chimps, gorillas en vuilniszakken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu chimps, gorillas en vuilniszakken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

chimps, gorillas en vuilniszakken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

02 Mei 2010 | Kenia, Nairobi

Laatste periode van de trip! Chimps,Gorilla’s en vuilniszakken!
Nog 14 nachten te gaan, 2 bushcamps, 2 hotels en de rest normale campings, en dan is mijn campingleven eindelijk over. Ben het kamperen echt zat.

De eerste nacht was slapen in een te mooi hotel. Ze hadden prinsessenbedden, wireless in de kamer, tv, airco. Hmmm! Ik heb trouwens nieuwe foto’s geplaatst op rachelle4190.hyves.nl. (voor ik het vergeet). De volgende dag moesten we weer vroeg opstaan, 6 uur en hebben we de hele dag gereden. De nieuwe groep is te saai voor woorden! Mn roomy nu in de tent is Medde, uit Denemarken. Ze praat dus niet tegen me. Als ik haar vraag heb je goed geslapen zegt ze weet ik niet. Ze staart je alleen maar aan en zegt niks dus is gezelligheid in de tent. 1 meisje, Niyla daar kan ik het nu goed mee vinden, ze komt uit Canada.

In deze trip waren weer een heleboel gamedrives. Het enige nieuwe dat ik heb gezien was een neushoorn. Maar die heb ik natuurlijk al in Nepal gezien maar dat was het enige nieuwe dier tijdens deze gamedrives. De groep is nog niet compleet. We missen een Duitser en een koppel uit Engeland, ze zijn nog niet hier vanwege de vulkaan. Een heleboel mensen van de oude groep kunnen trouwens ook niet naar huis, dat was echt vervelend voor hun!
Ennnnn tada je raad het nooit. Het liefje van de leider kon niet naar huis en is helemaal zelfstandig ons komen opzoeken en doet nu deze trip ook.

Eerste nacht was slapen in een bushcamp. Heel fijn het is regenseizoen. Ik loop hier letterlijk elke dag in een vuilniszak rond. Ik heb mn regenjas van thuis vergeten en het regent zo hard dat ik de hele dag in een vuilniszak rondloop dat is mn nieuwe stijl. Haha!
Mijn nieuwe job is tijdens deze trip kittymanager en backlocker totdat de nieuwe mensen er zijn en niemand wist wanneer die kwamen. Dus was de helft van de trip weer backlocker.

Ook zijn er deze trip wat problemen, er is geen sfeer in de groep, en Ollie die leider is te chaotisch voor woorden. Hij heeft het schema uit zichzelf gewijzigd alvast op papier zonder het met ons te overleggen. Hij brengt een vet grote druk op de groep. De hele groep inclusief zijn stagiaire en de kok loopt die af te blaffen. En dat is niet echt goed voor de sfeer. Maar Niyla en ik trekken ons nergens wat van aan en gaan ons eigen gangetje.

De 2e dag gingen we een project opzoeken en ik ben verliefd geworden op Djohnie! Hij is 5 jaar oud. EN ooo zijn moeder is verslaafd aan heroïne en is depressief en heeft zijn zusje vermoord en nu zit hij daar en hij kwam de hele tijd dat ik daar was mn handje vasthouden! Ik wou hem zo meenemen! In het huis leven allemaal kids met problemen, sommige zijn verstoten door familie andere hebben een ziekte en de ouders kunnen niet voor hun zorgen. Toen ik daar aankwam werd er net een baby’tje naar het ziekenhuis gebracht haar benen zaten aan elkaar vast en door middel van sponsors werd ze nu geopereerd. We waren daar 3 uur en Djohnie en zijn vriendje hadden mn handjes gepakt en lieten het niet meer los. Het vriendje was op een gegeven moment weg maar Djohnie bleef. Hij bleef maar in swahili tegen me praten waar ik niks van begreep maar het was zo lief. De oudere kids pakten steeds zijn mutsje af en toen moest hij huilen en kwam hij bij mij uithuilen! Ahhhh. Toen ik wegging moest hij huilen. De rest van de dag was weer een hele lang rijden.
Na de lange dag rijden kwamen we aan op een mooie camping. Medde mijn roomy ging me natuurlijk niet helpen met de tent maar ze bleef staren.

