Einde Laos Tubing, boottocht etc - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Einde Laos Tubing, boottocht etc - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Einde Laos Tubing, boottocht etc

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

02 Juni 2010 | Laos, Vientiane

Laos 2, Tubing, watervallen, Boottocht etc
We kwamen laat aan in het plaatsje Vang Vieng dus de eerste dag hebben we niet zoveel gedaan. Vang Vieng is eigenlijk niet echt een veilige plaats. Er staan overalborden met wietpizza’s mushroom cocktails, kortom overal drugs en iedereen is dronken. Je ziet er regelmatig iemand van een scooter afliggen of iemand die niet meer op zijn benen kan staan. Dat is eigenlijk best zielig. Een ander bekend fenomeen in Laos Vang Vieng is tubing eigenlijk wordt het door reisbureaus sterk afgeraden maar wat je ook echt niet kan missen als je in Vang vieng bent. Het wordt afgeraden omdat er veel botbreuken door dronken mensen door komen die niet weten wat ze doen. Ik zal eerst even uitleggen was het is. Je gaat via een rubberband waar je in zit de rivier af en gaat rustig met de stroming mee. Je zou denken daar is dus niks gevaarlijks aan maar….. Onderweg heb je allemaal barretjes langs de kant van de rivier waar je moet stoppen en gratis shotjes moet drinken. Hahah vandaar dat het dus gevaarlijk is mensen gaan dronken de rivier af. Maar met ons viel het allemaal wel mee. We deden ook de beruchte gevaarlijke trapeze activiteiten op het water en ze waren eigenlijk vet cool!!! Ze zijn alleen gevaarlijk voor de dronken mensen die niet meer weten hoe ze moeten zwemmen of landen. Maar goed het was dus een leuke ervaring lekker zonnend in de rubberband de rivier af en af en toe wat drankjes. Oja en ook hebben we ondertussen mud volleybal gespeeld wat echt zo grappig was. Je gleed steeds uit en iedereen zat onder de modder. Ik zal de fotos snel plaatsen! (rachelle4190.hyves.nl)

De dag daarna hadden we een lange busreis van 7 uur en zijn we savonds naar een barretje geweest Utopia. De dag daarna is de helft van de groep smorgens eerst gaan olifantrijden. Ik ging het niet doen want heb het al in Nepal gedaan. Maar mijn vervelende kamergenoot Bethany ging ook niet. Zij doet nooit iets en ligt de hele dag maar op bed tv te kijken echt saai en ik heb de kamer dus nooit alleen en omdat ze dus nogal boring is ben ik meestal in Lucy s kamer. Maar ik ben dus smorgens op pad gegaan en ging het dorpje verkennen genaamd Luang prabang. Ik ging maar niet heel ver lopen want naar het centrum is het 25 minuten lopen. En ik dacht oke 25 minuten is oke maar dan moet ik ook weer terug dus bleef in de buurt van het hotel. Om 1 uur zijn we met zijn alle naar de watervallen geweest. Waar we lekker hebben gezwommen. Ofcourse Beth niet als enige want die is saai. Ze ging wel mee en we konden haar op het eind niet meer vinden. Was ze onder een boom niks zitten doen. Echt ongezellig iedereen lekker badderen, en van de watervallen jumpen en zij niet. Wat trouwens heel raar is ik heb het in Afrika en hier opgemerkt in kleine riviertjes met watervalletjes zwemmen kusvisjes. Echt hoor de hele tijd komen vissen je voeten zoenen. Ik denk dat dat bij de watervallen hoort. Bij de watervallen was ook een opvangcentrum voor beren die daar een speelparadijs hadden, heel leuk! Na de watervallen, terug naar het hotel en s avonds gingen we weer naar Utopia. Waar het volleybal gevecht begon. Ze hebben in een restaurant een volleybal ruimte met zand, zo cool! Aaron, broer van Lucy was erg egoïstisch met de bal en bleef maar zeggen dat hij in zijn eentje speelde en het allerergste was hij noemde me steeds Beth. Nou kwader kon je me niet krijgen hoe kan je mij met haar vergelijken. Dus nadat ie een tijdje egoïstisch met de bal had gespeeld en alle meisjes steeds vet noemde. ZOOO gemeen hij noemt ons steeds dik maar zelf heeft hij rugvet en hij kan het niet hebben dat ik dat heb opgemerkt dus probeert die me terug te pakken. Tot nu toe niet gelukt. Maar goed nadat hij me steeds Beth noemde ging ik maar even serveren zodat ik steeds op zijn plaats kon lopen haha erg grappig. Lucy en ik worden echt gek van hem! Het was uiteindelijk een leuk volleybal gevecht Aaron werd wat aardiger en iedereen zat aan het einde helemaal onder het zand.

De dag daarna hebben Lucy ik en Shane eerst het monkritueel bekeken smorgens om 5 uur. Erg interessants de monks lopen met hun kannetje van riet langs mensen die aan de kant zitten van de weg en die eten offeren en krijgen dat dan in hun kannetje. Shane vertelde me dat ze dat later opeten. Maar was erg interessant om te zijn. De planning was dat iedereen zou gaan maar iedereen was te lui en wij waren de echte diehards maar het was echt de moeite waard. Daarna begon de boottoer over de rivier van Laos naar Thailand. We hadden een privéboot met gratis koffie thee en water maar voor de rest was het eigenlijk saai 9 uur op een boot zitten waar niks te doen was en het ergste was hij was overdekt dus zonnen zat er niet bij. Maar Lucy en ik hadden toch zonplek gevonden voor het stuur, heel klein plekje en gingen daar zonnen maar nu uur werden we daar weggehaald je mag namelijk niet aan de top zitten van een boot daar stond een God van de eigenaren van de boot en dat kon echt totaal niet. Tjaa we schaamde ons best maar ze hadden het maar eerder moeten zeggen dan hoor. De God was trouwens een steen met een bloemenkrans met sigaretten eromheen dus we konden niet doorhebben dat het een God was. Daarna ging ik maar slapen, toen ik wakker werd had de gemene Aaron suiker over mijn haartjes gegooid! Hoe gemeen en ik moest natuurlijk met Lucy wat terug bedenken. Toen hij later lag te slapen, we hadden een miskoop gedaan lelijke groene glitternagellak, heb ik dat op al zn teennagels gedaan en hij had gewoon niks door terwijl die lag te slapen. Iedereen kwam niet meer bij van het lachen. Vooral toen hij wakker werd en niks doorhad maar pas na 5 minuten. Hij was totaal uit zijn humeur, Aaron s uiterlijk is heel belangrijk voor hem (daarom is hij ook zo boos op dat ik hem rugvet noem maar hij noemt alle meiden hier vet met vlees op de benen enzo dus hij verdiend het) maar daardoor wist hij niet hoe snel hij de groene glittertjes van zn teennageltjes moest krijgen. En dat deed die met zijn zakmes want wij gingen de remover natuurlijk niet geven. Het was heel lachwekkend ik hoop alleen niet dat hij mij weer gaat terugpakken. Grrrrr.

Savonds op 7 uur kwamen we aan op een ander plaatsje in Laos waar we wat hebben gegeten en daarna zijn gaan slapen, wachtend op de volgende lange boottocht van de dag daarna.

De volgende morgen vroeg opstaan en weer de boot op! Het grappige was gister had 1 meisje uit mijn groep Lin 2 dikke onstoken ogen en vanmorgen hadden 4 mensen het! Dus die lopen nu allemaal met vet enge dikke rode ogen. Ik hoop niet dat ik het ook krijg want het verspreid zich dus snel!!

Na de lange boottocht aangekomen bij de Thaise border waar we 2 minuten vandaan nu overnachten in een hotel.
Morgen gaan we vroeg naar Chain Main en snachts met de nachttrein naar Bangkok en dan zit deze trip er al weer op! En ga ik naar Indonesie! Mits komt nu ook echt al snel en daar heb ik vet zin in!

Nog steeds heel leuk al jullie reacties! Ik heb ook weer wat nieuwe fotos geplaatst!

  • 02 Juni 2010 - 19:32

    Ab En Corrie:

    Hai lieverd
    Wat een nare jongen is die Aaron,of is het gewoon aandacht vragen en dat hij je stiekem heel erg leuk vindt.hahahaha
    Chain Main dat is toch waar de Longnecks wonen,
    Weet niet hoe lang je er met de trein over doet
    Het laatste stukje van de nachttreinvlak voor Bangkok loopt het spoor dwars door een nauw straatje met marktkraampjes zie ze bij iedere trein aan de kant moeten halen ,leuk om even uit het raampje te kijken .
    Goede reis ,ga ff je foto's bekijken.
    liefs van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 73427

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: