1e week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu 1e week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

1e week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

10 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nou hier is dan mn eerste echte verhaaltje.

04-03-10
S avonds had ik de bijeenkomst en dew groep is wel oke. Ik kan het vet goed vinden met 2 meisjes uit Noorwegen. Hanne en Nina heten zij. Zij zijn ook de enige die wat jonger zijn. De rest is allemaal 25+. Dus dat valt wel tegen. Ook komen ze allemaal uit Engeland, Australie, Canada etc. Dus is engels hun eerste taal en praten ze de hele dag heel overdreven en begrijp ik hun humor niet altijd. haha.

S avonds gingen we gezamenlijk eten en kregen een rondleiding in de truck, waar ik 8,5 week dus in leef eigenlijk. Het is een heel functionele truck. Alles zit erin. Water, kookplaten, tenten etc. Alles wat je nodig hebt om te kamperen.

05-03-10
Om 5 uur moesten we ons bed uit want de trip begon al vroeg. We hebben vandaag iets van 8 uur gereden in de truck. We zijn naar Kaap de goede Hoop geweest maar het was zo mistig dat we eigenlijk niet zoveel konden zien dus dat was wel jammer. Onderweg kwamen we allemaal baboons tegen. Dit zijn een soort grote apen. Deze zijn heel gevaarlijk blijkbaar. Na Kaap de goede Hoop gingen we lunchen. Dat gebeurd op een parkeerterrein, tafels worden uitgeklapt en er wordt eten klaargemaakt. Maar het brood was nog niet op tafel gezet of een baboon had het brood van de tafel gestolen. haha. Gelukkig hadden we nog meer brood maar het was wel een leuk gezicht.

Na het lange rijden kwamen we aan op de Gecko camping. Leerde we hoe we onze tent moesten opzetten. En moesten het toen vervolgens zelf in het donker doen. Ik kon me hoofdlamp niet vinden dus was eerst al 2 ur bezig met die te zoeken, zat ie gewoon in mn dagbagpack terwijl ik alles uit de grote had gehaald. Grrr.
Daarna gingen we eten en slapen.

06-03
Weer 5 uur opstaan. Na 5 min rijden, truck stuk. Heel fijn dat al de 2e dag. Dus we gingen weer trug naar de Gecko camping. Toen zijn Hanne, Nina en ik maar in het zwembad gaan zitten met Savanna drankjes. Dat is een vet lekker alcohol drankje hier. Na 5 uur was de truck gemaakt en konden we weer gaan rijden.

Vervolgens op een camping weer onze tenten opgezet, gegeten en geslapen. Ik slaap trouwens met een vrouwtje van 61 in een tent die snurkt en insecten aait. Heeel fijn, 3 weken lang.

07-03
weer vroeg opstaan. 8,5 uur in bus gezeten.
Iedereen geeft trouwens de komende 3 weken een taak. de tour die ik doe bestaat uit 8,5 week maar uit gedeeltes. Dus na 3 weken is deze eerste tour afgelopen, gaan de meeste weg en komen en er waarschijnlijk weer een paar andere. Maar mijn job is dus de komende 3 weken. Nu komt het....
ik ben ijsboxmanager samen met Hanne. Wij moeten dus elke busstop naar ijs gaan zoeken. Hahaha.
Maar de mannen vinden ons niet goed genoeg, ze halen eigenlijk gewoon teveel bier en willen meer ijs. Dus nu hebben zij de job eigenlijk van ons overgenomen en halen hun steeds ijs omdat ze meer willen.
Ook moet je 1 x in de 7 dagen koken. Dat zijn de jobs. haha.

Ook hebben we vandaag de zonsondergang gekeken op fish river Canyon.

Nou na deze dag kwamen we op een verschrikkelijke camping. Echt 1 uit je nachtmerries. Dit gun ik niemand. Overal enge insecten. Als je buiten was vlogen ze tegen je op en in de wc vielen ze me aan.

Ik ging s avonds met Hanne naar de wc en toen kwamen der allemaal beesten op me hoofedlamp afgevlogen. Dus wij gilden zo hard, dat iedereen van de camping naar ons toekwam. En ze vonden dat we overdreven haha. De hele capming had ons dus horen gillen ze pesten ons er nog mee maar het was echt niet leuk hoor! Echt een verschrikking. Die nacht vond ik een beest in me broek! Iel! Ik hoop echt niet dat ik deze 8,5 week nog op zon camping kom.

Trouwens ik heb bijna nergens bereik hier, en kan nergens iets opladen dus kan ook nergens bijna verhaaltjes typen. Dus weet niet wanneer de volgende is.

08-03
Eindelijk konden we weg van die camping. Weer lang rijden. 10 uur ofzo en kwamen we in Namibia aan. Ik was vandaag met Hanne de kookgroep.
We moesten dus koken s avonds en dat was echt niet leuk daar ben je gewoon 2 uur mee bezig. En ze gebruiken geen handdoeken he om dingen af te drogen maar je moet flappen. Zo noemen ze dat. Je moet dus alles droog zwaaien! Hoe bedenk je dat!

Maar dit was gelukkig wel een mooie camping. Met een zwembad en een barretje waar we s avonds nog wat hebben gedronken.

