Afscheid AFrika en avonturen Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Afscheid AFrika en avonturen Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Afscheid AFrika en avonturen Bangkok!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

07 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Afscheid Afrika en nieuw avontuur Thailand!
Het was voor mij niet echt moeilijk om afscheid te nemen. Zoals jullie wel weten verlangde ik naar een bed en kon ik het niet al te best met de leider vinden. Wel was het moeilijk om afscheid te nemen van Niyla en Donna en Nick. We hadden een leuke band met zijn 4e en ik zal ze missen.

Op het vliegveld was ik wel een attractie, een vent uit Kamaroen begon me lastig te vallen dat ik met hem mee moest naar Kamaroen maar dat ging ik natuurlijk niet doen en toen werd hij een beetje boos, ik ben gewoon maar naar de gate gegaan toen en er was geen probleem meer. Na een vlucht van 12 uur was ik dan eindelijk aangekomen op Bangkok. Thuis was er al een taxi voor me geregeld dus nu moest ik de taxichauf nog vinden. Dit duurde een half uur en toen had ik hem toch eindelijk gevonden.

Ik kwam op 4 mei in de ochtend aan en ben meteen de hele dag al op pad geweest. Ik had hier natuurlijk maar 4 dagen voordat mijn trip begon. En alles luister dit is een droom in een ROZE AUTOTAXI! De eerste dag ben ik naar het postkantoor geweest om 10 kilo naar huis te sturen. Mijn tas woog 27 kilo op het vliegveld, maar ik heb geen idee hoe, ik heb bijna niks gekocht. Ik denk dat het sabotage was. Maar nu ik dus 10 kilo naar huis heb gestuurd moet ik toch weer met mijn backpack kunnen lopen.

In Afrika heb ik een hele waarschuwingsmail gehad over de rellen in Bangkok en welke maatregelen ik moest treffen etc. Maar hier in Bangkok merk je er juist helemaal niets van. Wat blijkt nou! Het is hier Kingsday! 5 dagen lang. De king bestaat nu 60 jaar en er is 5 dagen feest. De relschoppers staken dus even 5 dagen. Ik hoorde van Niyla dat je geen geel of rood moest dragen vanwege de rellen dus wat heeft de king gedaan. Normaal is iedereen in geel gekleed maar nu in roze omdat hij vrede wil! Hoe cool is dat heel Bangkok is in roze! Overal is muziek, optredens, iedereen is vrolijk en er is vet lekker eten! Alle thaise mensen partyen! Ik had geen beter moment kunnen uitzoeken om naar Bangkok te komen en heb ofcourse me roze shirt uit de kast getrokken.

Ook heb ik sinds de eerste dag een privé chauf! Hij is 50 jaar, spreekt stotterend engels, begrijpt je vragen nooit echt helemaal, en het is beter als je hem niks vraagt. Hij gaat dan 10 minuten het proberen te beantwoorden en uiteindelijk snap je het niet eens. Maar hijs wel vet schattig. Hij vind dat ik op Nicole Kidman lijk whaha en dat ik naar Hollywood moet omdat ik op een filmster lijk en dat hij dan mij superfan is, beetje vreemd dat wel maar hij bedoeld het goed. In ieder geval hij is mijn chauf, genaamd Pom.

De eerste dag was er dus gelijk al party. Na het postkantoor ging de chauf me een beetje rondtouren door Bangkok, en bracht die me naar een plek waar ik kon zien hoe goud werd gemaakt. S avonds ben ik naar een ladyboy show geweest waar Pom me heeft gebracht. Het was zo leuk. Een ladyboy show is een en al drama en als je denkt dat sommige man zijn dan blijken ze later toch vrouw te zijn. Het was heel leuk om dit een keer te zien. Sommige zijn overduidelijk man vrouw maar bij andere zie je het echt niet! De eerste dag was dus al een drukke dag.

De 2e dag bracht mijn chauf me naar de floatingmarkt. Hij wacht trouwens overal op me, ook al blijf ik ergens 4 uur als ik terug kom is hij nog steeds op dezelfde plaats haha. Ik werd daar flink afgezet, ik heb €50 betaald voor een uurtje varen omdat ik alleen in de boot zat. Ik wist dit niet en mijn chauf ook niet maar hij had me er al 1,5 uur heen gereden dus had niet echt een keus om het niet te doen. Wat blijkt als je met meer bent is het ook €50. Het gaat dus niet per persoon maar per boot. En op dat moment was er even geen groep dus zat ik alleen in een boot. Nouja alleen 2 kleine kids van de bootman zaten er ook in. Het was wel grappig om dit mee te maken. Je zit gewoon in een boot terwijl andere boten langs je varen en producten en eten willen laten kopen. Denk nou niet grote boten, het zijn kleine houten bootjes en die proppen ze dan helemaal vol met eten of andere producten. Andere shops staan langs de waterkant en daar vaar je dan langs en proberen de zakenmannen en vrouwen je daar dingen te laten kopen. Grappig hoor zon bootmarkt maar ga dus niet alleen dat kost je klauwen vol met geld. Meneer chauf Pom was er boos om en is even stennis gaan schoppen maar niet dat het help!
Na de floatingmarkt ging die me weer even rondtouren dus heb ik andere tempels gezien en olifanten etc. S avonds ben ik naar een kickbox show geweest. Daar moet je echt heen als je in Thailand bent. Wat denk je ik zat gewoon in de ring, helemaal vooraan in het midden, beter uitzicht is er niet. Achter me waren allemaal mensen aan het gokken. De boxers boxen voor geld daarom zijn de coaches en iedereen zo fanatiek. Sommige boxers hebben echt 10 coaches ofzo dat lijkt zo. Tijdens de pauze die de boxers hebben beginnen de coaches allemaal tegelijk naar zon jongen te schreeuwen. Ik zal echt niet weten naar wie ik moet luisteren en volgens mij weten hun dat ook niet. Ook krijgen ze elke keer een luchtje te ruiken. Volgens mij is dat zodat ze na de harde klappen weer even goed kunnen ademhalen. Wat wel echt zielig is, echt zielig. Ik heb 10 wedstrijden gezien tussen verschillende kickboxers. Maar sommige leken echt 12 jaar en daar ben ik zeker van hoogstens 14 misschien. Ze waren zo skinny en dan maar op elkaar intrappen en klappen. Mijn chauf zei dat die kids het doen voor hun ouders, ze komen uit arme gezinnen en zo kunnen ze als ze winnen veel geld verdienen voor hun familie. Maar echt dan zie je zon ventje van een ander klein ventje harde klappen krijgen of bijna eentje Knock Out gaan dat is echt niet leuk. Er was 1 wedstrijd tussen 2 ukkies van 14, de prijs was 20000 bath dat is €480 ongeveer. Dan begint het publiek past te gillen zeg, ze worden helenaal gek en in de ring de ene klap na de andere. Echt sneu. Maar de grotere vind ik wel leuk om te zien. Echt hard gaat het er aan toe joh! Met Knock outs en alles. Boem boem dan weer eentje op de grond, Boem dan in hoek van de ring, echt hoor, dit moet je zien! Weet je trouwens hoe grappig voordat de wedstrijd begint lopen de kickboxers te dansen in de ring, echt hoor 5 minuten staan ze rondjes de draaien met hun heupen en te draaien met hun boxhandschoenen, en ze doen dan met bloemen om hun nek op thaise muziek. Na de dans begint de game. Er was 1 wereldberoemde genaamd, Saunchai die was goed! Hij is de beste van Thailand. Hij moest eigenlijk 8 rondes tegen zijn tegenspeler spelen maar in ronde 3 na 3 klappen, boem tegenstander KO op de grond en hij won! Wauw hij is goed!

Na de wedstrijd had me chauf er weer zin in hoor. Hij zat naast me tijdens de game maar hij had nog nooit wedstrijd gezien, maar hij mocht gratis naar binnen van de leiding. Ik was er niet heel blij hij bleef maar lullen in engels wat je niet begrijpt en dat 4 uur lang. Het kickboxen duurde namelijk 4 uur lang. Maar goed na het kickboxen kreeg ik dus een hele rondleiding door Thailand bij night. Hij brengt me overal heen eigenlijk voor niks. Je betaald hem voor het brengen naar het kickboxstadium en dan krijg je gratis uren rondleiding haha. Maar goed ik heb dus Pat Pong, de sex thai buurt, Chinatown en Idia town gezien.

De laatste tour dag had ik me verslapen. Mijn telefoon was namelijk dood, je kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan dus heb nu een andere. Zelfde nummer alleen ik heb al jullie nummers niet meer maar ja kan hier toch niet bellen maar als ik terug ben moeten jullie het me opnieuw geven. Maar mijn wekker deed het dus niet hard genoeg, ik had hem weggedrukt en had me verslapen. Dus de taxixhauf moest me wakker bellen. In kwartier snel gegeten en aangekleed daarna op naar Grand Palace. Grand Palace is heel mooi. Het is 1 van de mooiste tempels die ik heb gezien. De goede man de taxi chauf denkt trouwens dat ik het leuk vind om met alles en iedereen op te foto te gaan dus hij maakt steeds fotos van mij met politieman, van mij met thai bevolking haha. Daarna bracht de chauf me naar de tijger tempel. Maar voordat natuurlijk gratis zag ik een begraafplaats van soldaten van World War 2 en de bekende rivier Kwai wat ook met de World War 2 te maken heeft maar wat weet ik niet precies. Wat ik bij die rivier heb gedaan! Ik kwam een man met een luipaard tegen, echt waar! 2 luipaarden, een baby en een moeder op een tafel en hij vroeg of ik gratis de baby wou voeden met een flesje melk! Dat heb ik dus gedaan!

Na de rivier Kwai ben ik naar de tijgertempel geweest. Dat is leuk. Het is hetzelfde als met de leeuwen lopen in Afrika maar dan veel goedkoper met tijgers. EN je mag bij ze blijven zolang als je wilt. Daarna mocht je met 10 verschillende op de foto. Echt zo vet, ook hadden ze babytijgertjes en die waren lief. Als je ooit in Thailand bent moet je dit echt doen! Alle Thaise mensen zijn trouwens vol van de king en zijn familie. In heel Bangkok hangen fotos van hem en van zijn familie. Zeg dus niks over de king haha.

Dit is eigenlijk wat ik de afgelopen paar dagen heb gedaan! Ik ga proberen weer fotos te zetten op www.rachelle4190.hyves.nl als het lukt!

Vandaag begint mijn trip en heb er super zin in! I Love Thailand!

Nog steeds super bedankt voor al jullie leuke reacties! kussssssssssssss

  • 07 Mei 2010 - 08:49

    Manouk:

    Hey lieffie, helemaal te gek klinkt Thailand! Ik hou je goed in de gaten zodat ik het ook allemaal kan gaan doen als ik er ben! Wel jammer van het weer nu! Heeeel veel plezier, ik wacht je volgende verhaal weer af! Dikke kusss

  • 07 Mei 2010 - 15:34

    Mits:

    Wat een avonturen! helemaal leuk! ik ga zo je foto's bekijken. love you.. xx

  • 07 Mei 2010 - 20:04

    Ivana:

    hoi liefje! nu ben ik echt jalours!!!!!! niet om de verklede mannen, ook niet om vechtende kinderen, maar de tijgers en leopaarden. heb ik ook met BRuno gekeken. jij bent al een Holywood filmster, nu heb je ook een fan in Amsterdam. misschien kan je het combineren en stundvrouw wprden.
    veel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 73446

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: