Sydney - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

30 April 2015 | Australië, Sydney Central Business District

Sydney!
Vandaag gingen we vliegen naar Sydney. Ongeveer 1,5 uur vanaf brisbane.
Echt zon gave stad!! Ik heb de haven gezien, opera huis ennnn tadaaaa aboriginals yeah!! Ben er zelfs mee op de foto geweest! Woehoe! En ze hebben op de digeriedoo ofzo (soort blaasinstrument) voor me gespeeld yeah!

Trouwens he even een weetje! Wisten jullie dat je geen konijn als huisdier mag hebben in Australië! Als je dat wel hebt moet je een boete van 44000 Australië dollar betalen! Wejow dat is echt bijzonder!

Maar terug naar Sydney! Super gezellige stad, met winkels, aboriginals, mooie gebouwen, muziekjes! Helemaal leuk!!

Volgende dag om 8 uur City toer gedaan. Gids vertelde over de geschiedenis van Sydney! 4.9 miljoen mensen wonen in Sydney. Meer dan 120 nationaliteiten en een 1 kamer appartement dat uitkijkt over de haven kost 1 miljoen Australische dollar. 750.000 euro zoiets! Echt veel. Als je 3 kamer appartement hebt dat uitkijkt op de haven betaal je 4 miljoen!!! Maar het is echt wel een mooi uitzicht!
We zijn bij de haven geweest, opera house, manly beach. Normaal is het daar heel druk maar nu heel koud en veel wind. Sowieso super koud vandaag!! Pfff maar gelukkig geen storm wat ze op het nieuws zeiden. Hopelijk is het vanmiddag beter weer!
Nou was het niet echt!! Dusss wijntjes gedronken tijdens happy hour en een beetje gepoold.

Blue mountains
Half 8 opgehaald bij ons hotel. Eerst naar een rivier geweest, niet echt bijzonder. Wel super grappige gids, vertelt leuke verhaaltjes en interessante weetjes.
We stopten bij een waterval, 220 treden naar beneden en weer omhoog. En het regent ook gewoon de hele dag!! Pfff. Dus Wij naar die waterval lopen is het nog mistig ook.
Daarna naar dorpje leura. Daar wat gegeten.
Daarna naar scenic world of zoiets! High light van de trip! Daar gingen we de blue mountains bekijken. Ik dacht cool blauwe bergen ofzo! Nou nee het was een regenwoud met domme artistieke kunstwerken in het regenwoud. Je ging met een kabelbaan het regenwoud in en met een treintje weer omhoog. Daar betaal je dan nog extra 30 euro voor. Wat een toeristische attractie zeg! En dan regent het ook nog is de hele dag. Kan niet wachten tot we terug zijn van deze trip om 6 u in het hotel. Dan is het happy hour dat is denk ik mijn hoogtepunt van de dag!! Haha. Blue mountains een regenwoud geen eens een berg gezien hoe dan??? O nou ja blijkbaar is er een berg de 3 sisters maar door de mist niet te zien en ze zijn gewoon steenkleurig. Omdat er blauwe besjes groeien in het regenwoud noemen ze deze attractie blue mountains. Dusss
Op de terugweg naar Sydney langs olympisch stadium gereden. Wel
Interessant om te zien. Daarna werden we naar een haven gebracht en gingen met een veerboot terug naar ons hotel.

• 30 April 2015 - 10:55

Jenny:

Leuk 220 treden omhoog naar een waterval!!! Lijkt wel een deja vu :), waar hebben we dat eerder gezien. Sydney is volgens mij echt geweldig. Veel plezier in Darwin en goeie vlucht morgen. Take care xx

• 30 April 2015 - 11:03

Corrie:

Eindelijk de echte aboriginals gezien en dan ook nog op de didgeridoo ,Top
    Echt bijzonder geluid wat daar uitkomt.
    Sydney is dus helemaal geweldig ,ook heel duur ,of valt het wel mee
    vergelijkbaar met NL.
    Citytour is dus een echte aanrader als ik het zo lees ,Blue mountains ,3x ruk hahaEn dan ook nog zo vroeg voor je bed uit ,echt balen , idd zonde van het geld .Wel balen dat het regent ,maar misschien is het morgen beter .Het vooruitzicht van Happy hour maakt een hoop goed hahaha
    je heb in ieder geval genoeg beweging gehad met die 220 treden op en neer hahaEn een heleboel gezien .Zo te lezen nog steeds naar je zin .Veel plezier en geniet nog maar lekker
    Liefs x

• 01 Mei 2015 - 10:58

Tessa:

Hey lieve shel!!

Echt super leuk om al je spannende verhalen te lezen. Wat maak jij veel leuke dingen mee in Australie!!
    Heel veel plezier en liefs

Dikke kus

Tessa en Guido

• 01 Mei 2015 - 14:53

Bert:

Hallo nichtje,

Super hoor al die verhalen en foto's op Facebook.
    Blij dat je je zo goed vermaakt, mooie en speciale dingen ziet.
    Veel plezier nog en groetjes van ons 4en.

Bert