lake titikaka - Reisverslag uit Quimsacruz, Peru van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu lake titikaka - Reisverslag uit Quimsacruz, Peru van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

lake titikaka

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

07 December 2013 | Peru, Quimsacruz

Titikaka lake
Om 7 u ontbijt. Om 8 u werden we opgehaald en gingen we met fiets taxi's naar de boot. Vet leuk die fiets taxi's ze gingen super hard echt leuk :)!

Taquila island
Daarna 3 uur met de boot naar taquila island. Daar hebben we een uur een berg opgelopen en allerlei inwoners ontmoet. Zo leuk. Ze dragen daar allemaal mutsjes. De mannen dan. Een wit met rode als ze single zijn en n rode als ze getrouwd zijn. De vrouwen dragen een zwarte sjaal met franjes eraan als ze getrouwd zijn en als ze niet getrouwd zijn heldere kleuren. Als een man met een vrouw wil trouwen moet de man zijn muts laten zien aan de familie. Die moet hij namelijk zelf breien. Haha hij moet dus vaak breien voordat hij een goede muts heeft. Bevalt de muts de familie dan mogen ze trouwen is de muts van slechte kwaliteit geeft de familie hem terug en moet hij weer breien. Als hij dan getrouwd is mag hij een rood mutsje voor zichzelf breien en voor zijn echtgenoot de sjaal. Het is dus belangrijk op dit eiland dat je als man goed kunt breien. Als je dat dan hebt gedaan hoeft de man niet meer te breien en doet de vrouw het. Grappig he ;)!
We hebben ook lekker geluncht op het eiland.

Liquina island
We gingen onze moeder of vader ontmoeten werd er gezegd en toen moesten we zeggen: Waliki si tu wha wha Rachelle haha en toen zei die moeder dat ze janet heette. Daarna gingen we voetballen met de locals. Nou verloren natuurlijk. Was ook beetje te fanatiek nog gevallen ook :( haha.

Daarna werden we gekleed als locals super geinig en toen gingen we dansen als locals. Daarna werden we per 2 naar ons gezin gebracht. Mijn gezin bestaat uit een vader, Een moeder, Elvis een jongetje van 5 en albina een meisje van 7. Ze gingen meteen al hun speelgoed laten zien! Ons huis is wel heel hoog in de bergen dus was nog best n klim vooral na het voetballen en dansen. We moeten alleen naar beneden voor de wc en douche die niet zijn aangesloten haha. Dusss. Ook ging het meisje mijn haren vlechten. Om 7 u gingen we eten. Was erg oncomfortabel. Ik heb geprobeerd beetje Spaans te praten. Mel m'n kamergenoot wist niks. Maar ging erg moeizaam. Ze wilde ons ook dingen verkopen volgens mij. Heel vreemd. Maar ja na een uur hadden we het voorgezien en gingen we slapen om 8 u al. Terwijl k dit schrijf is er een super grote mot tegen mijn gezicht aangevlogen!!!!! Ik heb hem moeten doden!! Pff en nu maar proberen te slapen haha.

6:30 moesten we wakker worden. Nog best lekker geslapen. We kregen ontbijt. Hun speciale brood en een gekookt eitje. Daarna moesten we werken. Omg zwaar. 2 uur lang. We hebben de koeien eten gegeven, de varkens, de ezels, de schapen. De schapen naar een weiland gebracht en vastgebonden. Ook de varkens naar een weiland gebracht en vastgebonden. De ezel helemaal naar beneden gebracht en toen vol met allemaal hooi ofzo weer helemaal terug naar boven gebracht. Echt vaak op en neer gelopen naar het huisje. Daarna kregen we daar lunch. Weer soep met dingetjes erin en rijst met aardappels. Het eten was elke keer super veel en konden het onmogelijk op. Maar was wel een super leuke ervaring. Daarna gingen we terug naar de boot en zeiden gedag. Unieke ervaring maar ben wel blij dat we weer terug gaan naar het vaste land. Want praten is echt super moeilijk met hun.

Titino island
Een eiland dat gewoon op het water drijft met stro en blokken echt mooi om te zien. Huisje van stro van binnen gezien. Super klein en daar woont gewoon n gezin! Daarna om het eiland te supporten gingen we een rondje maken op hun boot en dat was dan onze sponsoring. Wel leuk om even te zien. Daarna terug naar puno met de boot.

Savonds nog even hapje eten en dan morgen 7 u met de bus naar cusco en dan begint 11 dec de machu pichu trek! Spannend!

• 08 December 2013 - 13:35

Corrie:

Leuk zo.n tochtje met de fietstaxi ,Wel zwaar voor de chauffeur ,maar die zal het wel gewend zijn.
    Leuk zeg dat die mannen moeten kunnen breien om aan de vrouw te komen hahaha
    Wel heel intressant om dan het hele verhaal er om heen te weten.Wat zal dat zwaar geweest zijn die berg op ,en dat je dan naar beneden moet voor een toilet en douche die niet zijn aangesloten ,Zal wel heerlijk hebben geroken hahaha.
    Hele ervaring om zo bij die mensen te slapen en mee te werken .Was echt back to basic.
    Het eten was in ieder geval goed ,Weer genoeg mee gemaakt en ervaringen opgedaan .
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag .Heel veel plezier Liefs van ons x

• 08 December 2013 - 19:50

Bert:

Hallo Rachelle,
    Vandaag, zondag weer even jou reisverslagen gelezen. Wat maak je veel mee en ziet zoveel. Ik hoop dat het klikt met de nieuwe reisgenoten en verder leuk en gezellig blijft. Groeten en xxxjes van ons 4 en, Bert.