Activiteiten tot nu toe! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Activiteiten tot nu toe! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Activiteiten tot nu toe!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

30 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Abseilen, flying fox, swing, jump rap and kabelbaan en de leeuwwalk

Het was zo tof! We gingen een hele dag abseilen. We gingen eerst lopen achteruit de berg af en daarna vooruit rennend als Indiana Jones van een steile rots echt zo cool. Daarna gingen we de flying fox doen. Eerst moet je rennen zo hard als je kan en dan vlieg je door middel van een kabel in de lucht. Daarna de swing! Ik ging samen met Nina. Je wordt vastgebonden bij je voeten en de rest van je lichaam. Dan spring je achterstevoren de berg af en dan val je 60 meter naar beneden. Het lijkt net of je het ravijn in valt! Echt heel leuk. En het mooiste was we mochten de hele dag alles doen voor een bepaalde prijs. Dus we konden alles 3 x doen ong!

De leeuwenwalk was ook echt superleuk. Er waren 2 vrouwtjesleeuwen die naast ons kwamen lopen. Helaas waren er geen mannen of babyleeuwtjes dat vond ik wel jammer. Tijdens de loop gingen de leeuwen af en toe liggen en dan kon je omstebeurt achterlangs de leeuw lopen en hem dan aaien.
Het was heel leuk maar ik had er meer van verwacht. Ik dacht je kon echt met ze knuffelen enzo maar eigenlijk kon je ze alleen maar van achter aaien. Maar het was leuk om een keer te doen.

Daarna hebben we Nina en ik samen Gebunjeejumpd een tandemsprong boven de Victoria falls het was echt geweldig!

Na de paar dagen in Livingstone moest ik afscheid nemen van mijn vriendinnen Hanne en Nina. Ze gingen naar huis.
De nieuwe groep was in het begin best saai maar nu kan ik het best vinden met 2 Deense meisjes.
De eerste paar dagen hebben we alleen maar gereden in de truck, echt 10 uur per dag en heb niks meegemaakt. Maar gisteren hebben we dan eindelijk een lokaaldorpje bezocht. De mensen waren daar vet vriendelijk.We werden daar opgevangen door een blinde man, die alles over zijn stam vertelde. Over het trouwen etc dat was best interessant. Daarna mochten we de verschillinde dorpjes bekijken en het was vet leuk om al die kindjes te zien.

Op het eind gingen we met ze dansen en wilden ze een Nederlandse dans leren haha. Dus nu kennen ze de vogeltjesdans en de pizzahut dans. Echt geweldig. De volwassenen gingen dansen en de kids lachten hun ouders uit. Ook hebben ze ons traditioneel dansen geleerd. Het was echt een mooie ervaring. We moesten er alleen wel 12 km voor naartoe lopen door het bos maar het was het waard.

Na deze leuke dag gingen we naar Malawi lake, waar ik nu mijn verhaaltje schrijf. Het is een mooie plek, en hier heb je echt het vakantiegevoel. Nog steeds lukt het met niet om fotos te uploaden. Internet is hier overal te traag maarja.

Alles gaat dus in ieder geval nog steeds goed! Ik mis jullie wel hoor! Heel veel kusjes en dank je wel voor al jullie leuke reacties!

• 31 Maart 2010 - 07:07

Corrie En Ab:

Hey schattie
    Wat een ongelooflijke stoere dingen doe je,doodeng.
    Ik denk dat mama en oma en wij ook natuurlijk,blij zijn als je heel huids terug bent,
    schattie alleen van het lezen krijg ik al hart kloppingen.
    Wel jammer dat je vaak dagen in de auto zit,maar ja het is daar ook zo groot dat doe je niet ff snel,en de auto's zijn natuurlijk ook niet de luxe die wij hier gewend zijn.
    Maar op zich wel een hele belevenis zeg,GEWELDIG.
    Dat je in zo'n dorpje een beetje geschiedenis en dorps rituelen worden verteld is natuurlijk helemaal te gek,ik wil dat ook altijd graag horen.
    En dan de NL dans ,meid wat zal dat hilarisch zijn geweest ,leuk hoor.
    Jammer dat de Zweedse meisjes weg zijn,maar zo zie je maar nu heb je weer 2hele leuke Deense meiden super,veel lol samen
    Jammer dat het foto gebeuren nog steeds niet lukt,maar des te meer is er te zien als je terug bent .
    Lieverdje heel veel plezier nog en blijf voorzichtig
    Hele dikke knuffel van ons Ab en Corrie xxx

• 01 April 2010 - 09:56

Rosa:

Hi rachelle,

Net terug uit Nepal en alweer het volgende avontuur ingestort. Helemaal geweldig!Lees dat je je weer goed vermaakt en de mensen daar ook amuseert met je danstalenten! Super!

Geniet zoveel je kan!

Liefs,
    Rosa

• 03 April 2010 - 14:23

Oma Suze En Opa Piet:

Lieve Rachelle.
    Eindelijk een reactie van ons.Wij zijn trost dat je zo ondernemend bent,en dat allemaal in je eentje.Geniet er maar lekker van een paar fijne Paasdagen en doe voorzichtig. kusjes.Groetjes uit Markelo.oma Suze en opa Piet.

• 11 April 2010 - 11:48

Bebijami:

Hallo Rachelle,

Alles goed met je?
    Wat een reis maak je he, veel zien en doen, vooral veel in de truck zitten. Bij ons gaat alles maar door, groetjes van ons 4en.
    xxxxxjes