nazca,Pachamanca, paracas en Lima - Reisverslag uit Barranco, Panama van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu nazca,Pachamanca, paracas en Lima - Reisverslag uit Barranco, Panama van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

nazca,Pachamanca, paracas en Lima

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

24 December 2013 | Panama, Barranco

Nazca
Van de nachtbus aangekomen in nazca ons hotel was gecanceld dus kregen een andere, 1 met zwembad!!! Zo chil. Daar even rondgehangen van 8 tot 11 uur en daarna gingen we met het vliegtuigje de nazca tekeningen kijken. Ze zeiden al neem j kotszakje mee. Omg! Wat een misselijke vlucht zeg! Vet schuin en alles en heel veel wind. Maar heb de vlucht overleefd! Ik was der dus nog het minst erg aan toe. Ik zat met jenna, Esther en damian. Maar bij landen vh vliegtuig moest er voor Esther een rolstoel komen! Die ging bijna van der graadje echt erg. Ik voelde me wel weer oke met de voeten op de grond beetje duizelig meer niet. Heb wel alle tekeningetjes gezien. Sommige waten echt kindertekeningetjes leek het wel. Waren niet echt lijnen. Wat ik dacht bij nazca lijnen maar tekeningen. Maar vlucht overleefd, tekeningen van de nazca gezien, check!! Nu terug naar het zwembad haha. Trouwens ondanks dat het een misselijkmakende vlucht was heb ik dus wel mooi de beste foto's! Haha iedereen wil ze dus hebben! Jaja goed gelukt! Trots zijn ze op me.

Pachamanca (aarde bedanken )
Ceremonie om de aarde te bedanken. We kwamen aan moesten een bos in, was een Bergje aarde. En toen moesten er coca blaadjes op wat bier en scheppen. En daar was ons avond eten onder de grond. Dat was het bedanken en daarna gingen We het eten. Dat is de ceremonie. Ze hadden het dus helemaal klaar gemaakt, oven en alles, warme stenen erop, doek erop, aarde erop. Dan dus dat ceremonietje en dan ga je het eten. Dat was dat.

Volgende dag naar paracas
2,5 uur met de bus naar restaurant met zwembad. Daar lekker 3 uurtjes gezeten. Daarna wijn proeverij en daarna naar het strand in paracas. Savonds lekker gegeten en daarna wezen stappen. Vanmorgen werd ik wakker en mijn kamergenoot was er niet haha. Nou hopelijk is ze ergens we gingen namelijk om 8 u weg met een boot naar een soort van mini Galapagos. Ze zou meegaan maar ze was er dus niet om 8 uur. De eilandjes waren leuk. Was 2 uur durende boot trip maar hebben voornamelijk zeeleeuwen gezien en maar een past pinguïns helaas wel heel veel Andere vogels. Daarna terug naar hotel. Konden we daar nog even zwemmen en we vertrokken om 12 uur naar busstation om naar Lima te gaan. Kwamen daar 5 uur aan, nog laatste etentje want sommige vertrekken vanacht al. Nog even drankje doen, slapen en dan naar vliegveld op naar Colombia, nieuw avontuur!!

• 25 December 2013 - 10:47

Corrie:

Jeetje ,wat ben ik blij dat je weer veilig op de grond staat ,wat een nachtmerrie Je heb toch wel even op de coca bladeren gekauwd hè hahahahaLekker zo'n zwembad bij je hotel ff chillen.Is je kamergenoot nog boven water gekomen,Ik hoop dat de vlucht naar Colombia beter verloopt Heel veel plezier en geniet.O ja Hele fijne kerst mop zo lekker in het zonnetje Liefs en een dikke kerstknuffel van ons ,Zijn weer prachtige foto's bij ,ik geniet er iedere keer van xxx

• 25 December 2013 - 10:50

Corrie:

Lieve Tess en Mark, Heb geen mail adres van jullie .Wil jullie langs deze weg ook ff een hele fijne vakantie toe wensen .Lekker genieten ,Liefs van Ab en Corrie x