Bolivia Salt flats - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Bolivia Salt flats - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Bolivia Salt flats

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

27 November 2013 | Bolivia, Uyuni

Lagoons en Salt flats Bolivia
8 u opgehaald om naar Bolivia te gaan. Grens over, leek niet eens op een grens.

Daarna door de woestijn crossen met n jeep. Eventjes geluncht en gezwommen in n lagoon. Water was gewoon 30 graden! Heerlijk. Daarna weer verder met de jeep
We zijn op meer dan 5000 meter hoogte geweest. Zagen geijsers waar gewoon egt rook vanaf kwam en wat borrelde. Als j zo hoog zit kan j last krijgen van hoofdpijn etc maar daar hebben ze wat op bedacht een soort legale drugs coca bladeren dus dat hebben we geprobeerd! Haha voelde niet egt wat alleen de smaak v blaadjes in m'n mond haha. Ook nog een rode lagoon gezien erg mooi met flamingo's.

Daarna aangekomen in een soort van slaapplaats. 1 kamer met 8 bedden ofzo maar ik in eentje met 4. Alles zit wel helemaal onder het zand en het stof! En er is geen douche dus lekker stoffig blijven. Ook is het super winderig in de woestijn dus dat maakt het erg koud.

De bedden waren weg hard, en als je wakker werd was ademenen erg moeilijk door de hoogte. Om 8 u gingen we weer op pad door de woestijn. Hebben nog wat lagoons met flamingo's gezien iets met gekleurde rotsen wat hier echt heel bijzonder is, was wel mooi hoor. En een actieve vulkaan gezien van een afstandje. Geluncht op een super mooie plek en daarna gestopt in een plaatsje om wat water te kopen enz. En daarna naar volgende hostel. Ik ben trouwens gewoon verbrand op m'n oren haha. Daarna Is er lekker voor ons gekookt daar. Nog een kaartspelletje gedaan en gaan slapen. Morgen weer 7 u ontbijten. In Bolivia is het trouwens 5 u vroeger.

Best lekker geslapen, 7 u ontbijt daarna naar salt flats. Eerst naar een plaatsje met alleen cactussen. 30 min berg beklimmen voor een mooi uitzicht was wel mooi hoor. Plaatsje heet isla incahuasi. Kijk je uit over heel de Salt flats super mooi met allemaal cacatussen. Daarna geluncht in de Salt flats is gewoon helemaal van zout. Ook kinoa gegeten iets wat uit deze streek komt. Best lekker. Nog naar een soort van plaatsje geweest met allemaal oude treinen. En daarna naar uyuni plaatsje in bolovia waar we gaan slapen vanacht. En vanavond pizza eten!!!

• 27 November 2013 - 21:21

Corie:

Hahaha Rach aan de coke hahahaWeer veel mooie plaatsen gezien en genoten Heb dat Salt Flats wel eens in een reis programma gezien ,echt gaaf l
    En vanavond lekker ....Pizza ,Eet smakelijk en veel plezier ,Liefs van ons x

• 28 November 2013 - 08:02

Jenny:

5000 meter! Dan wordt Quito appeltje eitje....... Kun je die blaadjes gewoon op de luchthaven halen? Was gister blij met de app. In twee dagen tijd heb je ontzettend veel gezien. Hoop dat de pizza lekker was en de wijn? Take care XX Mam