. Super dat jullie Moskou hebben gezien. Veel succes op de trein en veel plezier. Groetjes van ons 4 en en xxxxjes.