09-03-10
weer om 5 uur opgestaan. Je kan echt nooit lang slapen hier elke morgen vroeg opstaan en de dagen duren heel lang. Het is echt geen vakantie hoor. Tot nu toe alleen nog meer in bus gezeten, tent opgezet. slapen, tent afgebroken weer rijden.

Maar vandaag begon het dan wel eindelijk echt. We gingen naar de woestijn en ik heb de June 45 beklommen. Dat is een vet grote zandberg en vanaf die zandberg kan je de zonsopgang zien! Het was echt moeilijk om in dat zand te klimmen. De helft van de groep is ook afgehaakt en terug gegaan. Maar je moet natuurlijk ook weer naar beneden. haha. Gewoon springend in het zand naar beneden gaan dat was wel heel tof!

Daarna gingen we een desertwalk doen van 3 uur. Tis daar gewoon 55 graden he om 1 uur. Wij waren daarvoor gelukkig al klaar!
Onze gids was vroeger een bosjesman, dat is een stam en hij heeft daar 25 jaar ingeleefd. Nu niet meer. Hij klikt ook de hele tijd met ze tong achter en in woorden dat is het kenmerk van de bosjesmannen.
Hij heeft ons laten zien welke planten, insecten je daar kunt eten. En hij heeft de 8 verschillende soorten spinnen laten zien. Ook ging hij een gekko op zn tong leggen! Echt vies! Ook hier moesten we weer door allemaal zandbergen lopen maar het was wel heel mooi daar.

Na deze dag gingen we slapen in de middle of Nowhere. Echt we reden de bergen in. Ook een soort van desert zo noemen ze dat daar. En daar moesten we onze tenten neer zetten. Een gat graven als wc en voor de rest was er niks.

S avonds hebben we kampvuur gemaakt en spelletjes gedaan.

10-03-10
Dit is geweldig vanaf vandaag slaap ik 3 dagen in een hotel! In een bed! EN hebben we vet veel vrije tijd!
Morgen ga ik met hanne en Nina paragliden in de woestijn. Hier in Namibia is dit de enige plek waar je dit alleen kunt doen! Je vliegt dus solo op de zandbergen af! Zo vet. En vrijdag ochtend gaan we sandboarden!
Oke ik kan niets eens snowboarden maar dit lijkt me echt wel cool, ook in de woestijn!

Dus deze dagen heb ik eindelijk een beetje vakantie en gaat het vast heel leuk worden.
De eerste paar dagen vond ik er namelijk echt niks aan alleen maar rijden, en niks doen eigenlijk! Maar nu begint het echt.

En na deze 3 dagen slapen we 1 nacht weer in een bushcamp. Dan heb je geen wc niks maar daarna 2 dagen in een national park met allemaal dieren dus dat is dan wel weer vet!

Maar lieverds! dit is best een lang verhaal maar weet niet wanneer ik weer een nieuw verhaaltje kan typen! fotos wordt moeilijk want internet is heel langzaam!

kusjes


  • 10 Maart 2010 - 15:37

    Ab En Corrie Brouwer:

    Hey Lieverdje
    Weet niet of je nog weet wie wij zijn .
    Maar vindt het geweldig spannend wat je allemaal onderneemt.
    mama en Ruud waren gister bij ons ,en mama heeft ons aangemeld voor jou reis verslagen.
    Super.
    Allemaal heel spannend,enzie het ook allemaal voor me .
    Heerlijk zo'n hotel naar dagen bush.
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    Schattie geniet lekker,maar blijf alert en doe a.u.b. voorzichtig
    En als je terug komt willen wij maar ook je neven Jordy en Joey graag alles horen en natuurlijk de foto's zien
    En als je foto en video ruimte op is laat ff weten dan kunnen wij wat voor je kopen.
    Dikke knuffel van ons allemaal.
    Heel veel plezier nog.xxx

  • 10 Maart 2010 - 15:58

    Manouk :

    Hey schat, wat een verhaal weer haha! Lekker die vrouw die insecten aait haha! Ik ben oppassen maar baby slaapt dus kon mooi even jouw verhaal lezen! Ik miste je wel zaterdag met uitgaan hoor! Nou lieverd doe voorzichtig en we horen weer van je! Dikke kus!

  • 10 Maart 2010 - 16:45

    Jan De Boer:

    Hoy Rachelle,
    Als ik jouw verhaal lees begin ik een beetje bang te worden voor onze vakantie in juli. We maken ongeveer dezelfde trip . Maar hou het motto vast: blijven lachen! Nog veel plezier!

  • 11 Maart 2010 - 07:25

    Maxime:

    heeij lieverd!
    ben blij dat je het leuk hebt! egt zo vet nu begin ik tog wel een beetje jaloers te worden ben ook egt toe aan vakantie en leuke dingen! maar als ik dat verhaal lees van die vrouw die insecten aait dan blijf ik tog weer liever thuis haha!! ben ook blij dat je een btj iemand hebt waar je goed mee op kan schieten, nog heel veel plezier en ik wacht gerust je volgende verhaaltje af sgat!

    xxx(L)(L)

  • 12 Maart 2010 - 13:18

    Rachelle Meijlink:

    Ahhh wat een super lieve reacties allemaal!!

    kusjes

  • 13 Maart 2010 - 21:50

    Mirjam Deuten:

    Heey Rachelle!

    Veel plezier in Afrika!!

    xxx mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 73449

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: