Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

11 Mei 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Begin van de indochina tour, Cambodja
Op 7 mei in de avond was de ontmoeting met de groep. Deze groep is meer van mijn leeftijd, de meeste zijn 18 tot 20 jaar. Er zitten wel echt rare personen bij. Mij was verteld dat je je schouders en knieën moest bedekken in Thailand. Als toerist kun je eigenlijk wel gewoon in een jurkje op straat lopen de bevolking doet het ook. Maar er waren 2 meisjes bij in de groep die eigenlijk alleen een shirt aan hadden en de eerste ontmoeting zaten ze ook nog met hun benen wijd dus zag je hun string. Dat was dan wel weer het anders uiterste. Maar goed de rest van de groep zag er best gezellig uit. In het begin was iedereen nog een beetje met degene met wie ze gekomen waren maar nu is het wel een groep.

De eerste avond hebben we meteen met zijn alle cocktailtjes gedronken op Ko San road, heel gezellig. De volgende dag moesten we al om 6 uur opstaan en gingen we op weg naar Cambodja. In Cambodja moesten we 3 keer een formulier invullen. Eigenlijk moesten we hier met onze bagpacks 20 minuten van de ene naar de andere kant lopen maaaarrrr ze hadden een karretje geregeld dus was het niet langer dan 2 minuten. Pfff dat scheelde weer. In Cambodja is het zo warm, het is warmer dan 40 graden. Zelfs als je in de schaduw zit breekt het zweet je uit.

De eerste dag in Cambodja gingen we s’avonds eerst met zn alle naar een Dr Fish iets toe. Daar ging je met voeten in een voetenbad terwijl de vissen je voeten op eten, al je dode huid. Dit was echt niets voor mij ik kon me voetjes echt niet langer dan 10 minuten in dat badje doen. Er zaten dan gewoon 30 vissen aan je voeten te eten en het kietelde zo erg! Daarna zijn we met de meiden naar de nachtmarkt geweest. Het was een hele grote markt, echt iets voor Rachelle dus daar heb ik even een paar uur met wat andere meiden rondgelopen meiden.

De 2e dag in Cambodja, 5 uur opstaan voor de zonsopgang, de meeste waren te laat dus hebben we het meeste gemist van de zonsopgang. Daarna hele dag de meeste tempels in Cambodja bezocht. De gids vertelde ons allemaal moppen steeds. Hij had het over crazy stories maar het waren gewoon vieze sexmoppen haha wat een mafkees. De tour was verder heel mooi hoor maar niet met 43 graden. Iedereen ging kapot, bij elke tempel zaten we alleen maar in de schaduw. We hebben in totaal 5 tempels gezien maar na de 2e zijn we ze niet eens meer echt gaan bekijken omdat het zo warm was. We liepen de tempel binnen op zoek naar de schaduw wachten tot het tijd was om naar de volgende tempel te gaan.

3e dag in Cambodja konden we lang uitslapen, daarna lange busreis naar Phom Pheng in Cambodja. S avonds wat gegeten en vroeg naar bed. 4e dag hebben we eerst de gevangenis bezocht van de genocide van Cambodja. Zo erg het was in 1975 en toen is de helft van de bevolking uitvermoord. In de gevangenis zagen we allemaal fotos van mensen die waren vermoord en hoe ze werden behandeld, ook zagen we de massagraven dat was niet echt leuk maar wel interessant om te weten wat er allemaal was gebeurd. Smiddags rondleiding in Phom Pheng in rolstoelfietsen. Haha geweldig in soort van rolstoel zitten terwijl man je rondfiets en jij lekker met windje bruin kunt worden. Was leuk. Daarna lekker uitgerust in hotelkamer. Ik heb internet in de kamer waar ik nu mn verhaaltje schrijf. Ik heb ook weer paar fotos geplaatst. (rachellle4190.hyves.nl) Nog steeds bedankt voor al jullie reacties!

kussssssss

• 12 Mei 2010 - 10:15

Oma Suze En Opa Piet:

Lieve Rachelle.Wij vinden het prachtig wat je allemaal mee maakt.De eene keer ontbeering de andere keer luxe en dan al die verschillende culturen.Dat is goed voor je ontwikkeling. Geniet en wees voorzichtig.Heel veel liefs kusjes.Oma Suze en Opa Piet uit Markelo.

• 12 Mei 2010 - 12:47

Ab En Corrie Brouwer:

Hai moppie
    Meis wat heb je weer een veel ondernomen.
    Geweldig.
    Weet niet wie je dat verteld heeft van Thailand.
    Je moet je schouders /knieen alleen
    bedekken als je een tempel of paleis betreed,maar verder loopt iedereen in Thailand er net zo bij als hier in Amsterdam.Hahaha
    Ja het zal best dat er weer strange creatures bij zitten in de groep hahaha.
    Cocktails heerlijk ,krijg er helemaal zin in.wel vroeg eruit om ddor te gaan ,maar sávonds ook weer bij tijd erin ,of niet echt.
    40 gr. is wel iets te veel van het goede ,dan ben je echt niet voor uit te branden ,slaat zo lekker in je benen.
    DR Fish,ik wilde het ook in Thailand ,maartoen zei Ab dat hij het heel smerig vond ,weet jij veel wat voor ziektes er in dat water hebben gezeten,dus toen maar niet gedaan ,en nu denk ik volgende x dus wel.
    begrijp dat je geen zin meer had om met die warmte de tempels te bekijken.Dan is schaduw zo lekker.
    Stuur maar een klein beetje warmte hier heen ,is hier 9 graden,en as allway's REGEN hahaha.
    Heb nog ff je foto's bekeken op de site.
    Was zoleuk om te zien dat je bij Bridge on the river Kwai stond en die begraaf plaats bij dat oorlogs museum.
    Wij waren daar in Januari en hebben toen ook nog een trein trip gemaakt over het oorlogs traject
    Heel indrukwekkend.
    Lieverd geniet nog lekker,maar blijf voorzichtig,heel veel plezier ,kijken alweer uit naar je volgend verslag.
    Dikke knuffel van ons xxx