Paragliden en sanboarding - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Paragliden en sanboarding - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Paragliden en sanboarding

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

12 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

11-03
Gisteravond was vet gezellig. We zijn met de hele groep uit eten geweest en daarna uitgeweest. Ik was met 5 andere pas om 3 uur thuis. Whaha onze gids was zo dronken. We waren aan het lopen naar onze appartementen en opeens had hij een verkeersbord gejat van de straat. Onze gids he! Vet grappig. Iedereen was ook de hele avond aan het dansen en het was echt een leuke avond.

We moesten om 8 uur opstaan. We werden opgehaald voor het paragliden. We reden naar de woestijn toe om vervolgens daar naar de zandberg te gaan.
Ik ging paragliden met Hanne en Nina, de meisjes uit Noorwegen.
Eerst kregen we uitleg over hoe alles werkte. Ze legte ons uit wat een handgebaren betekende etc.
Toe ging het werk echt beginnen. We kregen een pakje aan en moesten met de paraglide de zandberg oplopen. Dat is echt zo onwijs zwaar maar goed. Eerst liepen we tot ongeveer op e helft van de zandberg. We waren maar met 4 mensen. Wij 3 en een man uit Amerika. Hij ging eerst en bakte er zo niks van, hij was helemaal gestrest en luisterde niet naar de gidsen. Maar ja als je valt is het in het zand dus dat is niet zo erg.
Daarna ging Nina. Zij was vet goed en landen gewoon op 2 voeten. Daarna moest ik. En ik kon het ook in 1 keer! Ik had een perfecte landing zei de gids.
Hanne was een probleemgeval! Haha ze was de laatste en echt heel slecht. Alles wat ze zeiden deed zij tegenovergesteld en het was echt te grappig. Ze was te bang en wist niet meer wat ze moest doen.

In totaal mochten we 4 keer vliegen met de paraglide. En alleen Nina en ik mochten steeds een stukje hoger omdat we de goede techniek hadden. Echt heel cool.
Je gaat staan, de gids laat de paraglide omhoog gaan, dan moet je door het zand rennen en vlieg je omhoog! Het was echt een geweldige ervaring. Maar ook vet vermoeiend om elke keer met je paraglide helemaal boven de zandberg op te lopen dat is vet zwaar maar het is zeker de moeite waard. Ook is dit de enige plek waar je kunt paraglide, alleen zonder brevet. Dat maakt het zo bijzonder je moet alles zelf doen en als het verkeerd gaat val je gelukkig alleen maar in het zand.

Na het paraglide ben ik met Hanne en Nina gaan lunchen en daarna zijn we op het strand gaan liggen. Er kwamen allemaal mannetjes aan die ons dingen probeerde te verkopen maar die gingen ook niet weg omdat we de enige op het strand waren, heel fijn. Dus uiteindelijk hebben we een sleutelhanger met onze naam moeten kopen en toen gingen ze weg.

Ik ga proberen wat fotos op kme hyves te zetten. (rachelle4190.hyves.nl) maar weet niet of het gaat lukken. Ik heb trouwens geen fotos van het paragliden van mezelf want die kun je niet bij kje dragen en de gidsen hebben het te druk. Dus ik heb alleen een foto van andere paragliders. Maar het gaat om de ervaring.

12-03
Vandaag gesandboard! Ik vond er eigenlijk niet zoveel aan en kon er echt totaal niks van! Tis net zo stom als snowboarden dat vind ik ook niet leuk en kan ik ook niet maar heb het tenminste geprobeerd!

Ik snap ook niet hoe het kan. Iedereen heeft geen wonden maar ik wel! Terwijl het zand vet zacht is. IK heb schaafwonden overal en dan zitten die ook nog onder het zand he. Ik zat ofcourse in de beginnersgroep terwijl iedereen in de gevorderden zat omdat ze al vet veel hadden gesnowboard. Zij gingen gewoon jumps maken over obstakels en ik.... ik ging alleen rollend naar beneden. En dan was je eindelijk beneden en moest je weer helemaal omhoog klimmen.

Maar daarna was het vet cool. We gingen op een soort matje de zandberg af op je buik. Echt te vet, je gaat met 73 km per uur naar beneden en tis egt gaaf. Wel een beetje eng maar wel super vet!

Er is een film gemaakt van vandaag en die krijgen we gratis vanavond. Maar waarschijnlijk zie je mij alleen maar vallen haha.

Ik ben nu ook fotos op mn hyves aan het zetten. Rachelle4190.hyves.nl.
Ik weet niet wanneer ik weer fotos kan uploaden want we gaan volgens mij niet ergens meer lang stoppen.

Morgen gaan we vroeg rijden en gaan we naar een stinkzee en gaan we zeevissen zien. EN daarna slapen in een buscamp dus dat wordt weer een eigen wc graven haha!

Nou thnx voor al jullie reacties en jullie kunnen me fotos bekijken!


  • 12 Maart 2010 - 13:19

    Jay:

    Nice!

  • 12 Maart 2010 - 15:00

    Lisa:

    Haha JALOERS!

  • 13 Maart 2010 - 12:54

    Bebijami:

    Ha die Rachelle, we gaan inderdaad kijken naar je foto's.
    Alles goed met je?
    Jara en Mika hebben hun rapport gehad, zijn allebei heel mooi!
    Je maakt wel weer van alles mee en we proberen het een beetje bij te houden,
    Liefs en kusjes van ons 4en.

  • 19 Maart 2010 - 12:36

    Ivana:

    wat koel wat koel jij blijft me verbazen. ik weet een ding zeker ik wil ook op wereld reis. wat een ervaring! Ivana

  • 19 Maart 2010 - 12:36

    Ivana:

    wat koel wat koel jij blijft me verbazen. ik weet een ding zeker ik wil ook op wereld reis. wat een ervaring! Ivana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 73439

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: