aankomst brisbane - Reisverslag uit Birkdale, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu aankomst brisbane - Reisverslag uit Birkdale, Australië van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

aankomst brisbane

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

23 April 2015 | Australië, Birkdale

Down under here i come!!

De reis begint! Woehoe. Maar oo wat zie ik er tegen op. Ik had uitgerekend ik ben wel 33 uur onderweg. Pfff. Half 6 savonds vertrek vanaf m'n huisje, half 10 vliegen, 10,5 uur naar Seoul zuid Korea, dan nog is 10 uur vliegen naar brisbane en dan nog is naar Chris zijn huis!! Nou echt hoor! In de reis heb ik niet echt zin!! Maar als ik daar ben kan het feest beginnen!!! Woehoe!!!

Vliegveld Seoul!
Aangekomen! Nou groot, echt super groot! Je hebt zelfs een shuttle trein om naar de Gates te gaan. Ik moest 4,5 uur wachten. Hebben ze daar in de relax ruimte gratis massage stoelen.. Nou daar heb ik even gebruik van gemaakt natuurlijk! Ook een traditioneel stukje gezien wat de Koreanen opvoerde in gewaden, erg grappig!!

Aangekomen brisbane!
Zooo na een ontzettend lange reis 30 uur onderweg eindelijk aangekomen! Super lang wachten voor de paspoort controle, border security was ook opnames aan het maken stond er maar heb ze niet gezien. Echt super apart ik mocht na de paspoort controle ook zo doorlopen terwijl andere hun bagage nog op een band moesten doen. Ik zat met allemaal Koreanen in het vliegtuig en die zijn natuurlijk niet te vertrouwen met hun mondkapjes. Trouwens die laatste vlucht was sowieso een heel, 4 krijsende Koreanen babies! Pff niks geslapen! Maar ik ga niet toegeven aan de jet lag ga gewoon door!
Naar Chris z'n huis gereden. Hij heeft zon pick up truck super grappig. Maar een apart huis joh. Gele keuken met blauw, grote tuin. Trappertje omhoog, apart huisje moeilijk uit te leggen. Hij woont daar met een jongen die dutchie wordt genoemd. Omdat z'n vader uit Nederland komt, super grappig! Daarna zijn we even naar het centrum van brisbane gegaan. Daar lekker wat rondgelopen. Je hebt daar een rivier met allemaal bull sharks erin. Ik geloofde het niet dus even gegoogled maar echt hoor. Ook nog even bij een haventje ontbeten en Chris zijn werk mades opgezocht die waren lantaarnpalen aan het maken. Heel interessant. Hun hebben daar gewoon een baan voor iemand die de hele dag met een stop bordje staat zodat de werkers rustig de lantaarn kunnen maken. Gewoon de hele dag met een stop bord in je handen. Ik noem hem de stop sign meneer. Maar ik verdenk hem ervan half abboriginal te zijn. Hij miste tanden en praatte ook zo apart. Niet dat ik weet hoe abboriginals eruit zien of doen maar ik hoorde dat ze worden behandeld en eruit zien als uitschot en deze meneer met dat stop bordje wordt ook wel een beetje zo behandelt.

Nou haha daarna naar surfers Paradise gegaan de gold coast. Super lekker weer! Uurtje van brisbane af lekker in de truck huppa der heen gegaan. Ik heb even navraag gedaan maar volgens Chris zijn er geen haaien daar want ze hebben Shark netten. Al had hij het alleen over grote haaien

  • 23 April 2015 - 11:31

    Jenny:

    Pff geen haaien, nou ik weet niet hoor......
    Pas maar op.
    Heel veel plezier, groeten aan iedereen daar en take care... xx

  • 23 April 2015 - 11:35

    Corrie:

    Pfff wordt er al moe van als ik het alleen al lees ,In De USA heb je ook allemaal van die shuttle's Je bent ook wel n bikkel he ,gewoon door gaan .Ik zou naar de helft al helemaal instorten ,Denk ook mochten we ooit die kant op gaan dat we wel 1 of 2 nachten een stay over doen ,Dagje ouder he hahahaha. Het klinkt weer allemaal geweldig .Aboriginals zijn toch van die bosjes negers ,in ieder geval zien ze er zo uit hahahaha
    Zagen hier gister op het net over vreselijke water overlast ,dacht in Brisbane ,Maar zo ziet het er op de foto's niet-echt uit Zal het wel verkeerd hebben ,Schattie ,heel veel plezier ,lekker genieten ,En pas op voor de grote witte haai Brrrrrrrr
    En pas op ,op het strand ,Heb ooit ook eens iets gelezen over enge giftige kwalletjes,en hele kleine zwarte spinnetjes ,die zelfs over de bodem van het zwembad kruipen
    Nou genoeg enge verhalen ,geniet dikke knuffel xx

  • 25 April 2015 - 09:50

    Shanna:

    Lieverd,

    Alweer een nieuw avontuur, wereldreiziger ben je! Geniet er maar lekker van =)

    Ga ook even een duikcursus doen daar, kunnen we de volgende keer samen met haaien duiken haha!!

    Enjoy!

    Love x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Birkdale

wereldreis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2017

doha

03 Mei 2017

sri lanka 2

29 April 2017

1 e gedeelte sri lanka

24 April 2017

negombo

22 April 2017

kuala lumpur en Singapore
Rachelle

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 73183

Voorgaande reizen:

03 November 2017 - 02 December 2017

Nieuw zeeland, Fiji dubai

01 November 2015 - 23 December 2015

syberie express

17 November 2013 - 18 Januari 2014

Zuid Amrika

22 Oktober 2009 - 23 Januari 2010

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 Maart 2010 - 30 November -0001

wereldreis

Landen bezocht: