cuzco en Inca trail Peru - Reisverslag uit Aguas Calientes, Dominicaanse Republiek van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu cuzco en Inca trail Peru - Reisverslag uit Aguas Calientes, Dominicaanse Republiek van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

cuzco en Inca trail Peru

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

14 December 2013 | Dominicaanse Republiek, Aguas Calientes

Cuzco
Na een 7 u lange busreis in cuzco aangekomen. Eerst even een rondleiding gehad en toen heel lekker geluncht. Savonds bijeenkomst gehad over de Inca trail, en de excursies in cuzco en daarna nog even een drankje gedaan en dat was het.

Smorgens ontbeten in het hotel. Daarna door cuzco gelopen. Naar het chocolade museum geweest, niet echt heel bijzonder gewoon een lekkere chil dag. Savonds wezen stappen.

Volgende dag om 1 u opgehaald en naar het plaatsje ollantaytambo gegaan. Super schattig plaatsje. Savonds vroeg naar bed want morgen begint de Inca trail.

Dag 1 Inca trail
7 u opstaan, ontbijt. En met de bus naar het startpunt van de Inca trail. Het weer: het regent niet normaal hard en het is bewolkt. Betere start kun je niet hebben Pff. We begonnen bij km 82 en daarna begonnen we te lopen. Planning voor vandaag was 11 km. Dat lijkt niet zo ver maar met de bergen betekent dat 7 u lopen. Onderweg 2 Inca monumenten gezien. En heel veel gelopen. Op op en dan weer naar beneden. Super zwaar. En dan de 1e dag moest meevallen nou haha. Pfff ik kan niet meer. Maar onze groep heeft stevig de pas erin want als verrassing mochten de eerste 2 groepen die binnenkwamen nog een half uur omhoog klimmen. En ja hoor wij waren de 1e. Fijn nog een half uur klimmen. Nou en morgen wordt de zwaarste dag nou dat wordt me wat!! Nog 3 dagen lopen haha ben ook niks gewend. Maar het regent ook nog is de hele tijd is regen seizoen. Wel mooie uitzichten dat wel en als je eenmaal bij de camping bent voel je je wel stoer! Haha dat was dag 1. Nu straks om 7 uur nog even avond eten en dan naar bed wachten op morgen, de deadswoman pass. Dat is de moeilijkste dag. De dragers die onze tassen/tenten enz dragen lopen ook nog eens met 25 kilo op hun rug. Vroeger mochten ze 60 kilo maar nu gelukkig maar 25 kilo. Nou ben benieuwd naar morgen ga kapot denk ik haha. Hopelijk regent het niet maar zal wel want is regen seizoen.

Dag 2.
05:00 opstaan, ontbijt. 6:15 beginnen met de 2e dag, de zwaarste dag. Dead womans pass. Verwachte Aankomstijd camping 2uur. We begonnen meteen al met lopen. Heel erg stijl omhoog en dit was nog niet eens de dead womans pass het moeilijkste gedeelte. We begonnen in n groep en kwamen na een uurtje aan bij de eerste ontmoetingsplek en ik was al helemaal kapot. Daarna naar 2e ontmoetingsplek weer helemaal op!! Nou echt ik kon niet meer. Vanaf 2e ontmoetingsplek mochten we zelf lopen. Op eigen tempo. Was iets van half 10 . Naar de camping mochten we zelf lopen. Nu komt het was met 2andere meisjes. En raad eens hoelaat we aankwamen?? Nou half 12!!! Hebben het gewoon in 2 u gedaan ipv 4!! De meeste zijn nog bezig met lopen. Maar we waren niet de 1e ;) een groepje van 4 was er al! Maar toch!! Super snel! Nou echt helemaal kapot ben ik nu maar het zwaarste gedeelte overleefd!! Nu mogen we uitrusten voor morgen. De langste dag 10 u lopen!! Maar Miss doen we dat ook wel sneller ;) .

Dag 3. Langste dag 16 km door de bergen
Super slecht geslapen! Dat meisje mel m'n kamergenoot is nog steeds ziek vanaf t begin al. Nu slaap ik dus met haar in een tent. Heb geen oog dicht gedaan ze eiste de hele tent voor zich op! En elke keer ging ze tegen me aanschoppen of duwen voor meer plek en zuchten. Echt was elk uur wakker ik had vanmorgen bijna een moord begaan. Het was dat ze aan het spugen was maar was echt een hel nacht. En dan vandaag lekker 10 u lopen Pfff. Wish me goodluck! En hopelijk slaap ik vanacht beter! Meestal regent het snachts dus ga ook niet buiten slapen. Gelukkig Was vandaag echt super weer! Geen regen beetje zon. Paar Inca monumenten weer gezien. Heel veel naar beneden gelopen dat doet super pijn aan je knieën! Maar we hebben de dag overleefd. Kwamen 3 uur aan ipv half 5 Yeahhhh!!! Dat was dag 3. Morgen nog maar paar uurtjes lopen en dan zit dit avontuur erop! Haha en ik kan je wel vertellen is egt super zwaar. Ik had nagevraagd of mensen er wel is mee stoppen of een been breken of zoiets. Maar je kunt dus niet stoppen. Er rijden geen bussen/ auto's/ helikopters niets kan er komen. Dus als je een hart aanval krijgt heb je mooi een probleem. Er is 1 medische post maar die is bij campsite 1. Maar wat gebeurd er dus stel je bent heel ziek of je breekt een been. Dan wordt je door 4 mannen (Porters zo noemen ze dat hier. ) naar het begin of naar het eind gebracht. Die dragen je dan dusss! Je kunt dus gewoon echt niet stoppen en als je een hartaanval krijgt heb je eigenlijk geen kans. Eigen verantwoordelijkheid. Maaar ik heb het overleefd hoor. Morgen die paar uur overleef ik ook nog wel! ;)

Dag 4. Machu pichu
03:00 werden we wakker gemaakt. Ontbeten, maar had geen honger. Om kwart voor 4 gingen we lopen. Kwartier naar het controle punt. De ochtend begon lekker het regende super hard en het was nog donker ook. Dus met j hoofdlamp in het donker lopen uitkijken dat je niet valt. Bij de grens aangekomen. Wat denk je we waren de 3e groep mochten we wachten tot half 6!! Pff dan gaat de grens pas open. Maar blijkbaar moet je er vroeg zijn anders duurt het super lang, Daarna om half 6 nog 1,5 uur lekker door de regen gelopen en het regende hard!! Niet normaal! Was ook nog super mistig. Maar na 2 u bij de machu pichu aangekomen konden we het toch zien!! Yeah!! Was echt mooi! Daar nog even een rondleiding gehad. Met de bus terug naar een plaatsje. Daar lunchen en daarna trein, bus terug naar cuzco en daar komen we dan vanavond om 7 uur aan. Ik typ dit nu in het lunch restaurant. Kortom machu pichu was echt een super mooie ervaring maar wel echt heeeeeel erg zwaar. Vooral met die regen al dat geklim. Maar het was het helemaal waard!!!!!!

• 14 December 2013 - 17:57

Corrie:

Schattie ,Wat ben ik super trots op je ,geweldig,Je heb het toch maar mooi geflikt.
    Echt je bent een eerste klas bikkel.Werd al moe bij het lezen .hahaha
    Ongelooflijk respect.Zo zie je maar ,dat je altijd veel meer aan kan dan je denkt.
    Wat een ervaring weer. Neem maar even lekker je rust tijdens je reis naar Cuzco ,Ik hoop dat je vannacht heerlijk slaapt ,om morgen helemaal fris en vol goede moed te beginnen aan je volgende battle .Heel veel liefs van ons .

• 14 December 2013 - 18:22

Jenny:

Tja had het allemaal al begrepen uit de app correspondentie van zojuist. Ben trots, maar vooral heeeel blij dat je heelhuids op weg gaat naar de volgende uitdaging. wat een avontuur. We pakken ons zennnnnnnn (eigenlijk met hoofdletters en uitroeptekens) momentje ........... Take care X x mam