De Duitser was gister aangekomen en hij is raar. Hij heeft mijn kussens vannacht gestolen! Dus s’morgens ik naar mijn kussen zoeken! Wat denk je dat hij zegt! O waren die van jou en meer niet! Grrr ik was boos. Ook had hij zijn spullen niet vanuit het vliegtuig dus werd er voor ons een activiteit gepland zodat hij naar het vliegveld kon. We gingen toen naar een fabriek waar ze dekens en kleren maken enz. En het was echt heel interessant. Het was vet groot en er werken 1600 mensen daar. Je ziet elk stadium van het proces van een deken hoe ze het daar doen en ze werken er echt heel hard voor het weinige geld dat ze krijgen 80 dollar per maand. Lange, lange dagen. Ook zijn we deze dag in Oeganda aangekomen. De wegen in Oeganda zijn echt verschrikkelijk, de hele dag wordt je geshaket in de bus van al de hobbelige wegen. In Tanzania heb ik trouwens een ongeluk gezien. Ik keek net op het verkeerde moment uit het raam en zag een man dood op de weg dat was niet zo leuk. Op dit moment is er een truck van de weg geraakt dus moesten we lang wachten tot we er langs konden.

Elke dag komen we laat aan op de campings omdat Kim, de stagiair volgens Ollie te traag rijd. Hij doet ook niet echt aardig tegen haar. Hij was in slaap gevallen en zij reed verkeerd en toen werd hij kwaad. Ik heb echt medelijden met haar. De sfeer is nog steeds bagger en dat is echt wel jammer.

De 3e dag JC, een man uit San Fransico die hem steeds flipt. Haha te grappig om Donna omdat zij hem op zijn fouten wijst was zijn paspoort kwijt. We hebben er 2 uur naar staan zoeken en het was gewoon in een vakje in zijn backpack maar hij werkte niet echt mee dus het was een lange zoektocht. Waardoor we weer laat aankwamen op de volgende camping.

De 4e dag was ik kookgroep met JC, maar hij werkte niet echt mee hij was aan het wachten tot de regen de afwas ging wassen ofzo, hij stond daar maar en liet mij alles doen. Ofcourse zei ik er wat van en hij flipte haha. Ook hebben we vandaag de chimps bezocht, Ooo ze zijn zo grappig en lief! Ze maken echt leuke geluiden en roepen met dat geluid de andere. Het was moeilijk om er te komen omdat je door het oerwoud moest klimmen en klauteren maar het was het zeker waard. Het was echt leuk. We zagen baby chimps en volwassenen en ze gingen elkaar vlooien en het was echt geweldig! S’middags hadden we een thee tour. Met de theeplantage. Maar het regende zo hard dat we eigenlijk alleen maar in een huisje hebben geschuild. We hebben daar een baby van 3 maanden gezien, Mercy, en ze heeft over Niyla heen geplast. Haha. Toen we terugliepen in de regen, gleed er om de beurt iemand uit. Was uiteindelijk best grappig.

De volgende dag weer met regen opstaan, tent afgebroken in een vuilniszak. Daarna bootcruise waar we nijlpaarden zagen, en baby nijlpaarden. De volgende dag was er een party, Niylas verjaardag. Ze bleef maar smirnoffs krijgen en dat lusten ze niet dus ik had een harde taak en moest alles stiekem voor haar opdrinken. Haha. Deze dag heb ik ook een upgrade tot een kamer gedaan het regende weer pijpenstelen dus iedereen nam een kamer. We kregen eerst een sleutel van een kamer die al bezet was. En daarna een kamer nummer 30 die niet bestond wat later kamer 23 bleek te zijn maar niemand zei iets tegen ons. Ze verklaarde ons voor gek dat we kamer 30 niet konden vinden. Toen liepen ze met ons mee en stopte de sleutel in kamer 23 haha. Keuken voor Niyla versierd en hele avond spelletjes gedaan.

Het leukste is dat het de hele tijd regent, maar ook in de truck regent het omdat ie zo oud is en ook in de tenten. Dus ik ben echt blij als het kamperen over is.

De dag daarna gingen we naar Rwanda. We hebben daar het memorial bezocht over de genocide. Het was zo interessant en verdrietig. Ik wist eigenlijk helemaal niets over de genocide in Rwanda in 1994 maar wil er nu echt meer over weten. Je zag er allemaal beelden en foto s en het was echt te verschrikkelijk voor woorden. Er zijn echt honderden mensen vermoord tijdens deze genocide. Er waren beelden van mensen die vertelde over de gebeurtenis en hoe ze de mensen van wie ze hielden vermoorden. Het heeft echt heel veel indruk op me gemaakt.

Tijdens deze trip heb ik in de truck vet veel gelezen in Engels echt veel. Ik heb een boek gelezen over een Australiër die 12 jaar in de gevangenis in Thailand heeft gezeten. In de gevaarlijkste gevangenis heeft hij gezeten en het was interessant om er over te lezen. Ook een boek dat veel indruk over me geeft gemaakt is over een meisje Lon. Ze was 13 en leefde in Thailand. Ze was weggelopen en werd uiteindelijk een prostitué in Thailand terwijl ze pas 13 was om haar familie geld te kunnen sturen. Echt verschrikkelijk. Als ik Thailand ben zal ik waarschijnlijk ook wel zulke meisjes daar vinden echt te erg.

De dagen in de truck zijn gezellig met Niyla. We kijken filmpjes op haar ipod. Zo heb ik nu dus Twilight gezien. En ik vind de acteur dus niet knap haha. Iedereen is vol van hem in de trip maar echt hij is niet knap.

In Rwanda sliepen we met zijn allen in een kamer met stapelbedden, het was best gezellig. We gingen de 2e dag de gorilla tour daar doen. Het was zo indrukkwekkend. We hebben eerst een uur in de regen gelopen en geklauterd in het oerwoud om ze te vinden en dat was echt hard. Het blijkt dat sommige mensen de gorilla’s niet zien door de harde tocht die je ervoor moet maken en ze dus stoppen. Maar nadat we helemaal in de modder, en ik in mijn vuilniszak daar waren aangekomen was het het dubbel waard. O de gorilla’s zijn zo groot. En je zag een hele familie. Baby’tje met moeder. Toen Niyla en ik stonden kwam ze opeens kwaad achter ons opduiken en liet ze mij haar tanden zijn en wij waren bang. Ze was zo boos en liep me aan te staren. Uiteindelijk kwam de gids en ging ze weg achter me langs. Maar ze was zo dichtbij ons. De baby was heel nieuwsgierig en kwam ons goed bekijken. Ik heb veel mooie foto’s gemaakt en het was echt een hele mooie ervaring, ik ben blij dat ik het heb gedaan!

S Middags ben ik met de kok Dougie en Niyla naar de markt geweest om vlees te kopen dat aan spiesen met vliegen hing op de markt, ik heb dat s avonds natuurlijk niet gegeten haha.

De dag naar de gorilla’s gingen we terug naar Oeganda, naar lake Muyoni. Een hoogtepunt van Oeganda en het was er heel mooi. Maar ik heb eigenlijk alleen de bar gezien omdat het regende de hele dag. S’avonds hebben we een groep kids gezien die voor ons gingen optreden om geld in te zamelen om naar school te kunnen. Ze waren vet schattig en deden het vet goed. Uiteindelijk danste iedereen mee en knuffelde ze iedereen.

Vandaag belangrijk nieuws!!!!! MITZZZ komt naar Bali toe! Ik ben zo blij ze komt nu zeker weten en ze heeft een ticket! Dus de laatste 3 weken ga ik met haar Bali ontdekken en onveilig maken. Woehoe ik ben blij!

Volgende dag bushcamp geslapen , snachts kwamen de nijlpaarden het land op en naast je tent gras eten dat was best wel eng. Voor de rest hele dag gereden en koningenacht gemist, helaas. Op koningedag terwijl jullie aan het feesten waren liep ik in de regen een loop safari te doen waar ik alleen waterbokken en mieren heb gezien. 2 uur lopen in de regen en dan zag je niks ik had spijt dat ik niet in mijn bed was blijven liggen en dat op koningedag. Hoe was jullie koningedag?
S’avonds in bar gin Fanta gedronken zodat ik toch dacht dat ik oranje had hahah.

De 2e dag in Jinga, heb ik de hele dag gerelaxed, filmpjes en dit verhaaltje gemaakt! Laatste nacht was fijn in de tent, het regende zo hard dat mijn slaapzak weer nat was. Dus het was een mooie afsluiting. Maar nu geen tenten meer! Woehoe !

De laatste dag alleen maar gereden en in luxe hotel in Nairobi aangekomen!
Voorlopig hoef ik niet meer in tents te slapen! Woehoe!

Morgen vlieg ik naar Bangkok en begint er een nieuw avontuur, ik heb er heel veel zin in!

Thanks voor al jullie reacties, echt leuk! Ennnn hoe was jullie koningedag???

  • 02 Mei 2010 - 14:18

    Mitzi:

    HELL YEAH!! I'm coming. :-) Kan niet wachten. Jammer dat de groep wat minder is. Q-day was echt TOP! alleen het weer was iets minder.. Leuke nieuwe foto's trouwens! Mis je R! Liefs Mits

  • 02 Mei 2010 - 14:19

    Mitzi:

    HELL YEAH!! I'm coming. :-) Kan niet wachten. Jammer dat de groep wat minder is. Q-day was echt TOP! alleen het weer was iets minder.. Leuke nieuwe foto's trouwens! Mis je R! Liefs Mits

  • 02 Mei 2010 - 16:21

    Ab En CorrieBrouwer:

    Hai mop

    Bedankt voor je leuke lieve kaart.
    Jeetje meis wat heb je weer ontzettend veel spannende dingen gedaan en beleefd.
    Jammer dat je roomy niets was ,maar gelukkig heb je aan Nyla een leuk maatje.
    Kan me voor stellen dat je vreselijk baalt van die eeuwige regen.
    Geeft misschien ook wel een klein beetje het gevoel in Nederland te zijn hahaha,hier is ook heel wat gevallen.
    Lijkt me vreselijk iedere dag alles vochtig.
    En inderdaad zet je wel een hele nieuwe mode trend met je Trashmode hahaha
    Heerlijk hoor een hotel,lekker gewoon bedje en douchen .
    Qeensday,was's'morgens nat en heel koud,balen.
    Moest s'morgens werken van 4.30 tot 13.00 u
    achter de bar,iedereen moest natuurlijk naar het toilet door de kou en wilde koffie/thee of om warm te worden jagermeister of een andere borrel,heerlijk.hahaha
    S'middags kwam het zonnetje en was het toch nog heel gezellig en zoals altijd vreselijk druk.
    Gerard Joling niet meer mee gekregen.
    Moest al mijn dronken mannen naar huis brengen hahaha,en de volgende dag de ravage ruimen op mijn werk.
    Dus weer vroeg uit de veren.
    Volgend jaar ben je er gezellig bij.

    Bijna naar Bangkok,zijn op het moment heel veel rellen,Heel jammer dus doe extra voorzichtig
    Het is echt een geweldige stad en de mensen zijn zoooo verschrikkelijk lief
    Heel veel succes en plezier
    wachten vol spanning op je volgend verslag.
    Dikke knuffel van ons.xxx

  • 02 Mei 2010 - 16:34

    Corrie:

    Wat een geweldige foto's
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 73441

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: