Laos en einde vietnam - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Laos en einde vietnam - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Laos en einde vietnam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

27 Mei 2010 | Laos, Vientiane

Waar was ik gebleven...

Waarschijnlijk in Halong bay in Vietnam. Dit was na de nachttrein waar ik mn tel in heb laten liggen. We hadden hier een 4 uur durende boottoer. We zagen daarbij huizen op water en mooie bergen. In de tussenstop kwamen we aan in een grot waar het vet mooi was. De gids was alleen raar, hij zat de hele tijd aan Lucy en Lins kont dus we hebben hem geen fooi gegeven uiteraard.

Daarna aangekomen in Hanoi. Daar ben ik naar een Masoleum geweest. Ik had geen idee wat het was. Na 2 uur in de wachtrij te staan kwam ik erachter dat het was...

Kijken naar een gebalsemende dode man genaamd Ho Chi Minh, hijs heel bekend blijkbaar. Maar niet 2 uur wachten waard geloof me, na 2 minuten om het gebalsemde lichaam moesten we der weg. Het was wel grappig om te zien hoe goed het daar bewaakt was. Er werkte echt miljoenen soldaten. Lucy en ik liepen naar binnen en eerst werden we uit de rij gehaald, je zag onze knieen, dus eerst werden we met kleren helemaal bedekt en zagen er uit als oude omaatjes voordat we de gebalsemde man mochten zien. Ik moet me voortaan toch wat beter inlezen over de activiteiten.

Smiddags heb ik daarna niet meer zoveel gedaan. S avonds moesten we afscheid nemen van de helft van de groep. We waren eerst met zijn 15e en zijn nu nog maar met zijn 8e over. Het afscheid was oke. Ik had niet echt een band met de mensen die weg gingen dus dat scheelt.

Tijdens dit afscheid werd er bekend gemaakt door Collin. Hij was daar met zijn vriendin Faily. Ze hadden 7 maanden een relatie en daarvan was zij 3 maanden aan het reizen. Maar goed hij maakte bekent dat ze waren verloofd de avond daarvoor hij had haar op het strand gevraagd. Hij had het denk zomaar bedacht want hij had niet eens een ring. Maar het was wel schattig, sommige meisjes uit groep moesten huilen omdat het zo romantisch was. Ik was eerder verbaasd want ze maakte elke dag ruzie over alcohol. Zij mocht niet drinken van hem maar goed.
Later die avond gingen we met zijn alle uit in een bar en iedereen stond te dansen op de dansvloer.
Ik was met Beth mijn kamergenoot wat eerder naar huis gegaan. Je wilt trouwens niet weten hoe haar benen eruit zien. Ze heeft allemaal rode bulten over der hele benen schijnbaar van muggen maar het ziet er uit als een hele erge vorm van waterpokken!

Maar wij waren dus wat eerder thuis, Lucy kwam wat later! En weet je ze heeft met de leider gezoend! Ik had er al om durven wedden eigenlijk het was overduidelijk dat hij haar leuk vond maar van haar! Haha er waren dus veel dingen gebeurd op deze avond.

De 26e gister, ben ik in laos aangekomen, deze rit duurde 10 uur maar we hadden een prive busje dus het viel wel mee. Daar kwamen we rond 4 uur aan en toen zijn lucy en ik even het lokale marktje op de hoek wezen opzoeken. Heeel erg gezellig was dat en daarna zijn we naar het enige restaurantje geweest in het dorpje. Er waren geen toeristen te bekennen. Het was erg leuk.

Vandaag ben ik in Vientenne de hoofdstad van laos het lijkt niet echt op een hoofdstad want het is niet erg druk maar ach het is er leuk.
Op de hoek van hotelstraat zit een geweldige bakker met taartjes en alles dus het is jammer dat we hier maar 1 dagje blijven.

Vandaag hebben we ook een ark opgezocht, bovenop zag je het uitzicht over de hele hoofdstad van Vietnam.

Vanavond lekker eten en morgen weer naar een ander stadje, en over 2 dagen hebben we boottrip wat echt heel leuk schijnt te zijn! Heb er helemaal zin in! Jullie nog steeds bedankt voor al jullie reacties!!


kusjes luf u en tot over een maandje

O neee ik vergat het spannendste. op de 10 uur durende trip naar Laos moeste Lucy en ik zo nodig plassen dat de buschauf dringend moest stoppen. Nou dat duurde nog 10 min nadat we het hadden gevraagd toen we echt schreeuwde om stop! wij op iemands terrein omhoog lopen om te plassen! Ik had me broek nog niet naar beneden gedaan en toen hoorde we woeffffffff. O jee we hebben gerend zo hard als we konden en de honden volgde ons helemaal naar beneden. Het was zo moeilijk he rennen, terwijl je vet nodig moest plassen terwijl je bijna wordt opgegeten door honden. Op een haar na konden we in de bus jumpen. het waren echt enge honden en we hadden nog steeds niet geplast. Gelukkig 5 min later vonden we een veilige plaats waar alleen de mieren ons aanvielen! De hele bus inclusief de chauf had de dag van hun leven ze hebben ons zo hard uitgelachen dat wil je niet weten. Wat nog het allergrappigse was trouwens!! In bus aangekomen zaten onze slippers en voeten onder hondenpoep! Dit was de spannendste wildplaservaring in mijn hele leven!




  • 27 Mei 2010 - 11:45

    Mitzi:

    hahahahah.. mega cool man! Plassen in het wild. TOP

  • 30 Mei 2010 - 12:00

    Oma Suze En Opa Piet:

    Lieve Rachelle.
    Wij mannen hebben het makelijk met plassen.
    Maar Rachelle heb jij soms een mieren lokdoosje?[geintje]
    Wij vinden het nog steeds leuk wat jij allemaal mee maakt.Doe voorzichig.kusjes.Oma Suze en Opa Piet.

  • 30 Mei 2010 - 16:09

    Ab En Corrie:

    Hahahaha dat zal er heel hilarisch hebben uitgezien hahaha Poep wat zal het gestonken hebben .Meid,meid,meid je kan een boek schrijven met al je reisverhalen ,geweldig
    En nu op naar Indonesie,spannend hoor
    wat zal je daar weer allemaal beleven,geniet nog maar lekker van alles wat je doet,ziet en meemaakt,maar blijf voorzichtig.
    heel veel plezier ,vol spanning wacht ik op je volgend verslag dikke knuffel van ons xxx

  • 02 Juni 2010 - 14:19

    Lisa:

    Hahahaha geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 73427

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: