excursie, afzetterij, en andere praktijken - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu excursie, afzetterij, en andere praktijken - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

excursie, afzetterij, en andere praktijken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

17 Juni 2010 | Indonesië, Bali

Excursiedag, afzetterij en chillen!!!
15-05
Mits en ik hebben eerst even lekker uitgeslapen op deze dag. Daarna lekker wezen badderen bij ons zwembadje van het hotel. Nog even geshopt. We hebben de Gili islands deze dag geboekt voor 3 dagen en ze komen ons de 19e ophalen van ons hotel. De Gili islands schijnen echt het paradijs der paradijsen te zijn en we hebben er vet zin in! Daarna gingen we nog even kijken bij het jasje van Mits en bij dezelfde man genaamd Jossi hebben we ook de trip geboekt die de volgende dag zou gaan plaats vinden. We hadden 2 dagen bij hem geboekt. We konden zelf alles samenstellen wat we wilden doen en hebben dat over 2 dagen verdeelt en het zou ons 450.000 rupia gaan kosten dat is 40 euro. Maar later kwam de schijnheil in Jossi naar boven. Maar dat later……

Na de trips besproken te hebben bracht hij ons naar een lokaal plekje in Kuta. Dezelfde avond nog, het was gewoon in een woonwijk. We zagen daar een schoenmaker en een zilversmid. Echt heel leuk allemaal. Mochten het leer van de schoenen bekijken. Allemaal rare slangenleer hadden ze ook het was in ieder geval heel leuk omdat het zo lokaal was en er geen toeristen waren. Na deze korte rondleiding zijn we naar een Nederlands barretje gegaan en hebben daar lekker patatjes gegeten en een broodje kroket. Hmmmm was erg lekker. Toen dachten we goh laten we onze benen hier is laten waxen. Nou dat was een marteling hoor. Het duurde punt 1 lang, punt 2 we hebben geen veel meer over. Ze trokken niet alleen onze haren eruit maar ook ons vel. Punt 3 nadat het klaar was was er nog steeds haar. Het was gewoon afschuwelijk. Eens maar nooit meer. Het rare was ik had het ook in Nepal gedaan maar daar deze ze het veel beter. Mits vertelde dat het komt omdat ze er geen talkpoeder onder doen. In ieder geval het was niet leuk.

De volgende dag moesten we om 7 uur opstaan voor de excursie die we zelf hadden samengesteld. Vandaag hebben we dan ook het zuiden van Bali gezien. Eerst gingen we naar Nusa Dua waar we naar een strandje gingen genaamd Geger beach. Het was een mooi strandje maar het was vooral leuk omdat er 2 poepies van jochies waren die het leuk vonden om op de foto te gaan. 2 Balinese jochies en die bleven maar lachen echt te schattig. Na dit strand gingen we naar een watersport strand maar daar vonden we niks aan we wilden helemaal geen watersport doen. Daarna zijn we naar een echt mooi strand geweest Padang Padang. Dit strand is echt een baaitje met een cliff en mooi dat wil je niet weten. Hier zijn we ook een uurtje gebleven. Het grappige was Mits en ik wilde niet nat worden omdat we de hele dag nog in de auto moesten zitten tot savonds 7 uur. Dus we hadden geen zin in natte kont en gingen dus pootje baden. Nou dat ging dus maar even goed. Onze spullen hadden we best ver van het zeewater gelegd maar op een gegeven moment kwam er zon grote golf dat hij alleen mijn spullen bereikte. Die van Mitzi niet terwijl die der gewoon naast lag maar precies zon inham bij mijn spullen zodat echt al mijn kleren, tas, sarong alles was nat, zanderig met zeewier. Afschuwelijk! Ik had geen kleren meer maar gelukkig hebben mijn mobiel en camera het overleefd. Het was eigenlijk best grappig, ik wou niet nat worden en vervolgens zijn al mijn spullen nat, nog een mazzel dat de zee ze niet met zich mee heeft genomen. Dus ik vet zielig terug naar de taxichauf Jossi ik zag me al de hele dag lopen en zijn nieuwe auto vuil maken (ik had gelukkig Mits sarong die mocht ik lenen) maar hij stelde gelukkig voor om ons terug te brengen naar ons hotel om ons te verkleden! Pfff dat was een opluchting.
Na de verkleed en douche partij gingen we naar de Uluwata tempel. Deze tempel bevat veel apen en staat op een cliff. Daar aangekomen kwam eerst een gids ons lastig vallen maar wij hadden geen gids nodig. Maar Mits was een beetje bang voor de aapjes dus ze wou gewoon een beschermende man, maar we moesten hem dik betalen dus hebben dat toch niet gedaan. We zagen apen naar mensen hun tanden showen, er was een meisje net door een aap gebeten, 1 aap pakte een zonnebril af van een vrouws hoofd en een andere aap had weer een pluk haar uit een vrouws hoofd getrokken. Ook deden de apen de honden pijn. De apen waren dus eigenlijk best eng en kwade apen. Wij hadden gelukkig een stok waar ze bang voor waren. Die hadden we van de grond gepakt om ze van ons af te slaan mocht dat nodig zijn. Nouuuuu ik heb de stok 1x gebruikt. De aap was zijn nagels in een hond aan het zetten en toen heb ik even met de kwaadaardige stok gezwaaid! Voor de rest was de Uluwatu tempel wel mooi maar de apen waren stom.

Na de Uluwata tempel gingen we naar Jimbaran. Dat is aan de zee en staat bekend om zijn seafood. Mits en ik waren daar op een marktje met allemaal vis aangekomen. De Balinezen gingen trots op de foto met hun grote visvangst en het was echt het leukste van de hele dag. Al de verschillende grote vissen, haaien wat we hebben gezien, heel indrukwekkend. Daarna hebben we daar savonds in een restaurantje aan de zee de zonsondergang bekeken. Mits was daar liever met een romantische man dan met mij. Maar ach ik moest het er maar mee doen he haha. We hebben daar lekker baracuda vis gegeten met een garnaal. Het eten was in ieder geval erg lekker. Helaas probeerde ze ons wel af te zetten met de rekening maar dat hebben ze later terug gedraaid. Het was in ieder geval een leuke avond.

Daarna terug op weg naar het hotel. Toen we moesten betalen was de onschuldige Jossi onze gids niet meer zo onschuldig. Hij wou opeens 450.000 40 euro per dag in plaats van voor 2 dagen!! Het grappige was we kwamen bij Jossi de tailor aan met het verhaal over de eerste excursie die we hadden gedaan en hij liet toen blijken dat hij het voor veel goedkoper kon doen. Voor 15 € per dag had ie gezegd. En nu wou die ons dus gewoon afzetten door er voor 1 dag zoveel voor te vragen. We waren echt totaal verbaasd en voelde ons belazerd. We hebben hem 325.000 betaald en de dag daarna af gezegd. We gaan hem niet 40 euro per dag geven als het normaal 30 is dat was het voor die andere excursie en zijn excuus was bij mij krijg je meer ervaring. Nou echt niet we hebben niet meer ervaring gehad dan bij die andere excursie hoor. De onschuldige Jossi viel door de mand en was niet meer de coole gids. We gaan de activiteiten die we morgen wilden doen wel in Ubud regelen bij normaal excursie bureau dan is het wel 30 euro maar kunnen we het zelf samenstellen. En we betalen vooraf we willen niet weer hetzelfde als met huichelachtige Jossi. En het ergste is we voelden ons nog schuldig we dachten hebben we het verkeerd begrepen ofzo maar echt niet als we het alle 2 dachten. En het aller ergste is we moesten de dag daarna terug naar zijn winkel voor Mits leren jasje.
De excursiedag was dus wel leuk maar liep dus minder leuk af.

De volgende dag konden we in dat geval lekker uitslapen want we hadden geen excursie meer. We gingen ontbijten en toen lekker naar het zwembad. Waar we een nederlands stel met hun kindje hebben ontmoet. Daar hebben we even mee gepraat en moesten toen naar de winkel van Jossi voor Mits jasje. Nou die was dus niet goed he. Hij was wel mooi maar totaal anders dan ze had gezegd. Jossi had het verkeerde plaatje aan het naaimannetje laten zien. Dussss… Moesten we wachten op Jossi, het duurde gewoon een uur voordat hij kwam. Hij had het weer over zijn missunderstandig dat was dan al de 4x dat hij ons niet begreep. We moeten vanavond weer terugkomen, nou mij benieuwen hoe het afloopt.

Voor de rest hebben we het echt super naar ons zin hier! Vanavond gaan we lekker in een lokaal restaurantje, weer naar de stomme Jossie en gaan we partyen!

Nou jullie zijn weer helemaal bij!!!!

kusssssssssss

Oja en nog even wat indonesische woordjes:

Dankjewel= Terima kasi
goededag= selematsian
hoe gaat het= apa kabar?
goed= bike
hoeveel kost het= Berapa ini?
lekker eten= saya suka makana ini
rekening= minta bon
sorry= permisi
hoe heet jij= Sjapana manya
mijn naam is= nama saja...
goede prijs= bakus arkana
goedkoop= mura
leuk je te ontmoeten= saya suma sanang paramu kgamu
strand= pante
mooi= tjantik

Nou ook even wt indonesisch!

Kussssss

• 17 Juni 2010 - 11:57

Arda:

Leuk verhaal! Wat akelig als de ware aard van zo iemand ineens naar boven komt :( Ik hoop dat alles goed gekomen is met het jasje met met jullie excursie!!

Sorry, kon het niet laten...

Dankjewel= Terima kasih
    goededag= selemat siang
    hoe gaat het= apa kabar?
    goed= baik
    hoeveel kost het= Berapa harganya?
    lekker eten= saya suka makanan ini
    rekening= minta bon
    sorry= permisi
    hoe heet jij= Siapa namanmu
    mijn naam is= nama saya...
    goede prijs= bagus harganya
    goedkoop= murah
    leuk je te ontmoeten= saya sanang bertamu dengan kamu
    strand= pantai

Zeikerd
    Bemoeial
    Mazzel
    ......

Zo te zien verveel je je in ieder geval niet.
    Nog veel plzr daarow
    X

• 20 Juni 2010 - 17:31

Corrie:

Hai Lieverd

Wat een flessentrekker die gids.
    Maar denk altijd maar zo ,weer wat geleerd.
    Heb je foto's bekeken en het ziet er prachtig uit,misschien wat voor ons in Jan./Febr.hoe is de temp. daar dan.?
    Jullie hebben in ieder geval weer heel wat meegemaakt/gezien en gedaan.
    Zeer benieuwd hoe de eilanden zijn.
    Zijn gister gezellig met Ruud en mama uit eten geweest,en hebben thuis jullie mooie katten familie bewondert.geweldig.
    Lieve schat geniet nog even lekker,want het eind komt nu helaas echt in zicht.
    Maar mama en oma kunnen bijna niet wachten en tellen de dagen dat ze je weer in hun armen kunnen sluiten de lieverds.
    Heel veel plezier nog veel liefs van ons xxx