HEL IN A LIFETIME EXPRESS - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu HEL IN A LIFETIME EXPRESS - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

HEL IN A LIFETIME EXPRESS

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

29 Oktober 2015 | Rusland, Listvyanka

Trein express
Nouuu wat een gedoe en een hel zeg! Waarom wilde we dit?? Serieus we werden gedropt op het trein station en mochten zelf uitzoeken hoe het verder moest! Pfff dusss. Wij wilden een upgrade naar 1e klas ipv 2e klas nouuu hele ticket shop ding een rij dus laat maar zitten! We wisten zelfs niet in welke rij we überhaupt moesten staan!Stond ook geen perron nummer! Nou wij een Chinees ventje vragen om ons te helpen die kon Engels en die vertelde dat er 40 Min voor tijd het nummer van het perron op het bord kwam te staan! Nou en die Chinees moest dezelfde trein als wij hebben.. Dusss hij liep wel ff met ons mee. Nou hij maakte gewoon misbruik v ons! Hij was de hele tijd weg en wij moesten op z'n tas en bagage letten! Dusss lekker dan! Marja na 1,5 uur kwam dan toch de trein aan, waren we blijkbaar naar het verkeerde wagonnetje. Stond in t Russisch op het kaartje blijkbaar ergens wagen 7, en wij stonden bij 2 ivm 2e klas duss wij naar 7. Omg!!! Een mini ruimte 4 bedden in een piepklein hok, 2 boven elkaar en een klein ini mini looppaadje verschrikkelijk!! Dusss we zitten er gelukkig nu nog met z'n 2e maar elke uur a 2 uur ongeveer stopt de trein ergens en zijn we bang dat er mensen in onze wagon erbij komen! Verschrikkelijk! Er draait de hele tijd vervelende Russische muziek en een hobbelige trein. Hoe gaan we hier slapen??? Hoe overleven we dit? 91 uur lang hebben we uitgerekend! We hebben er nu pas 3 uur opZitten en al een halve liter wijn op, we hebben dus ook nog maar 1,5 liter! En nog 88 uur! Oja had ik ook al gezegd dat er geen douche is?? We kunnen dus 91 uur ook niet douchen!! Help hoe overleven we dit? Dit is echt njet grappig!!! Hoe kunnen mensen dit een once in a life time noemen? Dit is een hell in een life time! En zeker once! We hebben echt zon spijt dat we ons niet beter ingelezen hebben! Pff

Oneee hoppa bij de eerste halte na 4 uur ging het mis! Er kwamen een vrouw een man en een kind onze wagon binnen! Neeeeee!! Uiteindelijk is de vrouw weggegaan maar we slapen dus 4 nachten met n man en een kindje! Mams is zeker not amused.. Die wilde gewoon uitstappen maar wat dan!! Dit is toch geen vakantie dit!! Verschrikkelijk! We gaan nu ons maar bezatten in de recreatie ruimte waar alles super duur is!!

4 nachten achter mekaar in de trein, hutjemutje op elkaar! Hobbelend constant! Eigenlijk hadden we dat wel kunnen weten Syberie express maar toch had ik niet verwacht dat t in 1 x gewoon 4 nachten zou zijn! Pfff drama zeg!! Nooit meer! Dit is n nooit meer n once in a life time!

1 nacht overleefd! Sorry voor het klagen hoor maar ik zou dit echt niemand aanraden! We hebben overwogen uit te stappen en terug te gaan naar Moskou! Maar ja hoe koop je een ticket? Ze spreken geen Engels? Hoe zeg je welke klas? Straks zit de trein vol? Wat een drama en we zijn echt in de middle of nowhere, dus als we terug willen moeten we weer een nacht in de trein! En hoelaat gaat die trein dan ? Dus we blijven toch maar zitten! Maar een omschrijving van onze helse nacht! Tis gewoon een sauna in dit hok! We kunnen wel in Syberie zitten maar de verwarming staat hier volgens mij echt op 40 graden, want zelfs als je zit en niks doet druppelt het zweet op je rug gewoon! Het hutjemutje slaapcabinetje kraakt! Dus elke keer als iemand naar de wc gaat wordt je gewoon wakker! Ik denk dat we wel tot half 3 elk uur hebben gezien, de trein stopt namelijk snachts ook, en dan doen ze gewoon de wc s op slot!! En van half 3 tot 8 hebben we geslapen denk! Enn nu moeten we nog 3 nachten en dagen! Als we dit hadden geweten hadden we dit serieus nooit gedaan!!! Maar er is nu geen weg meer terug!

Yeahhhh!! De vader en het kind gingen na 1 nacht om 2 uur smiddags weg!! Hopelijk krijgen we geen nieuwe!! Dat kind vond mij namelijk op het eind zo lief! Ze bleef maar tegen me praten in het Russisch en der speelgoed laten zien, in het begin vond ik het wel schattig maar ik kon njet eens meer rustig een boekje lezen, ze tikte me maar steeds aan voor aandacht en alles. Werd eerlijk wel vermoeiend! En mams had n vrouwtje uit Rusland ook waar zij niet vanaf kwam! Bleef maar Russisch lullen, ging bij haar op bed zitten en al haar familie foto's was ze aan het laten zien. Pff is gelukkig ook weg! Hopelijk krijgen we niemand meer!

Onee uurtje later! Tjakka! Weer een vrouw! Een Duitse die met een Rus getrouwd was maar die is een paar jaar geleden overleden! Nouuu die hielt haar mond niet meer, we hebben 5 uur met die vrouw in de trein gezeten en toen ging ze er gelukkig uit! Wat een verhalen zeg! Over haar dode man die dood ging op 46 jarige leeftijd aan een morfine pleister! Over haar dochter die haar broer helpt met het bespioneren van zijn aanstaande vrouw in new york, van saraans ofzo die mensen opriepen uit de dood! Het hielt niet op! Maar na 5 uur ging ze eruit! Nu maar wachten op de volgende waarsch!

Oneee huppa die praatgrage vrouw eruit! Stappen er gewoon 2 mannen in!! Hoe dan?!! 2 mannen in onze coupe die gaan zekerweten keihard snurken vanacht!! Wordt egt alleen maar erger! Nou mam en ik wilde er echt uit gaan en onze hele reis stoppen! Nou die gozers gingen om 2uur snachts weg ofzo! Kwam er een oude vent onze coupe binnen! Die heeft zolang lopen snurken en ging om half 7 sochtends weer weg! Tegelijkertijd kwam in de coupe naast ons een gezin met 3 krijsende kinderen! We hebben allebei egt geen oog dicht gedaan! Was gewoon pas de 2e nacht en we moeten er gewoon nog 2! Daarbij kwam dat ik midden in de nacht rond 3 uur zo ziek werd, ik was zo misselijk en t was zo bloed heet! Ik werd gek en kon geen kant op! Deze trein reis is denk t ergste wat ik en wij ooit hebben gedaan! We vinden er allebei egt geen reet aan! Upgraden kan ook niet uitstappen niet, want ze kunnen geen Engels en we weten niet waar we zijn! Egt verschrikkelijk!

Nou we zagen de moed weer een beetje zitten! De volgende ochtend uurtje later uurtje of 8 al zijn we waarsch van tijdzones verandert maar ja dat weten we dan ook weer niet exact! Dat vrouwtje van gister wist het een beetje en tis nu 3 u of 4 u later. Dus nu ik dit schrijf is het 12 uur maar waarsch dus al 3 of 4 u smiddags hebben we dus nu 4 uurtjes even niemand gehad hebben we weer 2 mensen in ons coupeetje! Nou jeeee! Een oude man en vrouw, waarsch een stel, en ze stinken! Fijn! Hopelijk gaan ze snel weer weg maar dat weet je helaas nooit! Ook is er een zooitje militaire mannen binnengekomen op onze gang! Dus vAnacht hadden we een snurkende vent en 3 huilende kinderen in het coupeetje naast ons! Maar vAnacht waarsch dronken militairen op de gang en een snurkend echtpaar in de coupe! Wat een gezelligheid! We moeten nog 45 uur in de trein yeah!! Op de helft vd hel!

Ojaa Chinese ventje van de tassen!! Die heeft ons gevonden! Yeahhh! Not! Die blijft nu maar tegen ons lullen, wilde me oplader lenen! En zit ons maar uit te lachen dat de trein niks voor ons is!! Maar deze trein heeft niet eens 1e klas zegt die! Ook heb ik aan m gevraagd vraag is in t Russisch waar dat echtpaar heen gaat! Tadaa 1 halte voor irkoetsk yeah!! Enn die man vertelde ook nog ff tegen hem die Rus v het echtpaar tegen de Chinees dat hij snurkt! Yeahhh! 2 nachten weer een snurker!! Maar we krijgen dus geen nieuwe mensen meer.. Maar dat Chineesje is gewoon in ons coupeetje komen zitten dus daar komen we denk ook niet meer vanaf!

O trouwens door het geklaag heb ik nog niet over de omgeving gehad! Die is wel mooi hoor! Veel natuur, soms zie je tijden niks maar dan weer een klein dorpje. In het begin geen sneeuw maar nu overal sneeuw! Huisjes zien er wel echt super krakkemikkig uit en je merkt dat er hier veel armoede is hoe verder je Rusland inrijd. De huizen zien er niet uit! Mensen spreken nog steeds geen Engels! We hebben nu wel vh Chineesje gehoord dat het op dit moment -10 is in irkoetsk en sneeuwt!

Onee nou ik had het al voorspelt! Dat ouder echtpaar wilde slapen maar die Chinees bleef gewoon in onze coupe zitten! Dus ik op een gegeven moment buiten naar buiten kijken in het halletje! Die Chinees bleef maar lullen! Tadaa kwamen ze hoor de 6 dronken militairen! Dat meen je niet! 1 kon er een beetje Engels de rest niet! Zaten ze allebei maar grappen tegen me te maken waar ik niks v verstond en dat Chineesje t maar vertalen! Die gozers stonken allemaal naar de wodka! Allemaal vragen daar kwam ik dus niet meer vanaf! Verschrikkelijk! Over dat het traditie was ofzo dat ik 2 glazen wodka achter over moest tikken en dan in het Balkan meer moest zwemmen! Dacht het tot niet met -10. Jawel hadden hun ook gedaan! Nou en ging maar door! Ik moest Russische filmpjes kijken die Zogenaamd vol zaten met Russische humor en waar ik dus ook niks van begreep. Chineesje me uitleggen maar vond het njet grappig maar lachte maar wat! Ik denk ik kom hier niet vanaf! Mam helpt me niet dus ik zei maar dat ik ging lezen! Dus nu typ ik dit verhaaltje! Nouuu tis pas half 6 word een lange avond! Met die dronken militairen kunnen we vanavond ook egt niet slapen denk ik! Pfff 3 e slapeloze nacht!

Oja en dat Chineesje z'n oplader is stuk! Dus hij vroeg of hij mijne mocht lenen! Z'n tel zit er nu al 3 uur in en pas op 35 procent! Pfff dus daar zitten we nog lang aan vast! Mams is bang dat ie m jat dus die zit als inspector gadget het in de gaten te houden!

Als avond eten weer lekker in de dure restaurant wagon gegeten! Egt goor ook! Maar ja wel even vh slapende echtpaar weg! Daar doen we nu maar een yahtzeetje spelen en drinken een biertje!

3e nacht! Overleefd! Wel wat beter geslapen maar wel vaak wakker geworden! Dus nog steeds moe pff! Die vent z'n tel ging gewoon om half 8 ofzo ging die hele tel gesprekken voeren dus slapen is weer over! Nou de hele dag met de stinkende smakkende Russen in de coupe toch nog wat leuks meegemaakt! In de restaurant wagon een Nederlands stel uit Amsterdam leren kennen! Even mee gepraat tot Chineesje weer tussen ons in kwam pff irritant! Hun vinden de reis wel prima maar hun reizen 3 maanden dus zo hebben ze natuurlijk ook al 4 dagen een slaapplek! Wel vet leuke reis doen ze! Zelfde als ons maar ga na beejing naar Korea, Vietnam en nieuw zeeland! Jaloers haha! Ach ja laatste nachtje in de trein en dan morgen ochtend zijn we in irkoetsk en dan op naar het balkanmeer! Waar een dikke pak sneeuw blijkt te liggen, en -10 is!

4e nacht! Verschrikkelijk! Ik heb van 10 tot 11 een uurtje geslapen en daarna tot 3 uur wakker gelegen!! Ff serieus! Heb je wel eens gehad dat je gewoon niet kon slapen en kots maar dan ook kots misselijk werd vd stank! Ff serieus de syberiers moeten de deo nog uitvinden ofzo! Maar dit Gore stinkende vieze ranzige stel bij ons in de coupe! Egt! Gewoon wakker liggen en njet kunnen slapen van de ergste stank die der is! Om 2 uur snachts gingen ze gelukkig weg met een hoop bombarie! Eerst ff het coupeetje onder gedeoot! Serieus je hebt egt super Gore mensen!!! Bah!

Huppa stinkend stel weg! Weer een nieuwe! Die is nu gewoon lekker z'n bedje aan t opmaken! Grrrr!

Pff de trein uit!! Aankomst in irkoetsk! Is op dit moment -6 en sneeuw en ijs! Zijn daar een chauffeur naar het busstation gebracht! Uurtje met busje en toen huppa bij het Balkan meer! Eerst ff lekker gedoucht en getut en zo het plaatsje verkennen!

• 29 Oktober 2015 - 10:24

Shanna:

Ahhhhhh arme jullie!

Bekijk het van de positieve kant, het kan vanaf nu alleen maar beter worden ;) haha.

Liefs x

• 29 Oktober 2015 - 11:19

Vikram:

Hee Rach!!! Wat een hel!!! Maar het kan niet erger dan dit worden hoop ik voor jullie!!! Leuk om je verslag te lezen. We appen wel weer en ik zal je blog wel volgen. Geniet van jullie avontuur!!!

Xxx

• 29 Oktober 2015 - 12:58

Marielle:

Wat een vreselijke rit!! Gelukkig zijn jullie nu bevrijd uit die trein. Geniet verder wel van alles! Kan alleen maar beter worden. Enjoy!!

• 29 Oktober 2015 - 16:59

Bert:

Wat een drama's allemaal. Lekker claustrofobisch die coupe. Hopelijk wordt het vanaf nu beter, althans slapen in een tent???? Veel plezier nog en toch genieten. Groeten van ons 4en, Bert

• 29 Oktober 2015 - 20:42

Corrie:

Hai schatjes Wat n ellende ,dacht er nog wel over ,ook eens te doen .
    Maar nu ,echt niet meer .Trein lijkt beetje op onze slaapcoupe in Thailand ,Dat was gelukkig maar een nacht , wat n ellende ,Toen hadden we al zoiets van eens maar nooit weer ,Laat staan 4 nachten ,echt hel.dat Russen stinken en heel smerig eten en vreselijk onbeschoft zijn ,Heb ik allemaal meegemaakt ,op vakantie's maar ook toen ik nog in het hotel werkte echt smerig ,Jullie trein reis zit er gelukkig op ,nu alleen nog maar genieten van de prachtige, heerlijk ,sneeuw Veel plezier nog (hoop ik ) Hele dikke knuffel en heel veel liefs Van de hele familie xxx