Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

18 Mei 2010 | Vietnam, Hanoi

Vietnam
Na een lange busreis waren we aangekomen in een ander plaatsje in Vietnam. Daar ging ik met een paar andere naar een postkantoor lopen omdat dat blijkbaar een mooi gebouw bleek te zijn. Maar het duurde echt 55 minuten om daar helemaal heen te lopen. En daar aangekomen was het niet eens zo mooi. Maar ik wou dus een taxi terug maar de andere niet. Halverwege hebben Lucy en ik toch een motortaxi genomen het was echt te lang lopen. S avonds wat gegeten en daarna naar de nachtmarkt geweest die niet zoveel voorstelde in Cambodja was die veel leuker! Er is op deze markt een meisje uit mijn groep haar tas gestolen door een scooter. Je moet echt vet goed uitkijken in Vietnam met je spullen.

De volgende dag naar de tunnels geweest waar de Vietnam- Amerika oorlog heeft plaats gevonden. We zagen daar de ondergrondse tunnels die door de Vietnamese werden gebruikt om de Amerikanen te bespieden en we zagen de smalle schuilkelders en de valkuilen die de Vietnamese voor Amerikanen maakten etc. Was erg interessant. Daarna ben ik met een wat kleinere groep naar het museum geweest over de Vietnam oorlog. We zagen daar alle Amerikaanse tankers en vliegtuigen etc. Het was interessant om het museum te zien. Daarna voor de nachttrein hadden we met zijn alle 1 kamer aangehouden in het hotel maar iedereen moest natuurlijk douchen. Alleen in dit hotel stonden alle hotelkamers open dus zijn Lucy en ik stiekem een andere kamer ingesniekt. Haha.

Die avond zijn we met de slaaptrein naar een andere plaats gegaan in Vietnam. Was een hele ervaring zon slaaptrein. Je slaapt in een klein kamertje met 4 bedden erin heel smal. 2 stapelbedden echt heel grappig en als je dan wakker wordt ben je 9 uur verder. Echt leuk!

Aangekomen hebben we ontbeten en daarna scootertoer met wat andere gedaan, ik achterop ofcourse. En daarna op strandje lekker wat gedronken, de rest van de middag lekker gechild bij het zwembad en mocktails gedronken. S avonds daarna lekker bij het strand gegeten en wijntjes gedronken.

Volgende dag was een ontspanningsdag. We zijn met een gedeelte van de groep naar een spa geweest waar we lekker in een modderbad hebben gezeten. En in warme jacuzzi’s etc hebben gezeten. Het was erg gezellig. De rest van de dag bij zwembad gezeten en nu aan het wachten totdat we weer naar de nachttrein gaan.

Nog steeds bedankt voor al jullie reacties!
kusssssssssss

• 18 Mei 2010 - 19:00

Hans En Wil Jonker:

Hallo Rachelle,

We wilden je graag bedanken voor die mooie kaarten, die we van je krijgen. We hoorden altijd wel van Bert en Birgit hoe het met je gaat, maar konden je niet bedanken. Nu hebben we vandaag van Bert dit e-mail adres gekregen en kunnen we je zelf vertellen, hoe leuk we het van je vinden. We zijn wel blij, dat je weg bent uit Bangkok. Wat een toestanden.
    We vinden je wel een ondernemende dame, hoor.
    De groeten van Hans en Wil.

• 21 Mei 2010 - 10:34

Bebijami:

Hallo shellie,

Bedankt voor je telefoontje en kaarten. Blijven steeds wel kijken en lezen, wat veel foto's op je hyves, leuk hoor. je maakt wel veel mee? Hier gaat alles goed, groetjes van ons 4en,XXXXjes, Bert.