Darwin kakedoo trip - Reisverslag uit Larrakeyah, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Darwin kakedoo trip - Reisverslag uit Larrakeyah, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Darwin kakedoo trip

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

04 Mei 2015 | Australië, Larrakeyah

Darwin
Savonds vlogen we vanaf Sydney naar Darwin! Maar we vertrokken gewoon een uur te laat!! Sommige vliegtuigen waren zelfs gecanceld vanwege het slechte weer. Nouja hij ging gelukkig wel! Duss om 10 over half 2 aangekomen, 2 u snachts in het hotel! Enn Tada morgen worden we om 6 uur opgehaald voor onze trip, moet nog een beetje pakken ook want je mag alleen een bag pack mee. Kort nachtje!! En dan begint de kakedoo Darwin trip!

Eerste stop:
Humpty doo. Aboriginal stop. We gaan kijken hoe de aboriginals leven. Humpty doo staat bekend omdat het het na 2 na grootst mango plantatie heeft, om de naam, en om een bekende kroeg waarbij de kroegbaas zijn koe bier geeft. Er is een competitie wie het snelst bier kan drinken, degene die wint krijgt een jaar lang gratis bier. Maar zijn koe daisy wint deze competitie al 7 jaar. Ik denk eigenlijk niet dat het waar is haha maar ach dat vertelde de gids Nick net ik dacht deel het even. Nick is onze gids voor 3 dagen.
Aboriginal familie. Ze leven als gezin op een soort van boerderij in pudakul (plaatsnaampje) . In kakedoo zijn er nog veel aboriginals die naar hun cultuur leven. Het begon met een kopje water over je hoofd als welkom. Het was best interessant wat die Abboriginal vertelde met zijn dochter. Mannen mogen dus niet met vrouwen praten als ze getrouwd zijn ook niet meer met hun eigen kinderen en dat soort weetjes. Ze ontwijken gewoon schoonmoeders en zusters want ze mogen hun niet aankijken etc. Interessant was het. Maar in onze groep zit een hele vervelende oude man en een hele vervelende Duitse chick die alleen maar vragen stellen en of geen vraag stellen maar iets meedelen wat totaal niet interessant is! Serieus er is een soort van bamboe stick waar de aboriginals mee slaan, die stond daar, die had jk serieus bijna gepakt! Echt! Haha maar voor de rest was het interessant!
Daarna crocodile cruise.
Maar 1 krokodil gezien en heel veel vogels! Maar we stopte ook bij een soort van caravan park en daar was echt een super grote krokodil dat was wel cool!
In kakedoo national park aangekomen. Leven 1500 aboriginals in 7 verschillende groepen en verschillende talen. Kwamen ook nog een paar kleine bosbranden tegen maar volgens de gids was dat niet erg. Dat hoort juist kleine bosbrandjes, dat zal wel dan.. Staan gewoon een paar bomen in de fik maar dat hoort. Okeeee... Wel raar om te zien!
Maar echt een super mooi gebied! Met rotsen, jungle achtige moerassen, walibis gezien! Echt mooi!!
Totdat!!! We bij een krokodillen punt aankwamen. Iemand uit mijn groep vroeg is er wel is iemand aangevallen hier.. Ja dus in 2001 meisje uit Duitsland. De gids zei dat ze konden zwemmen dus 5 vd 7 gingen het water in. Het laatste meisje werd gepakt door een krokodil. 2 uur later kwam de krokodil omhoog met nog steeds het meisje dood in zijn bek. Ik ga dus never ever hier ergens zwemmen. Ook al zegt de gids dat t veilig is. Is gewoon in dit national park gebeurd he. Afgelopen 5 jaar zijn er 90 aanvallen geweest van krokodillen. Niet alleen hier hoor maar toch mij krijg je het water niet meer in!!
Aboriginals art place
Meer geschiedenis over aboriginals. Als iemand dood gaat mag er 5 jaar niet over deze persoon gesproken worden. Pas daarna is de ziel weg en mag er over die persoon gesproken worden en foto's worden gepubliceerd. Tekeningen op rotsen van aboriginals gezien en de zonsondergang gezien. Daarna om half 8 op een Camping. Was een lange maar leuke dag!

Nou geslapen in een tent, wel met bedden erin gelukkig dus viel mee! Maar met 4 personen in een tent. Je wordt elke keer wel ergens wakker van! Haha maar ja zijn maar 2 nachtjes! Wel echt een hele mooie omgeving! Smorgens ontbeten en daarna naar iets van uranium iets. Eigenlijk geen idee wat het is haha. 6 km loop gedaan, nog meer aboriginal tekeningen gezien. Berg opgeklommen voor mooi uitzicht. Hele mooie omgeving, al is het wel echt super heet 37 graden ofzo.
Savonds kampvuur gemaakt, biertjes gedronken en de gids Nick heeft liedjes gezongen met zijn gitaar. Super leuk!

Volgende dag. Naar waterval geweest daar konden we in zwemmen maar ik doe dat niet hoor dit park staat bekend om de krokodillen. Al zeggen ze dat het veilig is omdat een krokodil niet 150 meter omhoog kan klimmen. Ik weet het njet zeker!! Nou was geen krokodil dus toch ff een sprongetje in het water gedaan. Daarna weer huppa naar beneden en terug naar Darwin.

Darwin js echt een leuk backpackers plaatsje. Super gezellige barretjes etc. Nog wat gegeten met wat mensen uit de groep een kroegje gepakt. Morgen nog dagje Darwin en dan vliegen we savonds naar cains.

• 04 Mei 2015 - 15:12

Jenny:

Wat een verhaal weer. Tja had al eens gehoord dat Aboriginals aparte tradities hebben, maar wel heel boeiend. Was de zonsondergang net zo mooi als in Nicaraqua? Ben blij dat je veilig terug bent. Geniet en take care...... xx

• 04 Mei 2015 - 16:47

Corrie:

Jeetje Lief ,wat heb je weer een hoop mee gemaakt en gezien deze week,Geweldig om echt van de Aboriginals hun tradities te horen ,Wel ongezellig als ze niet met met vrouwen en hun eigen kinderen mogen praten ,Echt balen dat er zo'n oude zeur bij zit en die Duitse Chick wil zeker ff intelligent doen bij de gids, domme doos hahaha Ben blij dat je niet bent gaan zwemmen in dat water .Toevallig zaten we laatst naar Nat. Geographic te kijken ,Toen lieten ze ook een stukje zien van Australië en de krokodillen moerassen En hoe vaak mensen daar gaan zwemmen terwijl het levensgevaarlijk is .Heel verstandig .Volgens mij was het wel een leuke gezellige gids .Je heb weer een hoop gezien en mee gemaakt ,Geniet nog maar ff lekker van de laatste dagen ,uurtjes ,zit er alweer bijna op
    Hij staat koud hahaha Dikke knuffel xxx