Aankomst Mits en Kuta!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Aankomst Mits en Kuta!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Aankomst Mits en Kuta!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

15 Juni 2010 | Indonesië, Bali

Eerste paar dagen in Denpasar en aankomst Mits, Kuta!!
De dagen voordat Mits kwam heb ik een beetje in Denpasar rondgehangen. Lekker op strandje gechild, gelezen gewoon beetje genikst.
Op het strand na de fransman is er nog 1 keer een rare man naar me toe gekomen die aan me vroeg waar het naaktstrand was maar voor de rest gelukkig geen engerds. Ook op 1 van de stranddagen kwam een hond me de hele middag vergezellen, hij was gewoon lekker voor me gaan liggen en niet meer weggegaan totdat ik wegging. Ik heb me toch nog best vermaakt voordat Mits kwam ook al heb ik me soms dodelijk verveeld!

De 12e in de morgen moest ik dan afscheid nemen van de kakkerlakjes in me kamer. Trouwens he zijn kakkerlakken nachtdieren? Want snachts ontwaakten ze alleen en liepen er 6 in de badkamer maar overdag zag je ze niet. Maar oke, uitgecheckt en op naar het vliegveld om Mits op te halen.
Ze zou om 1 uur aankomen en om half 2 had ik er nog niet gevonden, we waren elkaar misgelopen en vonden elkaar pas om 2 uur! Gelukkig hadden we in ieder geval elkaar gevonden en gingen we met de taxi naar Kuta waar de eerste week ons hotel is geboekt.

Het hotel in Kuta is best goed! We hebben een zwembadje met een barretje erin. Het is een leegstaande bar dus je kan je eigen drankjes mee het zwembad in nemen. De kamer is leuk met een terrasje voor. Jep prima kamer. De eerste middag hebben we Kuta een beetje verkent. Kuta is heel mooi, net als de rest van Bali overigens, echt een paradijsje! Je hebt er veel mooie gebouwen, leuke winkelstraatjes, mooi strand, palmboomtjes en over tempels en mooie versieringen in de straten. Op de straten vind je op veel plaatsen bloemenmandjes ter offer van de goden en overal zie je rieten versieringen dat zal ook wel iets met de goden te maken hebben. De eerste dag hebben we in ieder geval een beetje winkeltjes gekeken, strand gezien, daar wat gegeten in een vet leuk huisje en daarna kwamen we terecht in het winkelcentrum whaha! Die ligt aan het strand! Ook hebben we savonds in een vet super de luxe hotel een pina coladaatje gedronken met uitzicht op de zee ook in zon speciaal huisje. Het is een houten hutje met kussens waar je in zit heel gezellig. Het hotel had een mooie tuin en een huge zwembad met nepzwanen erin echt heel mooi. Daarna terug naar hotel gegaan want het was natuurlijk pas de eerste dag!

De 2e dag in Kuta was een strand , massage en shopdag! S ochtends eerst een cream bath massage. We hadden verwacht dat we in een cream bath zouden zitten, terwijl ze je schouders zouden masseren enzo maar het was een haarmassage. Wel echt lekker hoor met cremetjes in je haar en ze gingen je hoofd masseren. Daarna winkeltjes gekeken, naar strandje geweest, excursie voor de volgende dag geboekt genaamd de Vuklcano toer en bij het zwembadje wat Bintangetjes (Balies speciale bier) gedronken. Erg gezellig. S avonds gingen we naar Legian street want Mits wou een tailer made jasje laten maken en we zijn daar een vet leuke cd/dvd winkel tegengekomen met een leuke eigenaresse die ons samen met haar Australische vriendin Danika heeft uitgenodigd om morgen met haar te partye!. Tijdens het winkelen kwamen we aan bij een karaoke bar genaamd espresso. Waar we de hele tijd zijn gebleven tot 12 uur! We hebben niet eens gegeten haha omdat we daar zo plots binnenkwamen maar het was in ieder geval SUPER daarbinnen. Mits en ik hebben samen I love rock and roll van Britney spears en I will survive door de microfoons geblerd en Mits alleen nog Nobodys wife! Het was in ieder geval een top avond! Er zijn hier in Bali veel Aussies (Australiers) en die muzieksmaak, wat ze zingen met karaoke is echt een verschrikking! Maar goed. Het was in ieder geval de eerste leuke topavond. We gingen rond 12e weg omdat we de volgende dag een excursie hadden gepland en moesten om 7 uur opstaan.

De excursiedag…
Eerst stond het Barongdansen op het programma. Barong is een mythisch dier. Het gaat over het gevecht tussen goed en kwaad. Het was in ieder geval heel komisch met veel kostuums en tierelantijntjes en de hele tijd muziek. Er kwamen apen in voor, de barong, en andere dieren en mensen. Mensen hun neus werd eraf gebeten door een aap en mensen werden vermoord en geslagen met takjes. Ook was er een soort clown die leek op IT van de film en die was heel gemeen! Een heel dramatisch gebeuren maar wel grappig om te zien!
Het tweede op het programma was het wevingsproces dat we hebben gezien. Daarna een zilversmid en toen de schilderijen. Daarna de Holi Spring watertempel gezien wat een mooie tempel was met veel water. Toen de achtelijk dure lunch in Kintamani. Het was een buffet waarbij je uitkeek op de vulkaan Mount Batur wat wij dachten het hoogtepunt zou zijn van de toer het heet immers niet voor niks Vulcano toer. Maar het was mistig en we konden hem niet eens zien! En wij hadden toch wel verwacht dat we er dichtbij zouden komen maar je zag het alleen van de verte dat was dan wel weer een domper maar ach. Na de vulkaan nog even de rijstvelden gezien. Toen naar Ubud waar we een half uur shoptijd kregen en toen terug naar het hotel. Het was een lange dag en we hebben veel gezien maar vonden het erg jammer van de vulkaan!

Savonds hebben we WK gekeken in een kroegje waar alleen maar Nederlanders waren! Het was erg gezellig en het beste natuurlijk we hebben gewonnen!!!!!! Woehoe!
Daarna hebben we dat even gevierd met een drankje in een discotheek en zijn toen naar bed gegaan!

Dat waren de eerste paar dagen. Ik zal proberen wat fotos op rachelle4190.hyves te zetten!

Thnx voor al jullie reacties!

kussssssssss

• 15 Juni 2010 - 04:41

Mitzi:

Topverhaal! :-) 2-0 blanda haha dat ben je vergeten te zeggen, iedereen zegt de hele tijd blanda blanda!! dat is nederland in het indonesisch. We hebben ook veel indonesische woordjes geleerd!! terima kasih is dankjewel en selamat siag goedendag. xx

• 15 Juni 2010 - 06:20

XXXXX Luna

• 15 Juni 2010 - 13:00

Jan De Boer:

hoi Rachelle
    Ik ben net erug van 6 weken fietsen naar Santiago de Compostella (spanje) en lees je verslag. Je bent nog steeds bezig met je wereldreis zie ik. Indonesie is mooi he? Je geniet er nog steeds van.
    Groeten
    Jan

• 17 Juni 2010 - 08:48

Hans En Wil:

17 juni. Gefeliciteerd met je neef !
    Je kunt na deze reis wel bij een reisbureau gaan werken. Als je zo enthousiast over je reizen vertelt, wil iedere klant er ook wel naar toe. ( maar dan wel met provisie gaan werken). Rachelle, nog een fijne tijd ! groeten van Hans en Wil Jonker.