Einde Noordereiland begin Zuidereiland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Einde Noordereiland begin Zuidereiland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Einde Noordereiland begin Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

11 November 2017 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Wellington
Savonds aangekomen. Lekker wat gedronken in een barretje en gegeten bij een pizzatentje aan het water.

Kabelbaan
Niks bijzonders over te vertellen. Je ging er mee omhoog en toen gingen we naar zealandia lopen.

Zealandia
Als je van vogels houd en van de geluiden en bos doen! Anders heb je er niks te zoeken zoals ons. We vonden er dus niks aan! Nouja mam heeft wel leuk tegen de eendjes in het water aan gepraat. Ook hebben we een bijzondere vogel moeten zien de takahe moet je een beetje birdwa tchen in een gebiedje.. lekker belangrijk! Dus wij gaan naar Cuba Street met allemaal barretjes meer ons ding! Daar lekker spelletje gedaan op een dakterrassje en drankjes gedaan. Zwaar leventje hebben wij toch!

Papa museum
Aardbeving gevoeld in zon simulator. Super indrukwekkend. In een nagemaakte bush geweest met grotten. Opgezette zeedieren gezien en in water bewaard
zoals een reuze octopus. Opgezette rendieren. Opgezette insecten. Van alles gezien! Heel indrukwekkend. Nog kindjes zien optreden hele school met Maori liedjes. Super leuk zeg! Zelfde liedjes die wij geleerd hadden echt te leuk! Die kindjes leren dus gewoon Maori op school!

Feitje
Nieuw zeeland heeft vogels die kiwi’s heetten maar 99 procent van de nieuw Zeelandse bevolking heeft de kiwi nog nooit in real life gezien.

Na een nacht heerlijk slapen heeft mams de ochtend verstoord. Ze ging de waterkoker onder een rookmelder aan doen voor een kopje koffie. Haha ze had hem daar zelf neergezet! Loeien dat ding! Haha iedereen wakker Haha. Daarna
met het vliegtuig naar christchurch en dan met de auto door naar kaikoura. Het Noordereiland avontuur zit erop! We gaan nu aan het Zuidereiland avontuur beginnen!

Zuidereiland

Aangekomen in christchurch en doorgereden naar kaikoura. Eerste stop amberley waar we wat hebben gegeten in een cafeetje en wat gedronken. Onderweg veel wegwerkzaamheden aan de weg. Maar wat een prachtig uitzicht zeg! Veel groen, mooie vallei, schaapjes en koetjes en bergen echt super mooi!

Kaikoura
Mams en ik wilde daar met zeehondjes zwemmen maar helaas ze gaan pas open op 16 november maar het had ons zoooo leuk geleken! Maar ja in principe hebben we natuurlijk ook in de Galapagos met ze gezwommen maar toch jammer! Toen wilde ik in een Shark cage Ding bestond dat bedrijf niet meer! Snik heb ook geen geluk! Komt omdat kaikoura door de aardbeving heel erg is beschadigd. Wij zijn ook de eerste groep die er weer heen gaat sinds de aardbeving ze zijn nog aan het opbouwen. De aardbeving is op 14 november precies een jaar geleden. 2000 inwoners heeft kaikoura.

Inchecken in het hotel.. er is hier vrij weinig te doen.. kregen we een waarschuwing wat te doen bij een tsunami of een aardbeving. De laatste aardbeving was 3 weken geleden. Nou dan moet je al je spullen achterlaten en naar het busje rennen en dan snel wegrijden. Haha spannend! Voor de rest is hier echt helemaal niks te doen echt een spookstad. Je ziet allemaal hotels en barretjes en het is vrijdag avond en bijna alles is dicht! 30 procent is nog maar open! Pfff zonde van deze dag zeg!

Volgende ochtend kwart over 6
Oké what the fuck we hoorde een heel intens keihard geluid Dus wij dachten allemaal er komt een tsunami aan he.. kwart over 6 sochtends wij alles pakken etc helemaal in de stress schijnt dat het fire alarm te zijn voor de brandweer dat er ergens brand is! Dusss iedereen in zn pyjama buiten rennend naar het busje! What the fuck he alleen de gids ontbrak maar wij dachten allemaal tsunami gevaar. Dat geluid he niet normaal. Wat een hele bijzondere aparte en enge ervaring zeg!

Daarna onze ochtend wandeling gedaan we gingen zelf op zoek in de zee naar dolfijnen en zeehonden. Nou we zagen wel wat springen in het water maar geen idee wat het was maar daarna kwamen we na een uur lopen ofzo bij een rots achtig gebied en daar zagen we een zeehond liggen en een kleiner denk baby zeehondje in het water! Sooo cute! We moesten daarvoor wel om dicht bij te komen allemaal rotsen trotseren. Bij elke klotsende golf op een steen wilde mam terug en ging ze gillen het wordt vloed! We gaan terug hoor rachel. Was niks aan t handje natuurlijk gewoon water dat tegen de stenen klotst Haha maar super grappig! Trots op der hoor ze is toch helemaal meegelopen naar voren Haha onder wel wat gegil Haha! Super leuk! Nou kaikoura was op zich best wel mooi vooral
Als het zonnetje begint te schijnen. Voor een wandeling dan want voor de rest is alles nog dicht Haha!

Het is maar goed dat we de whale Watching niet hebben gedaan ze hebben maar 1 walvis gezien in de verte. Ze hebben wel meer dan de helft van hun geld terug gekregen. Maar ook een misselijk gevoel aan over gehouden dus blij dat we dat niet hebben gedaan.

Hanmer springs
Super leuk schattig dorpje. Even doorheen gelopen en heerlijk even paar uurtjes in de spa geweest! Hebben we wel verdiend na onze lange ochtend wandeling Haha! Was heerlijk behalve dat er een man in de groep zit Nigel en die kleeft Haha. Dus we waren m zat en zijn der weer uitgegaan. Nu lekker ergens hapje eten in dit super schattige dorpje!

• 11 November 2017 - 10:04

Birgit:

Wat super wat jullie allemaal meemaken!

• 11 November 2017 - 22:41

Corrie:

Jammer dat Wellington zo tegen viel.Heeeeel zwaar dat jullie op dat dakterras moesten zitten haha cheers

• 12 November 2017 - 06:38

Rachelle Meijlink:

Dankjewel voor de reacties! Nee wellington was wel leuk hoor alleen zeelandia niet Haha! Voor de rest super leuk plaatsje. Kaikoura valt beetje tegen omdat ze het nog aan het opbouwen zijn. Zijn nu in Franz Josef! Kusss Jenny en Rachelle

• 12 November 2017 - 13:30

Tess: